Pagina 1 van 1

Krakende voortrein links voor

Geplaatst: 03.11.2013 - 23:14
door Motoronz
Eindelijk zware KLONK weg uit voortrein bij de V70 2001. Hiervoor moest vervangen worden, beide lagerpotten van de voorschokdempers en de rubber beklede veerschotels. De oude rubber veerschotel rechts bleek rot met name de binnen bus was volledig losgescheurd van de schotel. De demper kom dus heen en weer bewegen in de rubber schotel dat veroorzaakte dus de zware KLONK bij het inveren. Ook rechts een krakende lagerpot. Alles vervangen en veren voorzien van extra veerisolatoren, (zwart rubberen slangetje). HOERA Klonk opgelost!
Echter bij extra contole bleek fusee kogel links rot, ook maar vervangen dus. Verder bleek bij extra precieze controle ( werd steeds kritischer :-x ) ook dat alle rubbers van de draag armen volledig rot waren, het rubber puilde eruit. dus die ook vervangen. Stabilisatie stangen ook maar vervangen, was toch lekker bezig :P Al met al veel geld utigegeven aan onderdelen, moet er niet aan denken wat de garage rekening was geweest :(
Verder de wielhoek ( camber) ingesteld op -0,5 graden, bij proefrijden volledig stille voortrein WOW!!!! Dat merk je weer de klasse van de volvo. Maar wat mij ook op viel is dat het sturen bij lage snelheden wat zwaarder lijkt te gaan. Het sturen met een hand voelt niet prettig aan. Je moet net te veel kracht uitoefenen. Is dit het gevolg van de nieuwe camber setting of moet ik het toespoor ook weer overnieuw in stellen??
Graag wat tips in deze, ik ben niet vies om wat uit te proberen in deze maar ik zit niet te wachten op zinloos werk.

Geplaatst: 03.11.2013 - 23:19
door V70/2.4D/2003
KM stand en type?

Geplaatst: 03.11.2013 - 23:21
door Motoronz
zeg maar iets over de 3 ton bouwjaar 2001 dus V70 II

Geplaatst: 03.11.2013 - 23:45
door lint
Na al die werkzaamheden aan de voorwielophanging is het verstandig de auto te laten uitlijnen en de afstellingen te controleren/corrigeren.

Geplaatst: 03.11.2013 - 23:50
door Motoronz
Okee, niet iets wat zelf te doen is?? en dan dealerwerk of kan het ook bij bijvoorbeeld een service bedrijf zoals de profile's of iets dergelijks?

Geplaatst: 03.11.2013 - 23:54
door lint
Elke goed bandenbedrijf kan ook uitlijnen en de wielstanden controleren.

Geplaatst: 04.11.2013 - 00:00
door Motoronz
ah mooi, wilde er toch al eens langs gaan voor een schokdemper test. Zal eens een afspraak maken met de heren van het service centre

Geplaatst: 04.11.2013 - 11:37
door ovwest
lint schreef:Na al die werkzaamheden aan de voorwielophanging is het verstandig de auto te laten uitlijnen en de afstellingen te controleren/corrigeren.
For the record: Helemaal mee eens! :P
Ook belangrijk ivm het ongelijk slijten van je banden. Anders loop je het risico over 3 maanden nieuwe (voor) banden te moeten kopen.
Dit had ik nml haha, ach door schade en schande wordt men wijzer!