Achterklep wisser parkeert in willekeurige stand, SOLVED

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Mercury
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05.08.2013 - 21:25

Dag,

Ik heb een probleem waar ik zo niet weet uit te komen. Mijn ruitenwisser op de achterklep van mijn 2002 v70 parkeert niet goed.
Dat is vreselijk irritant. Wanneer ik rij met slecht weer zit ik continu te kijken waar hij nu weer op staat. Niet echt veilig..... Hij doet dit zowel in de interval stand als na de continu stand. Hij stopt niet voordat ik de schakelaar terugzet

Ik heb als eerste de ruitenwisser motor gedemonteerd. Het asje schoongemaakt waarmee hij door de ruit gaat. Zag er niet dramatisch uit. De contacten en loopvlak ontvet. Lijkt allemaal normaal, geen vette derrie of ingebrande contacten.
Na het terugplaatsen bleek er geen verschil, weer een aantal malen uit elkaar gehaald en geïnspecteerd en schoongemaakt, maar geen effect.

Toen het ik de relais aan de achterklep doorgewisseld, ook dat had geen enkel effect.
Toen naar de Volvo dealer. Daar werd ik niets wijzer van. Hij vertelde dat het allemaal perfect liep maar dat de motor wel eens kon haperen, ik probeerde een discussie aan te gaan over contactering/relais, maar dat was voor deze meneer abracadabra. Ik kon wel een nieuwe motor kopen voor 300 euro maar ja het was geen garantie dat dat zou lukken. Mij een te dure gok.

Heeft iemand nog ideeën? Of moet ik de 300€ gok nemen....
2002 V70 2.4 140 pk, Cosmos Blue Metallic
1986 Mercury Grand Marquis Colony Park LS
1967 Ford Fairlane 2dr Hardtop, under construction
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Hoe zag het grote tandwiel eruit?, deze wordt door het motortje aangedreven en deze wil nog wel eens slijtage vertonen aan de kunstof vertanding.
Wat dan rest is een andere ruitewissermotor.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Tja, zo iets heb ik ook. Als je jou auto op slot doet, gaat hij dan verder omhoog? Bij mij stopt hij wel goed. Echter na het knipperlicht aan doen of de auto op slot doe gaat hij verder omhoog.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29612
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Misschien is een gebruikte ruitenwissermotor een optie, zal in ieder geval minder duur zijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Mercury
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05.08.2013 - 21:25

1-wiel schreef:Hoe zag het grote tandwiel eruit?, deze wordt door het motortje aangedreven en deze wil nog wel eens slijtage vertonen aan de kunstof vertanding.
Wat dan rest is een andere ruitewissermotor.
Vertanding geen spoor van een beschadiging.
2002 V70 2.4 140 pk, Cosmos Blue Metallic
1986 Mercury Grand Marquis Colony Park LS
1967 Ford Fairlane 2dr Hardtop, under construction
Gebruikersavatar
Mercury
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05.08.2013 - 21:25

kevinwalter schreef:Tja, zo iets heb ik ook. Als je jou auto op slot doet, gaat hij dan verder omhoog? Bij mij stopt hij wel goed. Echter na het knipperlicht aan doen of de auto op slot doe gaat hij verder omhoog.
Dat is gek...... Gremlins.....
2002 V70 2.4 140 pk, Cosmos Blue Metallic
1986 Mercury Grand Marquis Colony Park LS
1967 Ford Fairlane 2dr Hardtop, under construction
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Het motortje zelf heb je niet uit elkaar gehaald? Mijn wisser deed het ook niet lekker. Deksel van de wissermotor gehaald en toen zag ik het probleem. Er was e.e.a. geoxideerd, waardoor de boel te stroef ging. Het motortje werd ook loeiheet. Ik heb de boel gesmeerd en sindsdien geen problemen meer gehad.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Mercury
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05.08.2013 - 21:25

elianmars schreef:Het motortje zelf heb je niet uit elkaar gehaald? Mijn wisser deed het ook niet lekker. Deksel van de wissermotor gehaald en toen zag ik het probleem. Er was e.e.a. geoxideerd, waardoor de boel te stroef ging. Het motortje werd ook loeiheet. Ik heb de boel gesmeerd en sindsdien geen problemen meer gehad.
Ook het motortje uit elkaar gehaald, vette derrie maar allemaal weer spik en span.
2002 V70 2.4 140 pk, Cosmos Blue Metallic
1986 Mercury Grand Marquis Colony Park LS
1967 Ford Fairlane 2dr Hardtop, under construction
Frans245
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 17.01.2008 - 19:00
Locatie: 't Gooi

Ook ik heb dit probleem gehad.
Contacten iets opgeschuurd en daarna liep motortje perfect.
Helaas van korte duur na een maand of 2 weer dezelfde problemen.
Toen bij Skandix in Duitsland een nieuwe motor besteld. Is dan wel geen origineel Volvo OEM unit maar "huismerk" welke door Marelli in Italie wordt gemaakt.
Kosten voor minder dan Euro 200 bij jouw thuis in een pakketje en binnen 24 uur geleverd, helemaal top en achterwisser doet het weer helemaal perfect
Frans z'n Volvo's:
Volvo P221, 1965 Amazon Kombi B18A +overdrive
VolVo V70 2.4 2003(MY04) Edition II,
Volvo V40 D3 Nordic+, MY17(2016)
Gebruikersavatar
Mercury
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05.08.2013 - 21:25

Frans245 schreef:Ook ik heb dit probleem gehad.
Contacten iets opgeschuurd en daarna liep motortje perfect.
Helaas van korte duur na een maand of 2 weer dezelfde problemen.
Toen bij Skandix in Duitsland een nieuwe motor besteld. Is dan wel geen origineel Volvo OEM unit maar "huismerk" welke door Marelli in Italie wordt gemaakt.
Kosten voor minder dan Euro 200 bij jouw thuis in een pakketje en binnen 24 uur geleverd, helemaal top en achterwisser doet het weer helemaal perfect
Ik heb gelijk bij Skandix gekeken, daar kosten ze €150. Bingo.... helaas deze past alleen op VIN boven de 310108...... en daar zit ik onder, dat is gelijk weer de €300 optie.
Weet iemand het verschil? Is dit overkomelijk, of zit er een electrisch aansluit verschil?
2002 V70 2.4 140 pk, Cosmos Blue Metallic
1986 Mercury Grand Marquis Colony Park LS
1967 Ford Fairlane 2dr Hardtop, under construction
Peppie Kok
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 22.10.2013 - 23:27

Een achterruitwisser die kan inparkeren, dat wil ik ook!
Gizmoke
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 26.09.2013 - 20:31
Locatie: Moerzeke

Een achteruitwisser van de achterklep wordt tegenwoordig droog in elkaar geschoven. As en schacht zonder smering en heel nauw passend. Na een tijdje geraakt daar toch een beetje vocht op en krijg je een lichte vorm van corrosie waardoor het steeds stroever gaat lopen. De wisser af en toe het niet doet, zich zet waar hij niet moet staan, ... enkel na het contact op en af te zetten doet die het weer 1 keer ... allemaal symptomen. Hoe langer je wacht en hoe meer je manipuleert hoe slechter het wordt en dan gaat de wissermotor er ook aan en dat zien ze graag bij de dealer natuurlijk.

Toevallig kwam er bij de buur die garage heeft een vrouw met een volvo XC90 met exact hetzelfde probleem als mijn BMW E61 525D, die klaagde dat ze al 2 keer bij de dealer geweest was en nog niet geholpen was.

Wisser gedemonteerd,
doorvoer door ruit eruit gehaald en met een rubberen hamer de as uit de schacht geklopt,
met zeer fijne korrel de as licht opgeschuurd en de schacht ook beetje voor zover het mogelijk was,
met vet insmeren,
terugplaatsen

en beiden wissers van de wagens wissen nog vlotter dan tevoren
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Bedrading op de scharnierpunten van de klep even goed bekijken..waar ze naar buiten komen..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21458
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik had iets vergelijkends met een koplampwisser. Na demontage eens van binnen gekeken en zag inderdaad wat verroeste contacten. Mede daarom liep de motor niet helemaal door naar de "beginstand".

Via Peter van de Laar Onderdelen een andere gekocht voor 25 euro. De dealer vroeg 189 ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Mercury
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05.08.2013 - 21:25

Ik heb weer alles uit elkaar gehaald.
Contacten en contactplaat met een scotchbrite opgeschuurd. Geen resultaat...
2002 V70 2.4 140 pk, Cosmos Blue Metallic
1986 Mercury Grand Marquis Colony Park LS
1967 Ford Fairlane 2dr Hardtop, under construction
Gizmoke
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 26.09.2013 - 20:31
Locatie: Moerzeke

Mercury schreef:Ik heb weer alles uit elkaar gehaald.
Contacten en contactplaat met een scotchbrite opgeschuurd. Geen resultaat...
En de as ook eruit gehaald en licht opgeschuurd en ingevet?
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Waarschijnlijk een kabelbreuk in een van de draden die in de rubber doorvoer zit van de overgang van de achterklep naar het dak.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
Mercury
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05.08.2013 - 21:25

Gizmoke schreef:
Mercury schreef:Ik heb weer alles uit elkaar gehaald.
Contacten en contactplaat met een scotchbrite opgeschuurd. Geen resultaat...
En de as ook eruit gehaald en licht opgeschuurd en ingevet?
Yes.....
2002 V70 2.4 140 pk, Cosmos Blue Metallic
1986 Mercury Grand Marquis Colony Park LS
1967 Ford Fairlane 2dr Hardtop, under construction
Gebruikersavatar
Mercury
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05.08.2013 - 21:25

snorremans schreef:Waarschijnlijk een kabelbreuk in een van de draden die in de rubber doorvoer zit van de overgang van de achterklep naar het dak.
Ga ik nu controleren. Kan eigenlijk niet aan de motor liggen.
2002 V70 2.4 140 pk, Cosmos Blue Metallic
1986 Mercury Grand Marquis Colony Park LS
1967 Ford Fairlane 2dr Hardtop, under construction
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 381
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

Kan het een stappenmotor zijn die niet goed indexeert?
V60 T6 MY25
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”