Ik probeer het nog eens om langs deze weg een oplossing te krijgen voor het bijgeluid.
Mijn Volvo v50 1.6d maakt een bijgeluid als deze stationair draait. Het probleem is alleen bij warme motor, met het rijden merk je er niets van. Het is een zagend geluid, alsof een lager o.i.d. is versleten. De volledige distributie is na 40.000 km opnieuw vervangen en geluid kwam snel terug. Ik heb de beschermkappen van de distributie eraf gehaald en zo mee naar garagebedrijf gereden. Met een stethoscoop was duidelijk te horen dat het geluid van de geleiderol komt. Deze (nu 3e rol van SKF) vervangen en het geluid is er nog. Wie zou kunnen zeggen wat de oorzaak is.......
bijgeluid distributie
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik heb je aangeboden keer langs te rijden en er zijn meerdere mensen op het forum die je verteld hebben er niet meer mee te rijden tot je de oorzaak weet,maar ok..
Eigenwijs zijn is ook een vak zegt men hier,,
Eigenwijs zijn is ook een vak zegt men hier,,

Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Je hebt helemaal gelijk Mario met wat je zegt. Afgelopen week hebben er 4 monteurs naar gekeken en de auto met draaiende motor zien en horen lopen. Met de beschermkappen eraf van de distributie. Geluid goed hoorbaar . Komt van de geleiderol. Daaromheen zit toch verder niets.
MarioC70 schreef:Ik heb je aangeboden keer langs te rijden en er zijn meerdere mensen op het forum die je verteld hebben er niet meer mee te rijden tot je de oorzaak weet,maar ok..
Eigenwijs zijn is ook een vak zegt men hier,,
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
Misschien een beetje een opgraving, maar ik heb nu net zoiets met mijn S70. Ook met een bijgeluid vanuit de distributie naar de garage teruggegaan waar de D-riem met aanverwanten 13.000 km geleden is vervangen. Het betreft dit geluid (hoorbaar enkel bij toerental nét iets boven stationair):
https://www.dropbox.com/s/ngzcle7b7ei5i ... 3.mp3?dl=0
Distributiekap eraf en met een stethoscoop geluisterd, en bleek de geleiderol (SKF !).
Ze hebben er een nieuwe geleiderol opgezet, weer SKF, en... geluid was er nog steeds!
Weer met de stethoscoop geluisterd, en het geluid kwam nog steeds uit die geleiderol.
Dat is toch vreemd?
Ze hebben nu contact opgenomen met hun leverancier om te vragen of er meer van deze klachten zijn binnengekomen. Bleek niet het geval. Leverancier zal nu een geleiderol van een ander merk leveren en dan zetten ze die er op, om te kijken of het dan weg is. Als het geluid er dan nog steeds is, zou het nog aan de riem zelf kunnen liggen, aldus de monteur.
Wordt dus vervolgd...
https://www.dropbox.com/s/ngzcle7b7ei5i ... 3.mp3?dl=0
Distributiekap eraf en met een stethoscoop geluisterd, en bleek de geleiderol (SKF !).
Ze hebben er een nieuwe geleiderol opgezet, weer SKF, en... geluid was er nog steeds!
Weer met de stethoscoop geluisterd, en het geluid kwam nog steeds uit die geleiderol.
Dat is toch vreemd?
Ze hebben nu contact opgenomen met hun leverancier om te vragen of er meer van deze klachten zijn binnengekomen. Bleek niet het geval. Leverancier zal nu een geleiderol van een ander merk leveren en dan zetten ze die er op, om te kijken of het dan weg is. Als het geluid er dan nog steeds is, zou het nog aan de riem zelf kunnen liggen, aldus de monteur.
Wordt dus vervolgd...
Laatst gewijzigd door glenfiddich1983 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
glenfiddich1983 schreef: Misschien een beetje een opgraving, maar ik heb nu net zoiets met mijn S70. Ook met een bijgeluid vanuit de distributie naar de garage teruggegaan waar de D-riem met aanverwanten 13.000 km geleden is vervangen. Het betreft dit geluid (hoorbaar enkel bij toerental nét iets boven stationair):
https://www.dropbox.com/s/ngzcle7b7ei5i ... 3.mp3?dl=0
Hier reageer ik natuurlijk op omdat ik ook een bijgeluid had/heb.
Bij mij is het alleen te horen als deze stationair draait en de motor warm is. Tijdens rijden merk je niets van.
Ook bij mij Met stethoscoop geluisterd en geluid kwam toch echt van de geleiderol. De distributie was nog niet zo lang geleden vervangen. Nieuwe rol van SKF erop gezet en de andere opgestuurd voor garantie. Uitslag geen garantie verkeerde montage. Geluid was 3 dagen weg, kwam terug. Nu bij de Volvo dealer een geleiderol gehaald immers als je luistert komt het daar vandaan. Geen verbetering. Toen maar een nieuwe
distributieriem gelegd. Geluid was enkele weken weg. Nu rijd ik inmiddels bijna jaar met dit geluid. Het wordt ook niet erger.
Distributiekap eraf en met een stethoscoop geluisterd, en bleek de geleiderol (SKF !).
Ze hebben er een nieuwe geleiderol opgezet, weer SKF, en... geluid was er nog steeds!
Weer met de stethoscoop geluisterd, en het geluid kwam nog steeds uit die geleiderol.
Dat is toch vreemd?
Ze hebben nu contact opgenomen met hun leverancier om te vragen of er meer van deze klachten zijn binnengekomen. Bleek niet het geval. Leverancier zal nu een geleiderol van een ander merk leveren en dan zetten ze die er op, om te kijken of het dan weg is. Als het geluid er dan nog steeds is, zou het nog aan de riem zelf kunnen liggen, aldus de monteur.
Wordt dus vervolgd...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
Bedankt voor je reactie!
Bij jou is de echte oorzaak dus niet gevonden begrijp ik?
En is het bij jou net zo'n geluid als bij mij?
Bij jou is de echte oorzaak dus niet gevonden begrijp ik?
En is het bij jou net zo'n geluid als bij mij?
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
Mijn V70 waar vorige week hetzelfde spul is gebruikt voor het vervangen van D riem etc heeft nu ditzelfde bijgeluid. Zit nu dus met twee auto's met hetzelfde probleem.
Dus mensen wees gewaarschuwd, GEEN SKF gebruiken, kennelijk hebben die een slechte batch!!!
Dus mensen wees gewaarschuwd, GEEN SKF gebruiken, kennelijk hebben die een slechte batch!!!
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Het leuke ervan is dat Volvo van origin uit SKF is afgeleid. En volvo lagers ed zijn ook allemaal van SKF.
Veel later pas werd volvo zelfstandig en is losgeweekt van SKF.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_Car_Corporation
Veel later pas werd volvo zelfstandig en is losgeweekt van SKF.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_Car_Corporation
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
Nou, fraai is dat! 
Het zal allemaal wel opgelost worden door mijn garage hoor, maar het is zo'n gedoe, en dan nog met beide volvo's tegelijk!
Pff. We treffen het wel steeds, met die ouwe hokken!

Het zal allemaal wel opgelost worden door mijn garage hoor, maar het is zo'n gedoe, en dan nog met beide volvo's tegelijk!
Pff. We treffen het wel steeds, met die ouwe hokken!
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
We gebruiken hier alleen maar SKF,is het geen montage probleem of fout?glenfiddich1983 schreef: Mijn V70 waar vorige week hetzelfde spul is gebruikt voor het vervangen van D riem etc heeft nu ditzelfde bijgeluid. Zit nu dus met twee auto's met hetzelfde probleem.
Dus mensen wees gewaarschuwd, GEEN SKF gebruiken, kennelijk hebben die een slechte batch!!!
Een te strak of verkeerd gespannen riem geeft ook problemen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
Ik zal het ze vragen!MarioC70 schreef:We gebruiken hier alleen maar SKF,is het geen montage probleem of fout?glenfiddich1983 schreef: Mijn V70 waar vorige week hetzelfde spul is gebruikt voor het vervangen van D riem etc heeft nu ditzelfde bijgeluid. Zit nu dus met twee auto's met hetzelfde probleem.
Dus mensen wees gewaarschuwd, GEEN SKF gebruiken, kennelijk hebben die een slechte batch!!!
Een te strak of verkeerd gespannen riem geeft ook problemen.
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)