paneel achterportier

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
kreftie
3rd Gear member

Ik wil het paneel van de achterdeur halen om te zien of er een speaker in de deur zit. (Ik heb de auto net en heb achter geen geluid)
En als dat het geval is welke kleur draden eraan zitten, want hij doet het niet. Er zit onder een klein plaatje een torkschroef, maar ook zonder deze schroef zit het paneel muurvast.

Wie helpt mij verder op weg????
JeeJee
1st Gear member

Beste Kreftie,

Om te controleren of er een speaker in je deur zit / om een speaker in te bouwen hoeft niet het hele paneel eraf. :razz:
Als je geen speakers hebt zit er een pseudo rooster onderin je deur (850).
Als je wel speakers hebt is het een echt rooster.
Dit kun je losmaken door aan de onderkant hard te trekken. Een eventuele speaker kan dan losgeschroefd worden.
Het deurpaneel zit met veel meer torx schroeven vast, bijv. onder de stof of lederen bekleding. :!: :!: :!:

In vrijwel alle gevallen zijn de speakers al voorbedraad. :wink:
Bij de dealer kun je voor een zacht prijsje (ca. € 60,=) een complete set kopen voor montage achteraf. :oops:

Gruss,

JeeJee
Volvo 850 2.5 20V Estate, 1995, donkergroen.

Mercedes-Benz A 170cdi, 2004, zwart.
Alfa Romeo 2000 Spider Veloce, 1976, zwart.
kreftie
3rd Gear member

Ik heb al een flinke ruk aan dat roostertje gegeven, en toen brak er meteen iets af.
Volgens de garage, die ik ook vroeg, moet die ene tork eruit en dan kan het hele paneel eruit gerukt worden. Met een kunstof wig of keg onderaan beginnen. ik ga een en ander eens proberen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”