Afgelopen weekend met mijn 2.4t van Polen naar nederland gereden. Nieuwe gasinstallatie en ruilmotor 175000km er in laten leggen. Ik heb 1200 Km aan een stuk gereden. Alles Super gegaan !
Zaterdagmorgen in Nederland wil ik mijn auto starten loopt hij nog op 4 poten !! Shit dacht ik en nu ?
Ben direkt naar de Volvo Dealer in Geleen-Sittard gereden waar men hem aan de PC heeft gehangen.
Analyse volgens Monteur: 1 zuiger werkt niet zoals het hoort en dit word een dure grap voor u. Analyse van Vida: ECM-3533 onregelmatige loop cilinder 3 Emisie Agitatie. het best zou zijn een andere motor maar Volvo doet niets met ruilmotoren. het enigste wat hij voor mij kon doen was 5 nieuwe Bougies erin te zetten dan kon het zijn dat hij beter zou lopen. Ok dat gedaan en rekening betaald voor 5 bougies 56,50 + inbouw 52,73 + storingskodes lezen en resetten VST/VCT 26,36 + BTW Totaal 164,06
het resultaat was 0,0 van die Bougies. en mijn V70 liep noch altijd erbarmelijk. 2 dagen heb ik zitten zoeken op internet naar eventuele oplossingen en ook diverse dingen gevonden hier op het Forum.
Op marktplaats alvast gezocht voor een vervangmotor. Kom ik uit bij
Destruction Volvo Parts uit Heerlen Hoensbroek. Hij had vervangmotoren voor een hele schappelijke prijs en heb hem dan ook direkt een mail gestuurd met vragen over mijn probleem en wat hij kon doen.
Ik heb hem vanmorgen gebeld en hem mijn probleem uitgelegd.
De eerste reaktie die hij gaf was dat een Volvo Motor die nog loopt ( als is het op 4 poten) absoluut niet kapot was, als eerste suggestie gaf hij aan een kapotte Bobine. Hij gaf mij een adres hier in Geleen waar ik heen kon voor de analyse ( geen Volvo Dealer) en jawel hoor ik had een bobine van de 3e cylinder kapot. ( gescheurd). Prijs 75 Euro !!!
Dan voel je je als fanatieke Volvorijder toch wel genaaid en is het vertrouwen in een officiele Volvodealer echt wel gedaald tot onder het 0 punt. De firma die me eerlijk advies gegeven heeft en waar ik veel geld mee in mijn beurs heb gehouden is:Destruction Volvo Parts Passertweg 35A Heerlen Hoensbroek. 0629319266
Motormanagement lampje branden v70 2.4Turbo automaat 2002
- albertje
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 26.05.2012 - 10:09
- Locatie: Zwartebroek
Gelukkig dat ie het weer doet. Balen dat je dan die 164 euro kwijt bent, voor niks eigenlijk.
Volvo S60 - D5244T2 - 2003 - 414.000km (motor heeft 151.000km) - Zwart - VCE - DICE - HU805 met PA200 versterker en Grom USB - en helaas geen TomTom in RTI meer. 
Volvo V60 D6 Twin engine - D97PHEV - 2016 - 225.000km - Blauw - DICE

Volvo V60 D6 Twin engine - D97PHEV - 2016 - 225.000km - Blauw - DICE
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14.06.2013 - 19:07
- Locatie: beieren
Dat is niet Balen ik voel mij gewoon op zijn Hollands genaait.albertje schreef:Gelukkig dat ie het weer doet. Balen dat je dan die 164 euro kwijt bent, voor niks eigenlijk.
En voor 164 Euro ga ik toch maar eens verhaal halen bij Volvodealer Kallen In Geleen
- JachtgroeneVolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 31.08.2013 - 22:08
- Locatie: Regio Zwolle
precies, gewoon verhaal halen. Voor hetzelfde geld ben je een ruilmotor verder. Zij zullen toch ook geen slechte reclame voor hun zaak willen? Lijkt me dat zij die kapotte bobine ook hadden moeten constateren.
Nu krijgen ze de kans om voor 164 euro nog een iets betere indruk hier te maken.
Nu krijgen ze de kans om voor 164 euro nog een iets betere indruk hier te maken.
V70 2.4 2005 Cedar Green 83.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
V70 2.5 D 2001 Ash Gold 380.000 km
V40 2.0 D 1999 Dark Olive 225.000 km
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Gewoon met je verhaal naar Kallen gaan. Als ze een beetje schappelijk zijn, moet het wel goed komen.duitsexc schreef:Dat is niet Balen ik voel mij gewoon op zijn Hollands genaait.albertje schreef:Gelukkig dat ie het weer doet. Balen dat je dan die 164 euro kwijt bent, voor niks eigenlijk.
En voor 164 Euro ga ik toch maar eens verhaal halen bij Volvodealer Kallen In Geleen
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21.09.2013 - 21:43
Ik heb met mijn volvo dealer tot nog toe hele goede ervaringen.
Ik had soortgelijke problemen en ben nieuwe bougies gaan kopen bij mijn dealer.
Omdat ik ook verdenkingen had naar de bobines ben ik even naar de werkplaats gelopen om het te bespreken met 1 van de monteurs. Deze gaf aan dat het vaker voorkomt dat ze op 1 of 2 poten minder gaan lopen door defecte bobines, ik kreeg er zo 3 gebruikte mee die nog wel goed waren.
Probleem was hiermee opgelost, deze service vond ik uitzonderlijk en heb ik ook nog niet eerder meegemaakt met andere dealers van voorgaande auto's die ik heb gehad.
Ervaringen bij de verschillende volvo dealers kunnen blijkbaar heel erg verschillen.
Ik had soortgelijke problemen en ben nieuwe bougies gaan kopen bij mijn dealer.
Omdat ik ook verdenkingen had naar de bobines ben ik even naar de werkplaats gelopen om het te bespreken met 1 van de monteurs. Deze gaf aan dat het vaker voorkomt dat ze op 1 of 2 poten minder gaan lopen door defecte bobines, ik kreeg er zo 3 gebruikte mee die nog wel goed waren.
Probleem was hiermee opgelost, deze service vond ik uitzonderlijk en heb ik ook nog niet eerder meegemaakt met andere dealers van voorgaande auto's die ik heb gehad.
Ervaringen bij de verschillende volvo dealers kunnen blijkbaar heel erg verschillen.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14.06.2013 - 19:07
- Locatie: beieren
Hallo mensen, eerst nog allen de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Het is alweer een paar weken geleden dat ik heerlijk in mijn v70 2.4 t naar Polen ben gesjeest en jawel hoor we hebben weer een nieuw of waarschijnlijk oud probleem .
Weggereden uit Maastricht in een stuk door to Breslau (1000km) alles ok.
Stop om te eten enjawel hoor start de auto weer na 30 miniuten en krijg de melding motormanagment. In polen naar de volvogarage laten uitlezen en krijg de melding gasklephuis en lambasonde vervangen. Lambasonde is al voor 2 maanden vervangen dus nu een ruilgasklephuis vervangen! Morgen vertel ik meer wat het resultaat is.
Het is alweer een paar weken geleden dat ik heerlijk in mijn v70 2.4 t naar Polen ben gesjeest en jawel hoor we hebben weer een nieuw of waarschijnlijk oud probleem .
Weggereden uit Maastricht in een stuk door to Breslau (1000km) alles ok.
Stop om te eten enjawel hoor start de auto weer na 30 miniuten en krijg de melding motormanagment. In polen naar de volvogarage laten uitlezen en krijg de melding gasklephuis en lambasonde vervangen. Lambasonde is al voor 2 maanden vervangen dus nu een ruilgasklephuis vervangen! Morgen vertel ik meer wat het resultaat is.
Uit ervaring bij mijn bifuel.M@rcel schreef:Waarom?AlexV70 schreef:ETM is ook gevoeliger op LPG. Hopen dat dit het ook is.
Hopen slaat op als de ETM vervangen is en de problemen over zijn.

- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
ETM is gevoeliger met LPG?
Weer wat geleerd, zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren.
Wel heeft het zo op het eerste gezicht niets te maken welke brandstof je gebruikt.....er stroomt alleen toch lucht door?
De brandstof, zowel LPG als benzine, wordt pas in het inlaatcircuit net voor de kleppen ingespoten. En dat is pas na het ETM traject.
Kun je dit verder onderbouwen, AlexV70?
Weer wat geleerd, zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren.
Wel heeft het zo op het eerste gezicht niets te maken welke brandstof je gebruikt.....er stroomt alleen toch lucht door?
De brandstof, zowel LPG als benzine, wordt pas in het inlaatcircuit net voor de kleppen ingespoten. En dat is pas na het ETM traject.
Kun je dit verder onderbouwen, AlexV70?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Je kunt beter altijd naar de Volvo Specialist gaan ipv de dealer. Meer liefde en kennis aanwezig, vooral van de oudere type. En geven je eerlijk advies. Nog nooit een goed woord kunnen zeggen over de dealer. Net als onderdelen magazijn, zouden liefhebbers moeten zitten. Maar meestal onbeschofte vlegels die altijd alles beter weten. Maar kan zijn dat ik gewoon ervaring heb met precies de verkeerde dealers.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
De onderdeelprijzen bij "mijn" dealer in Zwolle zijn altijd erg scherp. Men houdt daar echt de internetprijzen in de gaten. Ik vergelijk elke keer de internetprijzen met de prijsopgaaf bij de dealer en bestel daardoor vrijwel geen originele delen meer op het internet.mightyspawn schreef:Je kunt beter altijd naar de Volvo Specialist gaan ipv de dealer. Meer liefde en kennis aanwezig, vooral van de oudere type. En geven je eerlijk advies. Nog nooit een goed woord kunnen zeggen over de dealer. Net als onderdelen magazijn, zouden liefhebbers moeten zitten. Maar meestal onbeschofte vlegels die altijd alles beter weten.
Misschien is dit inderdaad zo.mightyspawn schreef:Maar kan zijn dat ik gewoon ervaring heb met precies de verkeerde dealers.

- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Nee, hier moet ik het houden op ervaringsdeskundige.wim de jong schreef:ETM is gevoeliger met LPG?
Weer wat geleerd, zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren.
Wel heeft het zo op het eerste gezicht niets te maken welke brandstof je gebruikt.....er stroomt alleen toch lucht door?
De brandstof, zowel LPG als benzine, wordt pas in het inlaatcircuit net voor de kleppen ingespoten. En dat is pas na het ETM traject.
Kun je dit verder onderbouwen, AlexV70?
Ik heb ooit 3 gereviseerde ETM's gehad, bleef problemen houden op LPG, nadien met originele was het over.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8505
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb ooit maar 1 slechte ervaring gehad met een dealer, die stuurde me wandelen omdat ik met een auto langs kwam die niet bij hem gekocht was.
Sindsdien is die bepaalde dealer al 5 autos mislopen van mij en mijn familie, de dealer waar ik destijds wel terecht kon heeft ze allemaal mogen leveren.
Boontje komt om zijn loontje....
Sindsdien is die bepaalde dealer al 5 autos mislopen van mij en mijn familie, de dealer waar ik destijds wel terecht kon heeft ze allemaal mogen leveren.
Boontje komt om zijn loontje....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D