Drie weken geleden hebben we onszelf een fijne V70 T5 uit 2001 cadeau gedaan. Een heerlijke auto, maar de werking van de memory bestuurdersstoel snap ik nog niet helemaal. Mijn vrouw staat geprogrammeerd op memory stand 1 en ik op stand 2. We gebruiken maar één afstandsbediening. Af en toe, wanneer ik voor het laatst heb gereden en ik ontgrendel de auto, dan gaat de stoel vanzelf weer naar memory stand 1. Hierover kan ik niets vinden in het instructieboekje. Doe ik iets verkeerd, of is hier misschien sprake van een storing?
Groet Gerald
Werking memory stoelen
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
- Jers3n
- 5th Gear member
De grote vraag is in welke stand de stoel stond bij het de laatste keer vergrendelen met de afstandsbediening (dus niet met sleutel)? Die stand wordt nl onthouden door de auto en die zal ook weer worden aangenomen bij het (tijdig) openen van portier, als met diezelfde AB ontgrendeld is. (En dat hoeft dus niet geheugenstand 1, 2 of 3 te zijn)
Daarom is het gebruik van afzonderlijke (eigen) sleutels prettig.
Daarom is het gebruik van afzonderlijke (eigen) sleutels prettig.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hartelijk dank. We ver- en ontgrendelen alleen met één afstandsbediening. Het blijft dus toch een beetje vreemd dat als ik ergens (alleen) heen rijd, afsluit met de afstandsbediening, hem later weer open met dezelfde afstandsbediening en de stoel gaat naar een andere stand. In Electrostoel.pdf van het bericht van MarioC70 op pagina 8/9 staat dat ons bouwjaar ongewenste trekjes kan vertonen. Daar houd ik het dan maar op. De verdere kwaliteiten van de V70 doet je deze onvolkomenheid toch snel weer vergeten :thumbleft:
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik gok dat een update (wellicht een volledige 2.0) je ook verder kan helpen!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wat houdt dit in? Is dat iets wat de dealer moet doen, of leveren jullie dat?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Da's absoluut een dealer klus!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Plein69
- 4th Gear member
2.0 is een verglijkbaar met windows update.
Er wordt gekeken welke software geupdate kan worden.
Hiermee kan dus de bug van uw stoel weg zijn.
Edit:
2.0 van de Volvo Website
EEN GRATIS SOFTWARE UPDATE IS ALTIJD INBEGREPEN*
Volvo werkt continu aan verdere software-verbetering van onze auto's. Bij elke servicebeurt krijgt een computernetwerk, het motormanagement en de automtatische versnellingsbak van uw Volvo gratis de nieuwste software update. Zo presteert uw Volvo steeds state-of-the-art.
* Geldt voor alle Volvo modellen vanaf 1999, met uitzondering van de Volvo C70 -05, S/V40 -03, XC/V70 -00.
Er wordt gekeken welke software geupdate kan worden.
Hiermee kan dus de bug van uw stoel weg zijn.
Edit:
2.0 van de Volvo Website
EEN GRATIS SOFTWARE UPDATE IS ALTIJD INBEGREPEN*
Volvo werkt continu aan verdere software-verbetering van onze auto's. Bij elke servicebeurt krijgt een computernetwerk, het motormanagement en de automtatische versnellingsbak van uw Volvo gratis de nieuwste software update. Zo presteert uw Volvo steeds state-of-the-art.
* Geldt voor alle Volvo modellen vanaf 1999, met uitzondering van de Volvo C70 -05, S/V40 -03, XC/V70 -00.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Da's mooi. Het duurt nog even tot hij weer aan onderhoud toe is, maar dan zal ik de dealer hier om vragen.
-
- 1st Gear member
Er blijkt een oplossing te zijn: de microswitch achter en onderaan de stoel:
http://www.volvo-forums.com/t1687-c70-electric-seat.htm
http://www.volvo-forums.com/t1687-c70-electric-seat.htm
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hartelijk dank. Het probleem heeft zich echter al lange tijd niet meer geopenbaard. Laatst heeft mijn V70 nog wel aan Vida gehangen bij de automaatreparatie. Daar bleek dat ik al de nieuwste versie van de software had.