The Volvoboy schreef:Wat een idiote denkwijze...
Vind je ?
Contact aan, lampen gaan branden, je gaat starten, je lampen gaan even uit en koelen gelijk weer af.
Auto start, en moeten gelijk weer gaan branden waarbij er wederom warmte ontwikkelijk komt.
Dat een lampje op deze manier stuk is groter dan de lampen later aan zetten.
Tevens slijten de reflectoren ook best goed in de volvo's
Er komen barstjes in, en bladeren vervolgens af.
Je lichtbeeld raakt verstrooid en je wagen word dan al snel apk afgekeurd.
Heb je dan ook nog eens Xenon fabriek af geleverde units.... kost je dit een flinke duit, aangezien de reflectoren meestal niet los zijn te leveren.
Katsjiinggg....
Starten met lampen aan heeft verder heeft het nog niets met veiligheid te maken, althans niet hier in NL.
Dat je na het starten (zonder te rijden) je lampen wel gelijk aan zet, heeft wel te maken met veiligheid. De mensen kunnen namelijk dan zien dat je in de wagen zit en een handeling kan uitvoeren, in dit geval dus wegrijden.
The Volvoboy schreef:Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?
Dat is weer een ander verhaal, en ja ook dit kan je doen, dat heet de wagen (vooral bij stoplichten en andere punten) laten uitrollen en af laten remmen op de motor, zijn al diverse discussies over geweest op dit forum.
The Volvoboy schreef:Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Ook dit is weer wat anders en heeft weinig met de lamp zelf te maken, maar met het glas zelf. Tot slot slijt alles, dus ook het laagje wat aan de binnenkant van je glas zit. Je kunt het polijsten, maar dat is alleen uitstel van executie.