Rode of groene stuurbekrachtiging olie?

Plaats reactie
gotcha4444
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 11.10.2011 - 17:02

Nav een lekkende 'steering rack' zie ik op div sites staan dat de meeste Europese auto's zgn groene (minerale) olie gebruiken. Mijn XC 90 had rode olie. Er is mij verteld dat dit mede de reden zou kunnen zijn dat de 'seals' van de steering rack zijn gaan lekken.

Volgens de handleiding zou er Pentosin CHF 11S olie in moeten.

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen rood en groen, of rood inderdaad 'agressiever' is dan groen met kans dat seals gaan lekken, of ik groen of rode olie moet gebruiken en als ik inderdaad over moet naar 'groen' dan neem ik aan dat ik een spoeling moet laten uitvoeren en hoe dat het beste te laten uitvoeren.

Alvast bedankt.
Retirement is when you stop living at work and start working at living.

Voorheen: Audi S4, Audi A8 4.2, Saab 95 Hirsch, Volvo V70 R
Huidig: Saab 95 Aero, Toyota Landcruiser VX 4.5 V8, Volvo XC 90 T6, Audi S8 5.2
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Retourslang loskoppelen en in een bak hangen. Dan auto starten en als het reservoir leeg is auto afzetten. Reservoir vullen met groene olie en auto weer starten. Stuur heen en weer bewegen. Als het reservoir weer leeg is slang aankoppelen en reservoir afvullen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”