Krakende voortrein links voor

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Motoronz
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23.10.2013 - 18:30

Eindelijk zware KLONK weg uit voortrein bij de V70 2001. Hiervoor moest vervangen worden, beide lagerpotten van de voorschokdempers en de rubber beklede veerschotels. De oude rubber veerschotel rechts bleek rot met name de binnen bus was volledig losgescheurd van de schotel. De demper kom dus heen en weer bewegen in de rubber schotel dat veroorzaakte dus de zware KLONK bij het inveren. Ook rechts een krakende lagerpot. Alles vervangen en veren voorzien van extra veerisolatoren, (zwart rubberen slangetje). HOERA Klonk opgelost!
Echter bij extra contole bleek fusee kogel links rot, ook maar vervangen dus. Verder bleek bij extra precieze controle ( werd steeds kritischer :-x ) ook dat alle rubbers van de draag armen volledig rot waren, het rubber puilde eruit. dus die ook vervangen. Stabilisatie stangen ook maar vervangen, was toch lekker bezig :P Al met al veel geld utigegeven aan onderdelen, moet er niet aan denken wat de garage rekening was geweest :(
Verder de wielhoek ( camber) ingesteld op -0,5 graden, bij proefrijden volledig stille voortrein WOW!!!! Dat merk je weer de klasse van de volvo. Maar wat mij ook op viel is dat het sturen bij lage snelheden wat zwaarder lijkt te gaan. Het sturen met een hand voelt niet prettig aan. Je moet net te veel kracht uitoefenen. Is dit het gevolg van de nieuwe camber setting of moet ik het toespoor ook weer overnieuw in stellen??
Graag wat tips in deze, ik ben niet vies om wat uit te proberen in deze maar ik zit niet te wachten op zinloos werk.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

KM stand en type?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Motoronz
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23.10.2013 - 18:30

zeg maar iets over de 3 ton bouwjaar 2001 dus V70 II
Volvo V70 T6 AWD polestar 2008 km
Volvo V70 II 2001 km 316.963
Volvo 940 GLE 1994 km 230.000
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29620
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Na al die werkzaamheden aan de voorwielophanging is het verstandig de auto te laten uitlijnen en de afstellingen te controleren/corrigeren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Motoronz
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23.10.2013 - 18:30

Okee, niet iets wat zelf te doen is?? en dan dealerwerk of kan het ook bij bijvoorbeeld een service bedrijf zoals de profile's of iets dergelijks?
Volvo V70 T6 AWD polestar 2008 km
Volvo V70 II 2001 km 316.963
Volvo 940 GLE 1994 km 230.000
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29620
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Elke goed bandenbedrijf kan ook uitlijnen en de wielstanden controleren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Motoronz
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23.10.2013 - 18:30

ah mooi, wilde er toch al eens langs gaan voor een schokdemper test. Zal eens een afspraak maken met de heren van het service centre
Volvo V70 T6 AWD polestar 2008 km
Volvo V70 II 2001 km 316.963
Volvo 940 GLE 1994 km 230.000
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

lint schreef:Na al die werkzaamheden aan de voorwielophanging is het verstandig de auto te laten uitlijnen en de afstellingen te controleren/corrigeren.
For the record: Helemaal mee eens! :P
Ook belangrijk ivm het ongelijk slijten van je banden. Anders loop je het risico over 3 maanden nieuwe (voor) banden te moeten kopen.
Dit had ik nml haha, ach door schade en schande wordt men wijzer!
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”