Deze auto is me verkocht als een Edition II met wat extra opties (RTI, USB), maar aangezien de auto uit België is geïmporteerd leek me dat stug. Op het stickertje in het achterportier staat ook dat het een Momentum is.
Pasgeleden heb ik parkeerschade laten taxeren bij een herstelbedrijf welke bij de dealergroep is aangesloten. Op het taxatierapport staan de uitvoering en de opties vermeld. Dit klopt voor zover ik kan beoordelen precies, op 1 dingetje na: volgens dat overzicht zou ik stoelverwarming hebben, maar die heb ik niet!
Nu vraag ik me af waar die informatie vandaag komt.
Omdat de auto tijdens de taxatie niet van het slot is geweest, en ik (nog) niet met deze auto bij de dealer waar het schadebedrijf onderdeel van is in het systeem sta, moet het schadeherstel bedrijf dit adhv de autopapieren hebben vastgesteld. Dat zou dan, denk ik, alleen met het VIN kunnen.
Iemand een idee?
Kan een schadebedrijf met een VIN nummer de uitvoering zien? Zo ja vind ik het wel vreemd dat er stoelverwarming bij staat.
Kan dit een administratieve fout zijn die er bij het importeren in is geslopen?
Of zou het kunnen dat er wel stoelverwarming in zit, maar gewoon niet is aangesloten? Net als dat het kabeltje voor de radiobediening op het stuur in (bijna?) alle lederen sturen al aanwezig is en alleen de knoppen aangesloten hoeven te worden.
Ik heb altijd begrepen dat het niet mogelijk is om achteraf de software voor de stoelverwarming in te leren, maar mijn achterwerk zou het helemaal niet erg vinden als blijkt dat er alleen een stel knoppen geplaatst moeten worden.