Van mijn 244 uit 1979 werkt de rode knop van de gevarenlichten niet. Knipperlichten werken wel normaal.
Heb al een andere schakelaar geprobeerd, geen resultaat.
Het relais stuk?
Ook ben ik benieuwd hoe ik de ruitenwisserarm los schroef om net iets lager af te stellen.
Iemand tips?
244 starten op LPG?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30308
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Klinkt inderdaad als een defect relais of een storing in de bedrading naar de bedieningsschakelaar op het dashboard.
Het verstellen van de ruitenwisserarm is mogelijk na het verwijderen van de moer onder het afdekkapje en dan voorzichtig de arm van de as trekken en opnieuw plaatsen in de gewenste stand.
Het verstellen van de ruitenwisserarm is mogelijk na het verwijderen van de moer onder het afdekkapje en dan voorzichtig de arm van de as trekken en opnieuw plaatsen in de gewenste stand.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21729
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Relais goed maar er is een zekering kapot.
Vaak zit de richtingaanwijzer achter een andere zekering dan de gevarenlichten, hoe stom dat ook klinkt. Als je contact niet aanstaat hoef je niet te knipperen maar zonder contact moet je wel de gevarenlichten kunnen gebruiken!
Even een E-schema zoeken en je weet het zeker.
Vaak zit de richtingaanwijzer achter een andere zekering dan de gevarenlichten, hoe stom dat ook klinkt. Als je contact niet aanstaat hoef je niet te knipperen maar zonder contact moet je wel de gevarenlichten kunnen gebruiken!
Even een E-schema zoeken en je weet het zeker.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05.11.2013 - 21:38
Inderdaad, de zekering maakte geen goed contact.
Nieuwe erin, en het werkt!
Nu nog de wisserarm die te hoog staat, het is echt een ding zonder afdekkapje.
Onder het dashboard zie je hem ook zitten incl mechanisme. Ook daar ziet het er niet uit dat je het even kunt loshalen en in een andere stand vast zetten.
Misschien heeft iemand een idee.
Nieuwe erin, en het werkt!
Nu nog de wisserarm die te hoog staat, het is echt een ding zonder afdekkapje.
Onder het dashboard zie je hem ook zitten incl mechanisme. Ook daar ziet het er niet uit dat je het even kunt loshalen en in een andere stand vast zetten.
Misschien heeft iemand een idee.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41391
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
In een al te fanatieke wasstraat werd de ruitenwisser van mijn 245 rechtop getrokken.
Ik heb hem gewoon weer teruggeduwd, zonder iets los te schroeven.
Misschien werkt dat zo bij jou ook ?
Ik heb hem gewoon weer teruggeduwd, zonder iets los te schroeven.
Misschien werkt dat zo bij jou ook ?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
De vroege 240 wisserarm zit op dezelfde manier vast als de volvo 140.
Er zit een groef in het asje, een metaalkleurig lipje klemt de ruitenwisser op zijn plek. Door het lipje op te tillen kan je de ruitenwisser zo van het asje aftrekken.
Met een klauwhamer (doek eronder) kan je in 1 beweging het lipje uit het ribbeltje en de ruitenenwisserarm van het asje af trekken.
Het geheel kan je er vervolgens in een andere stand weer op drukken. Even controleren of het lipje goed in het gleufje klemt.
Er zit een groef in het asje, een metaalkleurig lipje klemt de ruitenwisser op zijn plek. Door het lipje op te tillen kan je de ruitenwisser zo van het asje aftrekken.
Met een klauwhamer (doek eronder) kan je in 1 beweging het lipje uit het ribbeltje en de ruitenenwisserarm van het asje af trekken.
Het geheel kan je er vervolgens in een andere stand weer op drukken. Even controleren of het lipje goed in het gleufje klemt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05.11.2013 - 21:38
Ik vraag me af hoe ik koud de 244 moet starten.
er zit een LPG installatie in, geplaatst in 1980, Vialle.
Volgens mij zou dat een G1 installatie moeten zijn.
Het valt me op dat de koude start soms gewoon niet wil. De vorige eigenaar heeft me verteld dat je gewoon kunt starten op LPG, je hoeft de schakelaar enkel om te zetten op benzine als je LPG op is.
De helft van de keren loopt hij prima na de start, op LPG dus, maar soms draait de startmotor overuren, de motor geeft in het begin één kuch, en laat het dan afweten, met flink doorstarten op de benzine stand krijg ik hem aan de praat. Dan loopt hij daarna wel weer probleemloos op LPG.
Mogelijk de hamvraag.... moet je de choke ook gebruiken met starten op LPG?
hoe doen jullie dat?
De ontsteking ziet er netjes uit, nette kap+rotor+puntjes....
er zit een LPG installatie in, geplaatst in 1980, Vialle.
Volgens mij zou dat een G1 installatie moeten zijn.
Het valt me op dat de koude start soms gewoon niet wil. De vorige eigenaar heeft me verteld dat je gewoon kunt starten op LPG, je hoeft de schakelaar enkel om te zetten op benzine als je LPG op is.
De helft van de keren loopt hij prima na de start, op LPG dus, maar soms draait de startmotor overuren, de motor geeft in het begin één kuch, en laat het dan afweten, met flink doorstarten op de benzine stand krijg ik hem aan de praat. Dan loopt hij daarna wel weer probleemloos op LPG.
Mogelijk de hamvraag.... moet je de choke ook gebruiken met starten op LPG?
hoe doen jullie dat?
De ontsteking ziet er netjes uit, nette kap+rotor+puntjes....
- Arjan.
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 06.11.2009 - 14:42
- Locatie: Utrecht
Hoor je het LPG relais wel klikken? Als je te weinig accuspanning hebt als de motor niet loopt is er geen LPG toevoer en zal hij dus één kuch lopen op het gas dat nog in de leiding zit en daarna niet meer.
- Rik Tuin
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 21:14
- Locatie: Omgeving Groningen
Ik heb tot mijn grote frustratie exact dezelfde problemen (B230a dus carburateur). Steenkoud niet aan de praat te krijgen op LPG.
Is de motor nog maar enigszins warm, dan start de wagen meteen op LPG. Een nacht staan, dus steenkoud, niet aan de praat te krijgen op LPG. Alles op en aan de wagen en installatie is 100% in orde.
Onlangs bleek de benzineafsluiter iets te lekken zag ik in het benzinefiltertje tussen afsluiter en carburateur, nieuwe afsluiter geplaatst, geen verschil, zucht. Ik zet de auto nu maar weg op benzine zodat de start koud op benzine is en schakel dan meteen over op LPG. Op benzine start ie koud tenminste direct.
Enorm frustrerend...
Is de motor nog maar enigszins warm, dan start de wagen meteen op LPG. Een nacht staan, dus steenkoud, niet aan de praat te krijgen op LPG. Alles op en aan de wagen en installatie is 100% in orde.
Onlangs bleek de benzineafsluiter iets te lekken zag ik in het benzinefiltertje tussen afsluiter en carburateur, nieuwe afsluiter geplaatst, geen verschil, zucht. Ik zet de auto nu maar weg op benzine zodat de start koud op benzine is en schakel dan meteen over op LPG. Op benzine start ie koud tenminste direct.
Enorm frustrerend...