Verlagen V70 1998

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Creato
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 02.10.2013 - 19:08

Ik zou mijn V70 van het jaar 1998 willen verlagen. Ik moet opletten met mijn rug dus een schroefkit is geen oplossing. Daarmee wil ik graag verlagingsdempers en -veren steken. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zou 3-4cm willen verlagen. Ik ben woonachtig in België en moet voor de jaarlijkse keuring over een blokje van 11 cm kunnen rijden.
En hiervoor moeten er natuurlijk attesten aanwezig zijn. Ik dacht in de trent van Eiback, KW, Koni te zoeken?..

Gisteren heb ik mooie Canistos kunnen kopen en hiervoor heeft wagen toch wat "low" nodig vind ik. :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Probeer een originele R set te vinden, liefst veren en dempers. De auto staat daar erg netjes mee, en slechts 1 cm hoger als met bijvoorbeeld Eibach. De balans is met Eibach lang zo fijn niet als met de originele veren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Creato
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 02.10.2013 - 19:08

edraket schreef:Probeer een originele R set te vinden, liefst veren en dempers. De auto staat daar erg netjes mee, en slechts 1 cm hoger als met bijvoorbeeld Eibach. De balans is met Eibach lang zo fijn niet als met de originele veren.
Hey! Dank je voor de tip. Dit heeft men mij ook gezegd maar het probleem is natuurlijk ééntje vinden. En dat zit ook al zoveel jaar onder de wagen. Daarom zou ik eerder nieuwer materiaal verkiezen. De wagen dus 2 cm verlaging winnen met een R setje?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Je kunt de veren gewoon nieuw bestellen bij de dealer. Er zijn veren voor een zware en een lichte auto. Dus zonder turbo, airco of automaat enz.

Ik heb zelf een V70R classic gehad. Deze had ik voorzien van instelbare koni dempers en Eibach veren. Toen ik de auto verkocht heb ik hem weer origineel gemaakt en eigenlijk reed dat veel fijner. Er was weer rust in de auto.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Franzel
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 19.08.2013 - 16:29
Locatie: Limburg

Als je moet opletten met je rug, zou ik hem origineel laten.
Ook met enkel veren krijg je een stuggere auto.

Geen vergelijk: maar onder mijn MX5 heb ik gele Koni's en Eibachveren zitten.
Auto wordt enkel voor 'fun' gebruikt en dan is het leuk spelen.
Maar zou het nooit onder mijn 'daily' willen hebben.
Daily: Volvo V70 D5 Automaat Black Sapphire Edition 2004
Daily II: Mini Cooper S 2003
For fun: Mazda MX5 1.6i 16v (1991) Mariner Blue
Gebruikersavatar
Creato
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 02.10.2013 - 19:08

Het probleem is dat die V70 momenteel geen baanligging heeft. Het is echt triestig gesteld. Comfort bij de vleet maar baanligging is er niet. En daar wil ik ook aan werken. Het is niet dat ik rugpatiënt ben maar ik heb 4 jaar met een 4x4 gereden op bladveren en dat was de dood voor mij. Een Volvo met verlagingsveren en dempers zal wel hetzelfde niet zijn als die 4x4 vermoed ik. :)
Ik ga nog even verder researchen.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Denk dan echt dat je schokbrekers zijn beste tijd hebben gehad. De wegligging moet gewoon goed zijn bij een V70.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Creato schreef:Het probleem is dat die V70 momenteel geen baanligging heeft. Het is echt triestig gesteld. Comfort bij de vleet maar baanligging is er niet. En daar wil ik ook aan werken. Het is niet dat ik rugpatiënt ben maar ik heb 4 jaar met een 4x4 gereden op bladveren en dat was de dood voor mij. Een Volvo met verlagingsveren en dempers zal wel hetzelfde niet zijn als die 4x4 vermoed ik. :)
Ik ga nog even verder researchen.
Ik heb een schroefset onder mijn S40 en het bochtenwerk is subliem. Bij klinkerweggetjes is het even ontzien maar hij stuurt in de bochten enorm strak.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
Creato
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 02.10.2013 - 19:08

dutchlimits schreef:
Creato schreef:Het probleem is dat die V70 momenteel geen baanligging heeft. Het is echt triestig gesteld. Comfort bij de vleet maar baanligging is er niet. En daar wil ik ook aan werken. Het is niet dat ik rugpatiënt ben maar ik heb 4 jaar met een 4x4 gereden op bladveren en dat was de dood voor mij. Een Volvo met verlagingsveren en dempers zal wel hetzelfde niet zijn als die 4x4 vermoed ik. :)
Ik ga nog even verder researchen.
Ik heb een schroefset onder mijn S40 en het bochtenwerk is subliem. Bij klinkerweggetjes is het even ontzien maar qua hij stuurt in de bochten enorm strak.
Daar ben ik heel zeker van met die schroefset. Maar ik heb automaat en een schroefset is te hard. En ik wil het toch "automaatrijden" houden. Wat lager en sportiever mag maar liefst geen hobbelpaard (eland)... ;)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”