ik wil mijn doorzittend zitschuim vervangen door een nieuw exemplaar. Er bestaat blijkbaar een harde en een gewone versie. Iemand ervaring of de harde nog voldoende comfort biedt of als dat werkelijk zit als een plank.
Misschien heeft iemand deze oefening al eens gemaakt?
bedankt voor de info
vervangen zitschuim/mousse bestuurderszetel
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
Volvo xc70 na 22 jaar met volvo 240GL!
-
- 6th Gear member
Het vervangen van het schuim is erg goed te doen. Wel best met twee personen.
1- Haal de stoel uit de auto. 4 bouten loshalen en stekkers aan de onderkant loshalen. Voor het gemak ook even de gordel losnemen. De plastic kap aan de zijkant trek je aan de achterkant omhoog en dan komt hij los.
2- met een tang haal je clipjes los. Begin aan de achterkant van de zitting.
3- Het schuim zit met 4 veren vast. Die druk je niet zomaar los. Duw aan de voorzijde het schuim van de uitstekende stukken metaal weg. Dan is de spanning van de veren af en neem je de zitting er vrij eenvoudig af.
4- Maak de bekleding los van het schuim en zet het over. In plaats van het met clipjes vast te zetten, kun je dit doen met tie-wraps.
5- Als dat klaar is, zitting weer op het frame, nu wel als laatste stap de veren vastzetten.
Dan plaats je allles weer terug in je auto. Zal een uurtje duren in totaal.
1- Haal de stoel uit de auto. 4 bouten loshalen en stekkers aan de onderkant loshalen. Voor het gemak ook even de gordel losnemen. De plastic kap aan de zijkant trek je aan de achterkant omhoog en dan komt hij los.
2- met een tang haal je clipjes los. Begin aan de achterkant van de zitting.
3- Het schuim zit met 4 veren vast. Die druk je niet zomaar los. Duw aan de voorzijde het schuim van de uitstekende stukken metaal weg. Dan is de spanning van de veren af en neem je de zitting er vrij eenvoudig af.
4- Maak de bekleding los van het schuim en zet het over. In plaats van het met clipjes vast te zetten, kun je dit doen met tie-wraps.
5- Als dat klaar is, zitting weer op het frame, nu wel als laatste stap de veren vastzetten.
Dan plaats je allles weer terug in je auto. Zal een uurtje duren in totaal.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
<ok dankjewel voor de procedure maar ik had graag geweten of er een groot verschil is in zitcomfort tussen de standaard mousse en de harde variant...
grtz,
grtz,
-
- 6th Gear member
Ow... Door de vraag of iemand de oefening al een keer gemaakt had, dacht ik dat je op de procerdure doelde. Ik kan je het verschil niet vertellen.bluefoxamazone schreef:<ok dankjewel voor de procedure maar ik had graag geweten of er een groot verschil is in zitcomfort tussen de standaard mousse en de harde variant...
grtz,
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
no problem, een beschrijving van de werkwijze is altijd nuttig.
Ik denk dat ik voor de standaard uitvoering zal gaan. Nu nog een aftermarket zetelverwarming bestellen en we kunnen starten...
Ik denk dat ik voor de standaard uitvoering zal gaan. Nu nog een aftermarket zetelverwarming bestellen en we kunnen starten...
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
Geen idee... volvo spreekt van een standaard en een stevige variant...