Beste mensen, vroeg me net af in de auto of het mogelijk is om een 5 cylinder motor te vervangen door een T6 motor? op de handbak.
en als het niet kan is dat dan vanwege de ruimte ? T6 icm met een 5 versnelling handbak? of is de 272 pk gewoon te veel voor de koppeling en bak? of software matig?
en heeft iemand een idee hoe hard dat de auto dan zou rijden?
niet dat ik het van plan ben maar gewoon nieuwsgierig
automaat ja.,
maar zou het ook mogelijk zijn om een hand bak er voor te zetten?. denk dat de meeste dit als onzin zullen zien, maar daar is een forum toch voor?
stel het past met de afmetingen. (ik neem aan dat een automaat bak groter is dan een hand bak) hoe zit dat met dan met de software? software van de ouwe motor wissen en nieuwe t6 software er in?
Kijk,
Alles past op den duur.
Maar is het verstandig en de investering waard? Want zoals NOS terecht opmerkt je zult naast al het andere aanpaswerk ook heel wat kabeltjes moeten veranderen.
Als je het geweld van een T6 wilt koop dan een echte. Dat is uiteindelijk goedkoper.
als hobbyobject wat je nooit meer wegdoet mogelijk interessant maar anders? je moet o.a. de remmen en ophanging aanpassen, hem (opnieuw) laten keuren door de RDW, waar begin je aan?