Ik heb al eerder problemen met de interieur verwarming gehad. Na 30-60 minuten rijden, terwijl de climate control op automatisch staat en de temperatuur vast staat ingesteld op 22 graden, koude lucht uit de buitenste roosters. Heel onbehagelijk. Toen de kachel kleppen opnieuw laten calibreren bij de dealer, maar geen verschil gemerkt en het maar zo gelaten.
Ik merk dat de kachel er nu een nieuwe klacht bij krijgt. Op de raarste momenten gaat de kachel, kort durend, zeg ergens tussen 10 en 30 seconden, voluit blazen. De ene keer is dat heel warme lucht, de andere keer juist koude lucht.
Verder moet ik gedurende een rit de temperatuur op een steeds hogere waarde instellen om het comfortabel te houden. 24 graden is geen uitzondering, maar ook dan merk ik dat na verloop van tijd, de buitenste roosters toch koude lucht gaan blazen.
Nu de winter in aantocht is en het me steeds meer begint te irriteren, wil ik het toch wel opgelost hebben. Wat zou dit kunnen zijn en waar moet ik op rekenen qua kosten? V40 uit 2004, 115 PK diesel met ongeveer 250K op de teller.