Decatten 2005 D5 163pk
Geplaatst: 13.11.2013 - 20:25
Hallo allemaal,
Ik had in een ander topic een aanvullende vraag gesteld. Daar werd voor gesteld een nieuw topic te openen, dus bij deze.
Ik heb een vraag omtrent tuning van een D5 163pk diesel.
Ik heb een Ford Mondeo mk3 TDCI gehad. Daar had ik het volgende mee gedaan:
- Katalysator leeg geklopt,
- RVS freeflow uitlaat,
- EGR met een Blind plaatje dicht gemaakt,
- Inlaat gereinigd,
- Sport inlegfilter van Pipercross,
- Cold Air intake aangelegd met rechtstreekse aanvoer,
- Chiptuning.
Nu was ik voornemens om de Volvo origineel te laten, maar ik krijg toch weer de kriebels. Dus zit ik erover te denken om de katalysator leeg te kloppen. Bij mijn Ford ging dat ongestraft. Geen foutmeldingen of emissie storingen en jaren lang probleemloos door de keuring gekomen. Nou ben ik voor de keuring niet zo bang. Ik weet alleen niet wat voor sensoren er in de uitlaat zitten van de D5.
Daarom maar de vraag hier. Zijn er al mensen die de katalysator leeg geklopt hebben? Zo ja, geeft dat een software storing die weg geschreven moet worden?
Ik wil de auto ook laten tunen, daarbij wil ik dan de EGR elektronisch laten dichten. Daarna inlaat reinigen.
Misschien de middendemper laten vervangen voor een rechte buis. Om de uitlaat alvast een beetje meer freeflow te maken. Ik wil niet weer zo'n pak met geld uitgeven aan een RVS pijp. En ik wil de look van de originele uitlaat niet kwijt.
Ik hoor het graag.
Ik had in een ander topic een aanvullende vraag gesteld. Daar werd voor gesteld een nieuw topic te openen, dus bij deze.
Ik heb een vraag omtrent tuning van een D5 163pk diesel.
Ik heb een Ford Mondeo mk3 TDCI gehad. Daar had ik het volgende mee gedaan:
- Katalysator leeg geklopt,
- RVS freeflow uitlaat,
- EGR met een Blind plaatje dicht gemaakt,
- Inlaat gereinigd,
- Sport inlegfilter van Pipercross,
- Cold Air intake aangelegd met rechtstreekse aanvoer,
- Chiptuning.
Nu was ik voornemens om de Volvo origineel te laten, maar ik krijg toch weer de kriebels. Dus zit ik erover te denken om de katalysator leeg te kloppen. Bij mijn Ford ging dat ongestraft. Geen foutmeldingen of emissie storingen en jaren lang probleemloos door de keuring gekomen. Nou ben ik voor de keuring niet zo bang. Ik weet alleen niet wat voor sensoren er in de uitlaat zitten van de D5.
Daarom maar de vraag hier. Zijn er al mensen die de katalysator leeg geklopt hebben? Zo ja, geeft dat een software storing die weg geschreven moet worden?
Ik wil de auto ook laten tunen, daarbij wil ik dan de EGR elektronisch laten dichten. Daarna inlaat reinigen.
Misschien de middendemper laten vervangen voor een rechte buis. Om de uitlaat alvast een beetje meer freeflow te maken. Ik wil niet weer zo'n pak met geld uitgeven aan een RVS pijp. En ik wil de look van de originele uitlaat niet kwijt.
Ik hoor het graag.