Hallo,
Zoals de titel al aangeeft wil ik graag jullie mening horen,
aangezien wij toch met regelmaat met de caravan op stap gaan en de auto bij een kogeldruk van 75kg toch wel wat doorhangt zit ik te denken aan hulpveren, nu heb ik veel gelezen over nivomat`s maar kan er ook niet echt een duidelijk beeld van krijgen voor/na delen enz. Zelf zit ik te denken aan hulpveren maar nivomats lijken mij ook een goede oplossing, wie heeft er ervaring met een van de twee en wil die delen zodat ik de juiste keuze kan maken.
alvast bedankt voor het mee denken,
Nivomat of hulpveren
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
- Locatie: Venray
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Nieuwe nivomats zijn duur,rond de 1000 euro met monteren erbij..
Zijn de veren die er nu onderzitten niet te slap geworden?
Het merk MAD levert versterkte veren voor de S60 die de standaard veren vervangt en dat werkt goed,die zitten ronde de 250 euro bruto ex btw.
Zijn de veren die er nu onderzitten niet te slap geworden?
Het merk MAD levert versterkte veren voor de S60 die de standaard veren vervangt en dat werkt goed,die zitten ronde de 250 euro bruto ex btw.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
- Locatie: Venray
Mario, een setje hulpveren kosten rond de €140.- dus dan zou ik er goedkoper mee uit zijn, denk niet dat de veren "op" zijn want zonder caravan merk ik er vrij weinig van het is ook niet dat de auto totaal op de grond hangt hij deint gewoon in en daar stoor ik me aan vind het geen gezicht! snap je?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
- Locatie: Venray
dat valt toch wel mee? mijn schoonouders hebben ze ook en bij hun is dat niet ter orde..... zal denk ik ook wel aan de kwaliteit liggen onder het motto voor een gulden op de eerste rij ......
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Ik heb met beide oplossingen ervaring. Op mijn vorige auto (S60 2002) had ik hulpveren van MAD. Werkte perfect, de caravan er achter en het span liep als op rails, zo strak. Nadeel: het hele jaar heb je een stugge, hard afgeveerde auto die achter ongeveer 2 cm hoger staat als normaal. Daardoor staat de auto ook ietwat meer op de buitenkant van de achterbanden en dat zag je dan ook aan het slijtagepatroon. De MAD hulpveren, incl. montage bij mn volvodealer was €400,-
Nu, bij mijn huidige auto (V70 2006) heb ik nivomats. Dezelfde caravan erachter en de auto zakt behoorlijk in de veren. Eenmaal een 100 meter gereden staat de auto weer mooi horizontaal. Het weggedrag met caravan is hetzelfde als met hulpveren, strak dus. Het voordeel echter zit in het feit dat zonder caravan, de auto niet zo hard en stug is afgeveerd, meer comfort het hele jaar door dus. Over de prijs kan ik niks zeggen, mijn V70 is een edition II en daar zit standaard nivomat onder. Ik hoor bedragen van €1000-1100 maar dat kan ik niet bevestigen.
Ik ben dus bekend met beide oplossingen, en ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken, maar als je budget ervoor hebt, dan zou IK voor nivomat gaan, dat werkt toch wel heel erg goed.
Nu, bij mijn huidige auto (V70 2006) heb ik nivomats. Dezelfde caravan erachter en de auto zakt behoorlijk in de veren. Eenmaal een 100 meter gereden staat de auto weer mooi horizontaal. Het weggedrag met caravan is hetzelfde als met hulpveren, strak dus. Het voordeel echter zit in het feit dat zonder caravan, de auto niet zo hard en stug is afgeveerd, meer comfort het hele jaar door dus. Over de prijs kan ik niks zeggen, mijn V70 is een edition II en daar zit standaard nivomat onder. Ik hoor bedragen van €1000-1100 maar dat kan ik niet bevestigen.
Ik ben dus bekend met beide oplossingen, en ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken, maar als je budget ervoor hebt, dan zou IK voor nivomat gaan, dat werkt toch wel heel erg goed.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29897
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Nivomaten zijn natuurlijk een veel betere optie dan hulpveren maar het financiele aspect kan ook een rol spelen bij de keuze tussen nivomaten en hulpveren.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Is helemaal waar, maar dat gaf ik ook al aan.....als je budget ervoor hebt.lint schreef:Nivomaten zijn natuurlijk een veel betere optie dan hulpveren maar het financiele aspect kan ook een rol spelen bij de keuze tussen nivomaten en hulpveren.
Ik stond toen in twijfel MAD veren of nivomats. Mijn S60 was echter al ruim 5 jaar oud (180000km+) en dan vond ik nivomats een beetje een kromme verhouding investering/dagwaarde voor die 2500 vakantiekilometers. Heb toen ook geen spijt gehad voor de keuze van MAD hulpveren optie. Toen ik mijn huidige V70 kocht wilde ik wel meteen nivomats eronder, maar dat bleek al zo te zijn. Als ik de twee opties nu naast elkaar heb ervaren kan ik alleen zeggen, MAD veren zijn een goed alternatief voor nivomats maar nivomats als totaalpakket werkt beter/fijner.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- Patsim
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.09.2008 - 14:30
- Locatie: Noord Brabant
Je kunt ook eens informeren naar 2e hands Nivomats. Staan er regelmatig op Marktplaats. Heb ze zelf besteld bij Rima in Druten. Had ze daar voor €250,- voor 2 stuks. Inmiddels mee op en neer naar Kroatië geweest. Auto-caravan combinatie staat superstrak. Kijk maar eens bij het bericht "Niveauregeling is dat wat?"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
- Locatie: Venray
@Patsim,
Kun jij misschien een foto plaatsen van voor montage en na ik heb je topic gelezen alleen de foto`s werken niet meer ...
en hoe is jou ervaring verder??
Kun jij misschien een foto plaatsen van voor montage en na ik heb je topic gelezen alleen de foto`s werken niet meer ...
en hoe is jou ervaring verder??
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
dieselpower schreef:Ik heb met beide oplossingen ervaring. Op mijn vorige auto (S60 2002) had ik hulpveren van MAD. Werkte perfect, de caravan er achter en het span liep als op rails, zo strak. Nadeel: het hele jaar heb je een stugge, hard afgeveerde auto die achter ongeveer 2 cm hoger staat als normaal. Daardoor staat de auto ook ietwat meer op de buitenkant van de achterbanden en dat zag je dan ook aan het slijtagepatroon. De MAD hulpveren, incl. montage bij mn volvodealer was €400,-
Nu, bij mijn huidige auto (V70 2006) heb ik nivomats. Dezelfde caravan erachter en de auto zakt behoorlijk in de veren. Eenmaal een 100 meter gereden staat de auto weer mooi horizontaal. Het weggedrag met caravan is hetzelfde als met hulpveren, strak dus. Het voordeel echter zit in het feit dat zonder caravan, de auto niet zo hard en stug is afgeveerd, meer comfort het hele jaar door dus. Over de prijs kan ik niks zeggen, mijn V70 is een edition II en daar zit standaard nivomat onder. Ik hoor bedragen van €1000-1100 maar dat kan ik niet bevestigen.
Ik ben dus bekend met beide oplossingen, en ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken, maar als je budget ervoor hebt, dan zou IK voor nivomat gaan, dat werkt toch wel heel erg goed.
Ik ben het hier helemaal mee eens, ik heb deze ervaring ook.
Nivomats eerst op een s40 geplaatst gebruikte en nu op mijn s60 wederom gebruikte geplaatst en deze voldeden en voldoen naar volle tevredenheid. Nieuwe zijn natuurlijk duur maar gewoon bij de sloop kijken en marktplaats in de gaten houden.
Succes met zoeken zou ik zeggen.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- Patsim
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.09.2008 - 14:30
- Locatie: Noord Brabant
In topic "Niveauregeling is dat wat?" staat mijn combinatie zonder Nivomats. Het is de foto met de fietsen op het dak. Dit is zonder Nivomats.
Hieronder met, wel zonder fietsen.
Hieronder met, wel zonder fietsen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Patsim
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.09.2008 - 14:30
- Locatie: Noord Brabant
Zoals ik ook in topic "Niveauregeling is dat wat?" schreef, ben ik zeer tevreden over de Nivomats. Kan nu normaal een drempel op- en afrijden zonder de grond te raken. Stabiliteit is zeker verbeterd, maar dit vond ik zonder Nivomats ook niet slecht. Solo staat de auto wel wat hoger, omdat ik de originele veren er nog onder heb liggen (2 cm). Heb de foto zonder Nivomats ook maar even opgezocht. Zie hieronder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
- Locatie: Venray
@Patsim, ziet er goed uit! mooie combi trouwens, en hoe zit het met de trekhaak heb jij die veranderd? want daar lees ik toch ook wel veel over?
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Hoe zo trekhaak veranderen?Kleinejongen schreef:@Patsim, ziet er goed uit! mooie combi trouwens, en hoe zit het met de trekhaak heb jij die veranderd? want daar lees ik toch ook wel veel over?
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
- Locatie: Venray
Nou ik lees op verschillende topics dat er 2 types trekhaken zijn i.v.m. de niveau regeling er zou namelijk hoogte verschil zijn bij een auto met niveauregeling, ik weet nog niet wat voor trekhaak ik heb hij is afneembaar en als ik het goed heb van Volvo origineel.