Parrot mki9100 installeren

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
medjai
Starter

Ik heb een C30 uit 2011 met base audio. Nu heb ik een parrot mki9100 geinstalleerd met behulp van de "Kram AUDIO2CAR Volvo 84955" kabel set, maar als ik nu een mp3 afspeel van de usb stick (via de parrot) dan hoor ik niks. Hoe moet ik dit nu aansluiten?

Aan de 24 polige stekker die in de parrot box gaat zit ook een 4 polig stekkertje, moet ik die op een of andere manier met de radio verbinden?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ola.

Kabel lijkt in ieder geval de goede.
Als je belt hoor je dan wel audio uit de speaker komen?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
medjai
Starter

Ja bellen gaat prima.
Wat ik niet helemaal begrijp is of het afspelen van mp3 vanaf de usb stick via de line-in van de radio gaat of niet. (via line-in heeft mijn voorkeur en zou gewoon moeten kunnen toch?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Jouw auto heeft geen line-in...
bestond nog niet toen ;-(

Ik gok er op dat je in de Parrot "mute while streaming" op "uit" hebt staan... zet die maar eens aan, dan moet je geluid hebben.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
medjai
Starter

Weet je dat zeker? Hij is uit 2011, toch niet zo oud lijkt me. Heeft trouwens wel een aux ingang in de armsteun, dat is toch eigenlijk een line-in?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ach, zit ik mails en forum door elkaar te halen ;-)

In een 2011 kan inderdaad wel aux zitten.
Dan is het questie van de juiste kabelboom...
www.volvotech.eu

medjai
Starter

Welke kabelboom is dan de juiste? Ik heb dus een Kram AUDIO2CAR Volvo 84955 kabel
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Je mist een stuk daarmee... je hebt geen enkele koppeling met het audio system gemaakt, alleen met de speakers en de spanning.

Hebben het niet los in de webshop staan (verkopen het alleen in de set met de parrot), maar als je even emailt dan kan ik voor je uitzoeken wat het los zou kosten.
www.volvotech.eu

medjai
Starter

Ok dankje, ik heb een mail gestuurd.
Betekend dit dan ook dat ik die Kram kabel niet nodig heb?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Jawel er moet alleen nog een koppeling gemaakt worden naar je audio system, maar nogmaals ik zoek het vr je uit.
www.volvotech.eu

medjai
Starter

Bedankt voor je reacties.
Ik had inderdaad "mute while streaming" uit staan op de parrot, daardoor werkte hij in eerste instantie niet.

Om de muziek toch via de line-in ingang in de radio te krijgen heb ik de kram kabel zelf iets aangepast (dit scheelt me 30Euro aan extra kabels). De line-out stekker (4-polige stekkertje) aan de parrot kant van de kram kabel heb ik zelf verbonden met de line-in draden aan de volvo radio kant van de kram kabel. Dit werkt perfect.

(aan de volvo kant zijn de kleuren als volgt: ground=blauw/grijs, rechts=rood/grijs en links=wit)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

medjai schreef:Bedankt voor je reacties.
Ik had inderdaad "mute while streaming" uit staan op de parrot, daardoor werkte hij in eerste instantie niet.

Om de muziek toch via de line-in ingang in de radio te krijgen heb ik de kram kabel zelf iets aangepast (dit scheelt me 30Euro aan extra kabels). De line-out stekker (4-polige stekkertje) aan de parrot kant van de kram kabel heb ik zelf verbonden met de line-in draden aan de volvo radio kant van de kram kabel. Dit werkt perfect.

(aan de volvo kant zijn de kleuren als volgt: ground=blauw/grijs, rechts=rood/grijs en links=wit)
Jammer dat je je bekabeling verknipt terwijl er voor dat geld een plug en play oplossing is...
Maar de oplossing is prima.
Let op, deze kleurcodering is vaak anders, vaar daar niet blind op.
www.volvotech.eu

medjai
Starter

Tsja ik begrijp dat je graag wat wilt verkopen, maar ik vind 30Euro best veel voor een stukje kabel.
Ik had al 30Euro uitgegeven aan die kram kabel, daar hadden ze de verbindingen die ik nu heb gemaakt ook best kunnen maken (desnoods voor een paar euro meer).
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Buiten dat we graag verkopen, vind ik het gewoon echt zonde..
(al had je het bij een ander gekocht...)

Gewoon omdat het kan:
Tel eens op wat je hebt uitgegeven aan kram kabel en parrot, vergelijk met wat het bij ons gekost zou hebben inclusief?
www.volvotech.eu

medjai
Starter

Ok:
Parrot mki9100: 149,00 Euro (had ik al in mijn vorige auto)
Kram kabel: 29,95 Euro
Eigen modificatie: 0,00 Euro
Totaal 178,95 Euro

www.volvotech.eu: 212,46 Euro

Verschil 33,15 Euro

Dus waarom niet. De bekabeling in de auto is overigens nog origineel, dus je ziet er later niks meer van.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ah, ja als je de parrot al had...

Anyhoe, 't werkt, daar gaat 't om.
www.volvotech.eu

zjoepkuh
Starter

Ik wil ook graag mijn MKi9100 in mijn nieuwe volvo C30 D2 bouwen. Alleen kom ik er niet achter hoe ik de middenconsole los kan schroeven. De onderste twee schroefjes (onder de versnellingspook) kan ik niet bij. Dit is nodig om de radio eruit te kunnen halen en de Parrot er tussen te zetten. Iemand enig idee?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Zeker...
Schroeven in de middenarmsteun er uit, schroeven achter de console er uit en de handrem-cover verwijderen, dan gehele tunnel naar achteren schuiven en je kunt overall bij !
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “C30”