Lampen uitschakelen in stand "0"

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Xenobe
3rd Gear member
Berichten: 331
Lid geworden op: 21.04.2012 - 11:19

Hallo iedereen,

Op mijn v50 branden in stand 0 de sidemarkers, standlichten & de dimlichten. Nu wil ik dat deze uitgeschakeld zijn in stand 0, zodat ik een DRL-module kan inbouwen omdat ik mijn mistlampen als DRL's wil gebruiken. Is dit mogelijk om deze uit te schakelen in stand 0? Ik weet dat het mogelijk is op pre facelifts.

Moest dit mogelijk zijn, zou men dan ook kunnen programmeren dat de sidemarkers blijven branden?

Alvast bedankt :)
Volvo V50 MY08 1.6D R-Design
I took home a Swedish model.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Alles uit in stand 0 kun je laten programmeren, kost meen ik iets van 50 Euro.

Denk niet dat men bij Volvo "custom" instellingen voor je gaat regelen ...
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9230
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

50 euro? Dan is een Dice toch snel terug verdiend.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Jé Lé
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 14.10.2010 - 15:49
Locatie: Lembeek - België

Heb het op men pre-facelift laten doen tijdens een onderhoud. Ging me 15€ kosten, maar uiteindelijk heb ik het niet op factuur gezien :D

Xen: anders moet je eens bij Sterkx gaan in Halle ;)
Dave07
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 03.10.2012 - 20:23

Is inderdaad een software instelling.
Heb het ook uit laten zetten vond het ook niet logies een uit stand maken en dan alles aan zetten! :-k

Koste mij overigens niks.
Ben in vida de instelling zelf nog niet tegengekomen dus weet niet of het via die manier gaat.
Gebruikersavatar
Jé Lé
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 14.10.2010 - 15:49
Locatie: Lembeek - België

komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Gebruikersavatar
casperv50
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 19.09.2012 - 18:23

als het kan moet het bij de dealer..

ik heb het in vida ook nog niet gevonden. Ik zou het op mijn v50 ook graag willen maar 50 euro vind ik wat te veel voor een aanpassing.
Volvo V50 2.0D 2004
Volvo C70 T5 2007
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Het kan zeker, maar inderdaad bij de dealer, heb het zelf ook laten doen en dat was meer omdat xenon lampen het niet zo leuk vinden om zo snel achter elkaar aan-uit en weer ingeschakeld worden.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Longone schreef:Alles uit in stand 0 kun je laten programmeren, kost meen ik iets van 50 Euro.

Denk niet dat men bij Volvo "custom" instellingen voor je gaat regelen ...
Had dit laten doen inclusief airbag lamp reset voor 20 euro...

sequence schreef:Het kan zeker, maar inderdaad bij de dealer, heb het zelf ook laten doen en dat was meer omdat xenon lampen het niet zo leuk vinden om zo snel achter elkaar aan-uit en weer ingeschakeld worden.
Dit los je ook op door je lampen op stadsverlichting te zetten voordat je de sleutel omdraait.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

jawel.. maar dan moet je 1 extra handelijk uitvoeren :P en ze zijn lui.... dat willen ze in 1x doen.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Dave07 schreef:Is inderdaad een software instelling.
Heb het ook uit laten zetten vond het ook niet logies een uit stand maken en dan alles aan zetten! :-k
Dat heet veiligheid, en hebben ze gedaan zodat mensen in Zweden, waar het verplicht is altijd licht te voeren, de lampen niet uit kunnen zetten...
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Jé Lé schreef:komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Wat een idiote denkwijze... Je lampen uitzetten om de lampen te sparen... ](*,) Licht is een stukje veiligheid, als lampen versleten zijn moeten ze vernieuwd worden. Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?

Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

The Volvoboy schreef:Wat een idiote denkwijze...
Vind je ?
Contact aan, lampen gaan branden, je gaat starten, je lampen gaan even uit en koelen gelijk weer af.
Auto start, en moeten gelijk weer gaan branden waarbij er wederom warmte ontwikkelijk komt.
Dat een lampje op deze manier stuk is groter dan de lampen later aan zetten.

Tevens slijten de reflectoren ook best goed in de volvo's
Er komen barstjes in, en bladeren vervolgens af.
Je lichtbeeld raakt verstrooid en je wagen word dan al snel apk afgekeurd.
Heb je dan ook nog eens Xenon fabriek af geleverde units.... kost je dit een flinke duit, aangezien de reflectoren meestal niet los zijn te leveren.

Katsjiinggg....

Starten met lampen aan heeft verder heeft het nog niets met veiligheid te maken, althans niet hier in NL.
Dat je na het starten (zonder te rijden) je lampen wel gelijk aan zet, heeft wel te maken met veiligheid. De mensen kunnen namelijk dan zien dat je in de wagen zit en een handeling kan uitvoeren, in dit geval dus wegrijden.
The Volvoboy schreef:Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?
Dat is weer een ander verhaal, en ja ook dit kan je doen, dat heet de wagen (vooral bij stoplichten en andere punten) laten uitrollen en af laten remmen op de motor, zijn al diverse discussies over geweest op dit forum.
The Volvoboy schreef:Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Ook dit is weer wat anders en heeft weinig met de lamp zelf te maken, maar met het glas zelf. Tot slot slijt alles, dus ook het laagje wat aan de binnenkant van je glas zit. Je kunt het polijsten, maar dat is alleen uitstel van executie.
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

The Volvoboy schreef:
Jé Lé schreef:komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Wat een idiote denkwijze... Je lampen uitzetten om de lampen te sparen... ](*,) Licht is een stukje veiligheid, als lampen versleten zijn moeten ze vernieuwd worden. Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?

Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
+1

Ik doe al jaren met dezelfde xenonlampen, en die gaan gewoon telkens aan en uit . Als jou xenonlampen hiervan stuk gaan, dan moet je eens een ander merk proberen, want dan is de kwaliteit dus slecht.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Contact aan, lampen gaan branden, je gaat starten, je lampen gaan even uit en koelen gelijk weer af.
Kan aan het modeljaar liggen, maar bij mijn V50 gaan de lampen niet direct branden bij contact aan, terwijl de schakelaar op "O" staat. Je start de motor dan, en dan pas, als de motor draait, gaan de lampen direct aan.
Als de lampschakelaar op "I" staat, gaan de lampen wel direct branden bij contact aan, en weer uit bij starten, en daarna weer aan.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
Jé Lé
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 14.10.2010 - 15:49
Locatie: Lembeek - België

The Volvoboy schreef:
Jé Lé schreef:komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Wat een idiote denkwijze... Je lampen uitzetten om de lampen te sparen... ](*,) Licht is een stukje veiligheid, als lampen versleten zijn moeten ze vernieuwd worden. Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?

Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Wat een idiote vergelijking...
ik heb het niet eens over de lampjes of zelfs het glas maar over de REFLECTOR in men OEM VOLVO lampunit (die dat het licht bundeld en anar buiten straalt... dankzij dat ze constante branden zijn na 180.000 mijn reflectoren kapot (chroom bladerd af) waardoor men lichtbeeld nu zo slecht is dat ik zelfs niet merk of ik men lichten aan of uit zet...Veiligheid boven alles om je koplampen zo snel te laten slijten...
Kijk maar eens hoeveel topics je vindt over: "De lichtstraling van men S40/V50 is belabberd, hoe komt dit ??"

En bij volle zon in de zomer rondrijden met brandende dimlichten is gwn belachelijk dom :D en daardoor kan ik nu nieuwe units kopen aan 400€ enkel en alleen omda in Zweden het langer donkerder is.

Wat is het toch veel moeilte om aan die schakelaar te draaien seg...
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9230
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

wim de jong schreef:Kan aan het modeljaar liggen, maar bij mijn V50 gaan de lampen niet direct branden bij contact aan, terwijl de schakelaar op "O" staat.
Dat had ik ook graag gezien bij mijn S60. Ik rijd altijd met dimlicht aan, maar motor aan->dimlicht aan was beter geweest.

Jé Lé schreef:En bij volle zon in de zomer rondrijden met brandende dimlichten is gwn belachelijk dom :D
Laat ik nou net vorig week zo'n klootzak tegen komen zonder licht in de felle zon, met de goede kleur auto en achtergrond waardoor ik hem domweg over het hoofd zag. Het ging goed, maar de volgende keer zal ik hem maar vol in de flank rijden :D Kijken of ze zich dan nog dom voelen zonder licht. En ik weet niet hoe het in België is, maar bij ons Europees schadeformulier staat op de achterkant de vraag of er met verlichting werd gereden. Blijkbaar dus toch iets met veiligheid...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Jé Lé
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 14.10.2010 - 15:49
Locatie: Lembeek - België

Jij bent dan toch in fout als je in zen flank rijdt. bij ons staat niks vermeld met verlichting, denk ik :D

MAAR bij felle laagstaande zon zet ik ze ook op, kwestie van zo iets te voorkomen zoals je zegt ;)
Hangt beetje van chauffeur ook af :)
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

Jé Lé schreef:
The Volvoboy schreef:
Jé Lé schreef:komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Wat een idiote denkwijze... Je lampen uitzetten om de lampen te sparen... ](*,) Licht is een stukje veiligheid, als lampen versleten zijn moeten ze vernieuwd worden. Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?

Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Wat een idiote vergelijking...
ik heb het niet eens over de lampjes of zelfs het glas maar over de REFLECTOR in men OEM VOLVO lampunit (die dat het licht bundeld en anar buiten straalt... dankzij dat ze constante branden zijn na 180.000 mijn reflectoren kapot (chroom bladerd af) waardoor men lichtbeeld nu zo slecht is dat ik zelfs niet merk of ik men lichten aan of uit zet...Veiligheid boven alles om je koplampen zo snel te laten slijten...
Kijk maar eens hoeveel topics je vindt over: "De lichtstraling van men S40/V50 is belabberd, hoe komt dit ??"

En bij volle zon in de zomer rondrijden met brandende dimlichten is gwn belachelijk dom :D en daardoor kan ik nu nieuwe units kopen aan 400€ enkel en alleen omda in Zweden het langer donkerder is.

Wat is het toch veel moeilte om aan die schakelaar te draaien seg...
Niets dom aan, vooral in landen waar wél doorgereden wordt op de (snel)wegen of waar veel afgelegen wegen zijn is het fijn als iedereen goed zichtbaar is, dit heeft niets met daglicht te maken. Ook toen ik nog Audi reed had ik altijd mijn lichten aan.

Daarnaast is die 400 euro op 180000 kilometer ook te verwaarlozen als je dit wegzet tegen de extra veiligheid die het oplevert. Ook zie ik je nergens aantonen wat de levensduur van dat chroom is als je wel je lampjes aan en uit kunt zetten.
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40692
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik rijd al met licht aan sinds ik een auto heb.
Vooral in Belgie en Frankrijk gaan ze dan naar je seinen maar ik denk dan altijd, je hebt me in ieder geval gezien :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”