Hallo iedereen,
Vandaag bij het openen van de motorkap (volvo 850) ging het lipje niet helemaal zo soepel als normaal. Eerst met de hendel vanuit binnen de motorkap ontgrendeld en toen wilde ik de motorkap omhoog doen waardoor het lipje naar binnen schoot.Zeg maar door grill. Nu kan ik niet meer bij het lipje en ook niet de motorkap openen.
Wie weet een oplossing voor dit ongemak???
Met vriendelijke groet,
Marco
Kan de motorkap niet meer openen
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Even met een zaklamp koekeloeren door de grille. Dan zie je de sluiting zitten en kun je, na even goed mikken, met een ijzerdraadje zo de vergrendeling lostrekken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
of als je de auto omhoog krijgt bodemplaat der af, en proberen weg te zoeken met je arm naar die slotjes, ik heb het indertijd met een ijzerenkapotstok gedaan, maar wel mijn pinkers voor kapot moeten trekken. Af en toe be het trekken aan da hendeltje gaat er maar 1 slot open, nog es trekken het 2e pas, nogtans alles alles mooi met WD40 ingespoten.
- Hathu
- 3rd Gear member
Wat ook wel eens wil lukken, iemand voor de auto lichtjes op de kap drukken en iemand in de auto aan de handel trekken. Dit lukte bij mijn V70 wel, weet niet of er verschil zit in 850 en V70 wat dit betreft.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
-
- Starter
Hoi iedereen,
Bedankt voor alle tips. het is me gelukt om de motorkap te openen met een ijzerdraad. Ik heb deze rond gebogen en door de grill geschoven> Door veel te pielen kwam het ijzerdraad om de sluiting heen en waardoor ik de motorkap heb kunnen openen.
Bedankt.
Groetjes Marco
Bedankt voor alle tips. het is me gelukt om de motorkap te openen met een ijzerdraad. Ik heb deze rond gebogen en door de grill geschoven> Door veel te pielen kwam het ijzerdraad om de sluiting heen en waardoor ik de motorkap heb kunnen openen.
Bedankt.
Groetjes Marco
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
ik heb dat met zo een ijzeren kapstok gedaan, met die haak en een stuk van geknipt zodat je een lange haak kan maken.