Vorige week heb ik mijn 440 verkocht, en ben gaan zoeken naar een 850. Gisteren heb ik een mooi exemplaar gevonden uit 1997, 202.000 km gelopen en 3 eigenaren gehad. Compleet Volvo onderhouden, alle stempels zitten erbij. Nou zijn er 2 dingen waar ik graag wat over wil vragen:
- Tijdens de proefrit ging de temperatuurmeter erg langzaam omhoog, uiteindelijk stond hij iets onder het midden. Vandaag 30 km snelweg gereden en kwam max 2 mm omhoog (nog lang niet in het midden dus). Volgens mij kan dit meerdere oorzaken hebben:
1. Meter zelf kapot, maar denk het niet omdat hij gisteren nog wel omhoog kwam.
2. Temperatuursensor (?) kapot, hoe is dit te checken/meter en waar zit deze? Ik gok op het thermostaathuis oid?
3. Thermostaat gaat niet open, ik zal morgen eens kijken of de leidingen van de radiateur warm worden. Ook viel mij op dat de kachel niet superrrr warm wordt.
4. Iets met koelvloeistof/koppakking? Dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de auto prima rijdt, geen witte rook, koelvloeistof netjes op niveau was (in tegenstelling tot de olie, die stond iets onder het minimum).
- Als ik wegrijd hoor je sóms een soort krakend geluid linksvoor. Dit geluid is kort hoorbaar en ''redelijk'' hard (lastig omschrijven). Het klinkt als 1 ferme KRAK. Ik vermoed dat dit iets in de vering is, veerschotel?
Ik heb het geluid alleen gehoord na een tijdje stilstaan en dan wegrijden, tijdens een rit (bijv bij wachten voor een stoplicht) hoor je het volgens mij niet. Iemand een idee waar ik zoeken moet?
APK is nieuw, gisteren gekeurd en alleen ruitenwissers en bovenste motorsteun vervangen. Het lijkt me als een veer geknapt is dit dus met de APK moest zijn opgemerkt.
Alvast bedankt!!
Groet!
P.s. Jullie zijn vast gek op foto's, dus zie onder!