Krakende voortrein links voor
Geplaatst: 03.11.2013 - 23:14
Eindelijk zware KLONK weg uit voortrein bij de V70 2001. Hiervoor moest vervangen worden, beide lagerpotten van de voorschokdempers en de rubber beklede veerschotels. De oude rubber veerschotel rechts bleek rot met name de binnen bus was volledig losgescheurd van de schotel. De demper kom dus heen en weer bewegen in de rubber schotel dat veroorzaakte dus de zware KLONK bij het inveren. Ook rechts een krakende lagerpot. Alles vervangen en veren voorzien van extra veerisolatoren, (zwart rubberen slangetje). HOERA Klonk opgelost!
Echter bij extra contole bleek fusee kogel links rot, ook maar vervangen dus. Verder bleek bij extra precieze controle ( werd steeds kritischer :-x ) ook dat alle rubbers van de draag armen volledig rot waren, het rubber puilde eruit. dus die ook vervangen. Stabilisatie stangen ook maar vervangen, was toch lekker bezig
Al met al veel geld utigegeven aan onderdelen, moet er niet aan denken wat de garage rekening was geweest
Verder de wielhoek ( camber) ingesteld op -0,5 graden, bij proefrijden volledig stille voortrein WOW!!!! Dat merk je weer de klasse van de volvo. Maar wat mij ook op viel is dat het sturen bij lage snelheden wat zwaarder lijkt te gaan. Het sturen met een hand voelt niet prettig aan. Je moet net te veel kracht uitoefenen. Is dit het gevolg van de nieuwe camber setting of moet ik het toespoor ook weer overnieuw in stellen??
Graag wat tips in deze, ik ben niet vies om wat uit te proberen in deze maar ik zit niet te wachten op zinloos werk.
Echter bij extra contole bleek fusee kogel links rot, ook maar vervangen dus. Verder bleek bij extra precieze controle ( werd steeds kritischer :-x ) ook dat alle rubbers van de draag armen volledig rot waren, het rubber puilde eruit. dus die ook vervangen. Stabilisatie stangen ook maar vervangen, was toch lekker bezig


Verder de wielhoek ( camber) ingesteld op -0,5 graden, bij proefrijden volledig stille voortrein WOW!!!! Dat merk je weer de klasse van de volvo. Maar wat mij ook op viel is dat het sturen bij lage snelheden wat zwaarder lijkt te gaan. Het sturen met een hand voelt niet prettig aan. Je moet net te veel kracht uitoefenen. Is dit het gevolg van de nieuwe camber setting of moet ik het toespoor ook weer overnieuw in stellen??
Graag wat tips in deze, ik ben niet vies om wat uit te proberen in deze maar ik zit niet te wachten op zinloos werk.