Pagina 1 van 2
Lampen uitschakelen in stand "0"
Geplaatst: 06.11.2013 - 15:32
door Xenobe
Hallo iedereen,
Op mijn v50 branden in stand 0 de sidemarkers, standlichten & de dimlichten. Nu wil ik dat deze uitgeschakeld zijn in stand 0, zodat ik een DRL-module kan inbouwen omdat ik mijn mistlampen als DRL's wil gebruiken. Is dit mogelijk om deze uit te schakelen in stand 0? Ik weet dat het mogelijk is op pre facelifts.
Moest dit mogelijk zijn, zou men dan ook kunnen programmeren dat de sidemarkers blijven branden?
Alvast bedankt

Geplaatst: 06.11.2013 - 16:37
door Longone
Alles uit in stand 0 kun je laten programmeren, kost meen ik iets van 50 Euro.
Denk niet dat men bij Volvo "custom" instellingen voor je gaat regelen ...
Geplaatst: 06.11.2013 - 16:49
door JeroenSpock
50 euro? Dan is een Dice toch snel terug verdiend.
Geplaatst: 07.11.2013 - 08:46
door Jé Lé
Heb het op men pre-facelift laten doen tijdens een onderhoud. Ging me 15€ kosten, maar uiteindelijk heb ik het niet op factuur gezien
Xen: anders moet je eens bij Sterkx gaan in Halle

Geplaatst: 07.11.2013 - 10:39
door Dave07
Is inderdaad een software instelling.
Heb het ook uit laten zetten vond het ook niet logies een uit stand maken en dan alles aan zetten! :-k
Koste mij overigens niks.
Ben in vida de instelling zelf nog niet tegengekomen dus weet niet of het via die manier gaat.
Geplaatst: 07.11.2013 - 14:52
door Jé Lé
komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Geplaatst: 07.11.2013 - 17:03
door casperv50
als het kan moet het bij de dealer..
ik heb het in vida ook nog niet gevonden. Ik zou het op mijn v50 ook graag willen maar 50 euro vind ik wat te veel voor een aanpassing.
Geplaatst: 07.11.2013 - 19:50
door sequence
Het kan zeker, maar inderdaad bij de dealer, heb het zelf ook laten doen en dat was meer omdat xenon lampen het niet zo leuk vinden om zo snel achter elkaar aan-uit en weer ingeschakeld worden.
Geplaatst: 07.11.2013 - 19:52
door dutchlimits
Longone schreef:Alles uit in stand 0 kun je laten programmeren, kost meen ik iets van 50 Euro.
Denk niet dat men bij Volvo "custom" instellingen voor je gaat regelen ...
Had dit laten doen inclusief airbag lamp reset voor 20 euro...
sequence schreef:Het kan zeker, maar inderdaad bij de dealer, heb het zelf ook laten doen en dat was meer omdat xenon lampen het niet zo leuk vinden om zo snel achter elkaar aan-uit en weer ingeschakeld worden.
Dit los je ook op door je lampen op stadsverlichting te zetten voordat je de sleutel omdraait.
Geplaatst: 07.11.2013 - 22:26
door volvo-s40
jawel.. maar dan moet je 1 extra handelijk uitvoeren

en ze zijn lui.... dat willen ze in 1x doen.
Geplaatst: 08.11.2013 - 12:46
door The Volvoboy
Dave07 schreef:Is inderdaad een software instelling.
Heb het ook uit laten zetten vond het ook niet logies een uit stand maken en dan alles aan zetten! :-k
Dat heet veiligheid, en hebben ze gedaan zodat mensen in Zweden, waar het verplicht is altijd licht te voeren, de lampen niet uit kunnen zetten...
Geplaatst: 08.11.2013 - 12:51
door The Volvoboy
Jé Lé schreef:komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Wat een idiote denkwijze... Je lampen uitzetten om de lampen te sparen... ](*,) Licht is een stukje veiligheid, als lampen versleten zijn moeten ze vernieuwd worden. Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?
Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Geplaatst: 08.11.2013 - 15:35
door volvo-s40
The Volvoboy schreef:Wat een idiote denkwijze...
Vind je ?
Contact aan, lampen gaan branden, je gaat starten, je lampen gaan even uit en koelen gelijk weer af.
Auto start, en moeten gelijk weer gaan branden waarbij er wederom warmte ontwikkelijk komt.
Dat een lampje op deze manier stuk is groter dan de lampen later aan zetten.
Tevens slijten de reflectoren ook best goed in de volvo's
Er komen barstjes in, en bladeren vervolgens af.
Je lichtbeeld raakt verstrooid en je wagen word dan al snel apk afgekeurd.
Heb je dan ook nog eens Xenon fabriek af geleverde units.... kost je dit een flinke duit, aangezien de reflectoren meestal niet los zijn te leveren.
Katsjiinggg....
Starten met lampen aan heeft verder heeft het nog niets met veiligheid te maken, althans niet hier in NL.
Dat je na het starten (zonder te rijden) je lampen wel gelijk aan zet, heeft wel te maken met veiligheid. De mensen kunnen namelijk dan zien dat je in de wagen zit en een handeling kan uitvoeren, in dit geval dus wegrijden.
The Volvoboy schreef:Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?
Dat is weer een ander verhaal, en ja ook dit kan je doen, dat heet de wagen (vooral bij stoplichten en andere punten) laten uitrollen en af laten remmen op de motor, zijn al diverse discussies over geweest op dit forum.
The Volvoboy schreef:Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Ook dit is weer wat anders en heeft weinig met de lamp zelf te maken, maar met het glas zelf. Tot slot slijt alles, dus ook het laagje wat aan de binnenkant van je glas zit. Je kunt het polijsten, maar dat is alleen uitstel van executie.
Geplaatst: 08.11.2013 - 20:53
door V50-Mart
The Volvoboy schreef:Jé Lé schreef:komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Wat een idiote denkwijze... Je lampen uitzetten om de lampen te sparen... ](*,) Licht is een stukje veiligheid, als lampen versleten zijn moeten ze vernieuwd worden. Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?
Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
+1
Ik doe al jaren met dezelfde xenonlampen, en die gaan gewoon telkens aan en uit . Als jou xenonlampen hiervan stuk gaan, dan moet je eens een ander merk proberen, want dan is de kwaliteit dus slecht.
Geplaatst: 08.11.2013 - 22:26
door wim de jong
Contact aan, lampen gaan branden, je gaat starten, je lampen gaan even uit en koelen gelijk weer af.
Kan aan het modeljaar liggen, maar bij mijn V50 gaan de lampen niet direct branden bij contact aan, terwijl de schakelaar op "O" staat. Je start de motor dan, en dan pas, als de motor draait, gaan de lampen direct aan.
Als de lampschakelaar op "I" staat, gaan de lampen wel direct branden bij contact aan, en weer uit bij starten, en daarna weer aan.
Geplaatst: 12.11.2013 - 10:44
door Jé Lé
The Volvoboy schreef:Jé Lé schreef:komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Wat een idiote denkwijze... Je lampen uitzetten om de lampen te sparen... ](*,) Licht is een stukje veiligheid, als lampen versleten zijn moeten ze vernieuwd worden. Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?
Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Wat een idiote vergelijking...
ik heb het niet eens over de lampjes of zelfs het glas maar over de REFLECTOR in men OEM VOLVO lampunit (die dat het licht bundeld en anar buiten straalt... dankzij dat ze constante branden zijn na 180.000 mijn reflectoren kapot (chroom bladerd af) waardoor men lichtbeeld nu zo slecht is dat ik zelfs niet merk of ik men lichten aan of uit zet...Veiligheid boven alles om je koplampen zo snel te laten slijten...
Kijk maar eens hoeveel topics je vindt over: "De lichtstraling van men S40/V50 is belabberd, hoe komt dit ??"
En bij volle zon in de zomer rondrijden met brandende dimlichten is gwn belachelijk dom

en daardoor kan ik nu nieuwe units kopen aan 400€ enkel en alleen omda in Zweden het langer donkerder is.
Wat is het toch veel moeilte om aan die schakelaar te draaien seg...
Geplaatst: 12.11.2013 - 10:57
door JeroenSpock
wim de jong schreef:Kan aan het modeljaar liggen, maar bij mijn V50 gaan de lampen niet direct branden bij contact aan, terwijl de schakelaar op "O" staat.
Dat had ik ook graag gezien bij mijn S60. Ik rijd altijd met dimlicht aan, maar motor aan->dimlicht aan was beter geweest.
Jé Lé schreef:En bij volle zon in de zomer rondrijden met brandende dimlichten is gwn belachelijk dom
Laat ik nou net vorig week zo'n klootzak tegen komen zonder licht in de felle zon, met de goede kleur auto en achtergrond waardoor ik hem domweg over het hoofd zag. Het ging goed, maar de volgende keer zal ik hem maar vol in de flank rijden

Kijken of ze zich dan nog dom voelen zonder licht. En ik weet niet hoe het in België is, maar bij ons Europees schadeformulier staat op de achterkant de vraag of er met verlichting werd gereden. Blijkbaar dus toch iets met veiligheid...
Geplaatst: 12.11.2013 - 10:59
door Jé Lé
Jij bent dan toch in fout als je in zen flank rijdt. bij ons staat niks vermeld met verlichting, denk ik
MAAR bij felle laagstaande zon zet ik ze ook op, kwestie van zo iets te voorkomen zoals je zegt

Hangt beetje van chauffeur ook af

Geplaatst: 12.11.2013 - 11:05
door Kwartel
Jé Lé schreef:The Volvoboy schreef:Jé Lé schreef:komt je lampen ook ten goede !!! mijn reflectoren waren na 180.000 constant branden volledig kapot ("chroom" brokkelde af)
Wat een idiote denkwijze... Je lampen uitzetten om de lampen te sparen... ](*,) Licht is een stukje veiligheid, als lampen versleten zijn moeten ze vernieuwd worden. Je gaat toch ook niet je remmen zo min mogelijk gebruiken omdat ze anders slijten..?
Mijn koplampen waren overigens pas na 300.000km en 368.000km, 12 en 15 jaar dof geworden.
Wat een idiote vergelijking...
ik heb het niet eens over de lampjes of zelfs het glas maar over de REFLECTOR in men OEM VOLVO lampunit (die dat het licht bundeld en anar buiten straalt... dankzij dat ze constante branden zijn na 180.000 mijn reflectoren kapot (chroom bladerd af) waardoor men lichtbeeld nu zo slecht is dat ik zelfs niet merk of ik men lichten aan of uit zet...Veiligheid boven alles om je koplampen zo snel te laten slijten...
Kijk maar eens hoeveel topics je vindt over: "De lichtstraling van men S40/V50 is belabberd, hoe komt dit ??"
En bij volle zon in de zomer rondrijden met brandende dimlichten is gwn belachelijk dom 
en daardoor kan ik nu nieuwe units kopen aan 400€ enkel en alleen omda in Zweden het langer donkerder is.
Wat is het toch veel moeilte om aan die schakelaar te draaien seg...
Niets dom aan, vooral in landen waar wél doorgereden wordt op de (snel)wegen of waar veel afgelegen wegen zijn is het fijn als iedereen goed zichtbaar is, dit heeft niets met daglicht te maken. Ook toen ik nog Audi reed had ik altijd mijn lichten aan.
Daarnaast is die 400 euro op 180000 kilometer ook te verwaarlozen als je dit wegzet tegen de extra veiligheid die het oplevert. Ook zie ik je nergens aantonen wat de levensduur van dat chroom is als je wel je lampjes aan en uit kunt zetten.
Geplaatst: 12.11.2013 - 11:08
door Ben
Ik rijd al met licht aan sinds ik een auto heb.
Vooral in Belgie en Frankrijk gaan ze dan naar je seinen maar ik denk dan altijd, je hebt me in ieder geval gezien
