Sinds enige tijd gaat mijn rechtervoorportier erg zwaar open en dicht.
Ik heb geprobeerd de scharnieren te smeren maar zie niet goed waar dat zou moeten.
Wie kan mij helpen met advies??
voorportier draait zwaar
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Volgens mij moet je de ophangpunten smeren. Als je daar goed naar kijkt en je beweegt de deur zie je een dikke ijzeren "beugel" of soort van veer die om het scharnier heen gebogen zit.
Daar moet je wat mee doen, dacht ik.
Daar moet je wat mee doen, dacht ik.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 3rd Gear member
Heb je (veel) speling als je de deur verticaal beweegt? Als de scharnieren versleten zijn en de deur wat gaat hangen dan gaat ie ook zwaarder.
Controleer ook of het wieltje aan het onderste scharnier nog meerolt als je de deur heen en weer beweegt. Die willen nog wel eens vastroesten als men het scharnier lange tijd niet meer gesmeerd heeft.
Controleer ook of het wieltje aan het onderste scharnier nog meerolt als je de deur heen en weer beweegt. Die willen nog wel eens vastroesten als men het scharnier lange tijd niet meer gesmeerd heeft.
- lint
- Geartronic member
Volgens mij moeten de deurscharnieren gesmeerd worden met vet en olie, in het instructieboekje staat waar wat op moet.
De scharnieren kunnen natuurlijk ook gewoon een keer versleten zijn, je kan de scharnieren van de achterdeuren wisselen met die van de voordeuren, is een lapmiddel maar scheelt weer geld.
De scharnieren kunnen natuurlijk ook gewoon een keer versleten zijn, je kan de scharnieren van de achterdeuren wisselen met die van de voordeuren, is een lapmiddel maar scheelt weer geld.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- retsok
- 2nd Gear member
Je kunt ook even naar de deurvangers kijken. Het metalen rolletje wil nog wel eens los gaan zitten en dan loopt hij scheef.
Repareren....demonteren, iets openbuigen, rolletje eruit, buisje van 10mm met bout en moer monteren, invetten.....klaar.
Repareren....demonteren, iets openbuigen, rolletje eruit, buisje van 10mm met bout en moer monteren, invetten.....klaar.
- admiral
- 5th Gear member
Retstok, ik zie dat je op dit moment veel aan het posten bent, op zowel oude als recente topics. Maar lees dit topic ff goed door en je zal zien dat jou antwoord de revu al is gepasseerd.retsok schreef:Je kunt ook even naar de deurvangers kijken. Het metalen rolletje wil nog wel eens los gaan zitten en dan loopt hij scheef.
- retsok
- 2nd Gear member
Ik zie dat jij mijn bijdrage niet gelezen hebt.admiral schreef:Retstok, ik zie dat je op dit moment veel aan het posten bent, op zowel oude als recente topics. Maar lees dit topic ff goed door en je zal zien dat jou antwoord de revu al is gepasseerd.retsok schreef:Je kunt ook even naar de deurvangers kijken. Het metalen rolletje wil nog wel eens los gaan zitten en dan loopt hij scheef.
Ik heb het over de DEURVANGERS. Niet over de scharnieren.
- lint
- Geartronic member
Heren, even rustig aan!
Niet meteen iemand aanvallen op het feit dat iets niet helemaal goed is gelezen.
Niet meteen iemand aanvallen op het feit dat iets niet helemaal goed is gelezen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- fcvisser
- 2nd Gear member
Scharnieren gesmeerd, probleem opgelost. Dank voor de adviezen!!
lint schreef:Volgens mij moeten de deurscharnieren gesmeerd worden met vet en olie, in het instructieboekje staat waar wat op moet.
-
- Starter
Mijn deur aan de bestuurderskant van mijn 240 gaat redlijk zwaar en hij kraakt als je hem open doet, er zit minimale speling op.
Als je het scharnier waar de beugel in zit wilt loshalen hoe kun je daar dan bij?
Het is net alsof het van binnenuit vastgeschroeft is?
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?
Als je het scharnier waar de beugel in zit wilt loshalen hoe kun je daar dan bij?
Het is net alsof het van binnenuit vastgeschroeft is?
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?