Het zou zo simpel moeten zijn, maar ik kan 'm niet vinden.
Af en toe gaat wanneer ik start het waarschuwingslampje aan van de verlichting. Als ik dan de deur open doe en weer dicht gaat de waarschuwing weg. Ik kan niet verzinnen welk lampje er dan kapot zou moeten zijn...
:roll:
Verlichtingswaarschuwingslampje gaat aan, en weer uit
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Over welk waarschuwingslampje hebben we het? dat van defecte gloeilamp (oranje)? want normaal detecteerd dat systeem alleen de koplampen, parkeerlichten, remlichten. Bij mij S70 is dit toch zo. Vorig jaar had ik wel eens regelmatig dat lampje ook maar als ik de kofferklep dan dichtmepte ging dat ook uit = slecht contact of lampje dat aan het overlijden is, voor zekerste nieuwe lampjes gestoken, en contactijzertjes wat naar boven getrokken (voorzichtig) en het probleem was opgelost. Maar die rode waarschuwingslampen, doen die lamp niet branden, want die van mij is ook weeral kapot, en er brandt niks 

-
- 6th Gear member
Ergens een verkeerd lampje,lampjes met een messing voetje veroorzaken ook die melding vaak.
Te hoge weerstand waardoor melding gaat branden.
Of 5 en 10 w door elkaar.links en rechts moet gelijk zijn ..
Te hoge weerstand waardoor melding gaat branden.
Of 5 en 10 w door elkaar.links en rechts moet gelijk zijn ..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ben al regelmatig om de auto gelopen om de falende lamp te vinden.
Ik heb echter ontdekt dat het waarschuwingslampje "verlichting" weer uit gaat bij het hard dichtslaan van de achterklep. Mogelijk is bij mij dus een van de nummerplaatlampjes slecht, of maakt slecht contact. Mogelijk heb je hier iets aan.
Ik heb echter ontdekt dat het waarschuwingslampje "verlichting" weer uit gaat bij het hard dichtslaan van de achterklep. Mogelijk is bij mij dus een van de nummerplaatlampjes slecht, of maakt slecht contact. Mogelijk heb je hier iets aan.
-
- Starter
Bij mij brand het lampje eigenlijk altijd na het starten en gaat na ~30 seconde weer uit. Hoort dat altijd zo lang te duren eigenlijk?
Volvo 850 2.3 T-5R DOP
-
- 1st Gear member
Update: de achterlichten van een C70 hebben twee gloeilampjes van 5 Watt. Op eerste gezicht is moeilijk te zien dat een van de twee kapot is.
Mijn "kofferbak-truc" leidde ertoe dat de gloeidraad in de lamp weer contact maakte en daardoor weer tijdelijk vastgroeide.
Remedie is dus simpel: beter kijken, eventueel verlichtingscluster even loshalen om zeker te zijn. Kapot lampje vervangen en daar gaan we weer.
Ik heb ook ontdekt dat de oranje lak van de knipperlichtjes aan het loslaten is. Als de lamp te wit wordt, is dit een APK afkeur, dus binnenkort even nieuwe kopen en ook even vervangen.
Overigens: het verlichtingswaarschuwingslampje gaat meteen uit bij het starten van de motor.
Mijn "kofferbak-truc" leidde ertoe dat de gloeidraad in de lamp weer contact maakte en daardoor weer tijdelijk vastgroeide.
Remedie is dus simpel: beter kijken, eventueel verlichtingscluster even loshalen om zeker te zijn. Kapot lampje vervangen en daar gaan we weer.
Ik heb ook ontdekt dat de oranje lak van de knipperlichtjes aan het loslaten is. Als de lamp te wit wordt, is dit een APK afkeur, dus binnenkort even nieuwe kopen en ook even vervangen.
Overigens: het verlichtingswaarschuwingslampje gaat meteen uit bij het starten van de motor.