automatisch dimmende achteruitkijkspiegel

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
CHRISITO
4th Gear member

op mijn vorige wagen kon ik deze spiegel uit of aan zetten? kan dat bij de Volvo ook.? heb een momentum dus ik verwacht dat ze de juiste speigel hebben gemonteerd kan alleen niet zien of dit ook werkelijk zo is!
twcoolen
3rd Gear member

Zover ik weet niet uit te schakelen. Maar het verschil is heel goed merkbaar. Eenvoudig vergelijk met de (niet dimmende) buitenspiegel en binnenspiegel. Werkt perfect bij mij.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
OGA244
8th Gear member

het zou een std item op een Momentum moeten zijn
CHRISITO
4th Gear member

in mijn vorige wagen was er kabeltje dat van deze spiegel ging om van stroom te voorizien en onder brandde altijd een lampje met een schakelaar om hem uit of aan te zetten! heb wel zo een schakelaartje bij de V40 gevonden in het midden van de leeslampjes bovenaan het dak maar denk niet dat het daarvoor is
LightStar
4th Gear member

Heb je dat als optie aangegeven ? is niet standaard namelijk (controle of het een gewone is kan je doen door aan de achterzijde van de spiegel te voelen (zit wellicht een klip))
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Mike Philippens
3rd Gear member

Dit is al een keer gevraagd. Het is op de Volvo niet uit te schakelen. Ik zou ook niet weten waarom. De persoon die de vraag stelde had de ervaring dat ie soms niet veel zag door het dimmen. Maar dat bleek later (waarschijnlijk) eerder te komen door de getinte achterruit dan de spiegel. Ik heb iig nooit de ervaring gehad dat ik iets niet goed kon zien achter me.
Persoonlijk zie ik het nut er niet van in eerlijk gezegd.
Afbeelding
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb eerder de behoefte andersom: ook overdag kunnen dimmen.
Laatst nog met een laagstaande zon van achter.... :(
Helaas dimt de Volvo spiegel alleen als het donker is. (Althans, op mijn V50)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Klopt, de spiegel dimt alleen als het donker is.

Het is heel duidelijk te zien of je een (automatisch) dimmende spiegel hebt of niet, als er een lipje aan de onderkant zit om het handmatig te kantelen en bij de automatische ontbreekt deze ;)
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
zakraket
4th Gear member

Maar.....dimt ie nou automatisch? Of is ie gewoon donker getint. Rond het donkere vlak zit een rand van ongeveer 3mm die niet getint is. Ik heb nog niet kunnen ontdekken dat het verschil tussen het donkere deel en die rand anders is op bepaalde momenten (m.a.w. mijn spiegel lijkt gewoon standaard getint te zijn)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Phacoid
3rd Gear member

Het is geen tint. Bij een overmaat aan lichtinval wordt de spiegel donkerder. Je blijft ook overdag een kleine rand zien die afwijkt van de rest van de spiegel, maar dat is door de manier waarop het systeem werd opgebouwd.
Plaats reactie

Terug naar “V40”