Beste medeforumleden,
Mijn V50 uit 2005 geeft sinds kort een foutieve buitentemperatuur aanduiding in het dashboard weer. Nu ben ik er al achter dat dit vaker voorkomt bij de V50 en dat het probleem kan zitten in de bekabeling van de voorportieren. Hier is tevens een modificatie voor uitgebracht.
Het probleem is nu dat ik niet weet of deze modificatie ook op mijn auto is uitgevoerd. Ik heb hem pas een jaar. Is er een manier om zelf te achterhalen of deze mod. ook op mijn auto is gebeurd? Of moet ik dan naar de dealer? Zo ja, moet dit dan de dealer zijn die de mod. evt. heeft uitgevoerd of kan elke willekeurige dealer dit achterhalen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Buitentemperatuur aanduiding
-
- 6th Gear member
Helaas niet,die bedrading zit in de deur,misschien dat je onder het rubber van de stekker iets kan zien,het zijn draadjes met vergulde stekkertjes als de modificatie gedaan is.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
@MarioC70, excuses voor mijn vele vragen maar ik lees net wat meer op het internet en het lijkt dat de mod. op de bedrading enkel voor bouwjaar 2006 van toepassing is? Mijn V50 is van de eerste lichting en kenteken is afgegeven in 2004...
Dank!
Dank!
-
- 6th Gear member
Die hebben het zelfde probleem,maar de sensor kan natuurlijk ook stuk zijn.HbTps schreef:@MarioC70, excuses voor mijn vele vragen maar ik lees net wat meer op het internet en het lijkt dat de mod. op de bedrading enkel voor bouwjaar 2006 van toepassing is? Mijn V50 is van de eerste lichting en kenteken is afgegeven in 2004...
Dank!
Zit in de linker buitenspiegel..
Even uit laten lezen bij de dealer..
Of even de deurstekker los halen,inspuiten met WD40 en weer monteren en kijken of hij het weer doet..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Roberto1968
- 1st Gear member
Nou zeg, had ik vanmorgen toch hetzelfde...gaf namelijk -12 aan. Nu ben ik natuurlijk niet vies van een beetje kou.....
probeer wel eerst het stekkertje met wat WD40. 250 pegels voor een metertje vind ik wel erg duur...
probeer wel eerst het stekkertje met wat WD40. 250 pegels voor een metertje vind ik wel erg duur...
V50 2.0 diesel Black Sappier
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
One life.........life it!!!
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
-
- 2nd Gear member
Heb ik vandaag ook gedaan. De stekker een keer los gemaakt en bekeken. Er was niet echt iets aan te zien, toch maar gereinigd en behandeld. Hierna gaf de temperatuurmeter weer meer realistische waarden aan.
Dat is idd veel geld Roberto maar helaas reageert de automatische klimaat regeling ook op de foutieve waarden van de buitentemperatuursensor...
Hopen dat het nu "gerepareerd" is!
Dat is idd veel geld Roberto maar helaas reageert de automatische klimaat regeling ook op de foutieve waarden van de buitentemperatuursensor...
Hopen dat het nu "gerepareerd" is!
- Roberto1968
- 1st Gear member
oef...... ben ik nu even blij met een 'hand' airco.....
V50 2.0 diesel Black Sappier
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
-
- 3rd Gear member
Kan je daar goed bij dat stekkertje?
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]