krakend dashboard
- TomXC60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Kraken is een bekend probleem en blijkt aan te droge deurrubbers te liggen.
De B-stijl maakt een krakend geluid wat met een beetje Siliconespray verholpen kan worden.
Een nog voorkomend probleem is het krakken tijdens het koppelen.
is het een krakkend geluid of is het meer "metalic schrapen"?
Dit kan wel eens aan een van de aandrijfassen liggen, maar dit is meestal geen ernstig probleem ofzo hoor
(ik heb tevens geen enkele voorgehad)
Zoek anders eens op dit forum verder, en jezelf even voorstellen kan ook geen kwaad ^^)
De B-stijl maakt een krakend geluid wat met een beetje Siliconespray verholpen kan worden.
Een nog voorkomend probleem is het krakken tijdens het koppelen.
is het een krakkend geluid of is het meer "metalic schrapen"?
Dit kan wel eens aan een van de aandrijfassen liggen, maar dit is meestal geen ernstig probleem ofzo hoor
(ik heb tevens geen enkele voorgehad)
Zoek anders eens op dit forum verder, en jezelf even voorstellen kan ook geen kwaad ^^)
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- cvonken
- 2nd Gear member
Jazeker. De middenconsole kraakt en kreunt altijd bij drempels en dergelijke. Met name kraakt de buitenste 'metalic' rand t.o.v. de rest van het console, maar ook de plastic behuizing over de beluchtingsrooster/LCD heen.pl schreef:Dashboard kraakt bij het nemen van verkeersdrempels enz, voornamelijk de middenconsole. Heeft iemand daar ook last van en eventueel een oplossing?
In mijn vorige XC60 was het heel erg; daar had ik een lengte verstelbare draadpen in de ruimte achter de console geklemt, zodat deze van achteren uit druk uitoefende op de console, om zo kraken tot een minimum te verminderen.
Zie foto voor verheldering.
Mijn huidige XC60 (2010) heeft dit minder, maar nog wel irritant soms.
Ook het bestuurdersportier kraakt behoorlijk met bij bepaalde toerentallen een irritant en luide rammel.
Binnenkort ga ik het paneel verwijderen en de oorzaak proberen te achterhalen.
Moeilijke zaken om op te lossen, omdat je (hopelijk :shock: ) stil staat als je onderzoekt/experimenteert en het euvel dan niet optreed...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- lint
- Geartronic member
Ik heb bij mijn S80 ook last van een krakend middenconsole, lijkt afhankelijk van de temperatuur.
Ik heb de naden ingespoten met siliconenspray maar dat werkt maar tijdelijk.
Ik heb de naden ingespoten met siliconenspray maar dat werkt maar tijdelijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
pl schreef:Dashboard kraakt bij het nemen van verkeersdrempels enz, voornamelijk de middenconsole. Heeft iemand daar ook last van en eventueel een oplossing?
Heb dit probleem reeds aangekaart bij de dealer, is voor dit gekraak reeds 3x binnen geweest, onder garantie (vooral de middenconsole en boven de luchtmonden)
Het gekraak is voor 90% weggewerkt, enkel op ruwe betonwegen kraakt lichtjes de middenconsole nog.
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder
-
- 2nd Gear member
Ze hebben middenconsole gedemonteerd, en op bepaalde plekken hebben ze zelfklevende mousse gekleefd, wat toch resultaat had bij het gekraak rond de luchtmonden. De metalen middenconsole hebben ze extra bijgedraaid, enkel op slecht wegdek hoor je deze nog lichtjes
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder
-
- Starter
Hartelijk dank voor de reacties. Ben blij dat het niet alleen mijn auto betreft (Volvo XC60 2.4D Drive uit 2010). Aan de andere kant vervelend dat het een bekend probleem is bij Volvo. Ga de tip van cvonken in ieder geval uitproberen.