Gisteren eindelijk na 11 maanden wachten, mijn v60HPI opgehaald: wat een feest en wat een auto!
Maar het feestje werd wat brut verstoord toen ik tussen de 80-90 km een enorme trilling in het stuur voelde. Terug, naar de dealer, om de velgen en banden te balanceren. Na het balanceren en proefrijden: conclusie nog steeds de aanwezige trilling. Complete set velgen gewisseld, proefrijden.... en helaas nog steeds hetzelfde. Om zo even radeloos van te worden.
Iemand dezelfde ervaring gehad? Het komt alleen voor bij elektrisch rijden. Weet iemand een oplossing? Maandagmorgen, staat ie weer bij de dealer. Misschien kan ik wat ervaringen van anderen delen?
Ik hoor het graag.
Wielen trillen bi 80-90 alleen op elektrisch
-
- 2nd Gear member
- jvov60
- 4th Gear member
Blijkbaar heeft niemand het zelf ook ervaren...
Als het alleen bij elektrisch rijden optreedt, dan is natuurlijk de elektromotor/generator op de achterwielen verdacht. Maar dat klopt dan weer niet met trillingen in het stuur.
Iets van resonantie zal er altijd zijn, maar als je zegt "enorme trilling", dan lijkt er iets mis.
Terug naar de dealer en in ieder geval niet "dat is normaal" accepteren. Dat roepen ze nogal snel onder tijdsdruk is mijn ervaring...
Als het alleen bij elektrisch rijden optreedt, dan is natuurlijk de elektromotor/generator op de achterwielen verdacht. Maar dat klopt dan weer niet met trillingen in het stuur.
Iets van resonantie zal er altijd zijn, maar als je zegt "enorme trilling", dan lijkt er iets mis.
Terug naar de dealer en in ieder geval niet "dat is normaal" accepteren. Dat roepen ze nogal snel onder tijdsdruk is mijn ervaring...
-
- 1st Gear member
Ook geen ervaring mee. De wagen rijdt, zeker op elektriciteit, als een zonnetje.
Wel balen zo direct na de aflevering...
Wel balen zo direct na de aflevering...