deze morgen eventjes mijn t3 op het natte wegdek getest en ondanks tractiecontrole aan spinnen de wielen nog?
is dit normaal? dacht juist dat tractiecontrole dit niet toelaat?
tractiecontrole
-
- 3rd Gear member
Dat dacht ik ook. Maar ook hier spinnende wielen. Heb geen verschil gemerkt met DSTC aan of uit.
Het DSTC lampje knippert niet bij spinnende wielen. Heb het wel zien knipperen toen ik iets te snel door een bocht ging.
Het DSTC lampje knippert niet bij spinnende wielen. Heb het wel zien knipperen toen ik iets te snel door een bocht ging.
Mijn V40: D2 Summum
- Jers3n
- 5th Gear member
Zo staat het in het instructieboekje. Lijkt mij dat indien beide wielen slippen er ook niks overgebracht kan worden naar een niet slippend wiel....instructieboekje MY14 schreef:Tractieregeling
Deze regeling is actief op lage snelheden en brengt de aandrijfkracht van een slippend aandrijfwiel over op een aandrijfwiel dat niet slipt.
Probeer het eens met 1 aangedreven wiel op gladde ondergrond. Werkt de tractiecontrole niet, dan zal alle aandrijving naar het wiel op de gladde ondergrond gaan en zal deze spinnen en de auto (bijna) niet van zijn plek komen.
Werkt het wel gaat de aandrijving naar het andere wiel en rij je weg.
Tractiecontrole is m.i. geen totale-anti-wielspin-systeem. Zelfs met onze AWD lukt het om op gladde of losse ondergrond alle 4 de wielen te laten spinnen/doorslippen.
(De antispinregeling zoals ook vermeld in het boekje slaat, als ik het goed begrijp tenminste, op het spinnen van de gehele auto)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 3rd Gear member
Dat is een goede; nog niet aan gedacht. Eens kijken of dit voor gaat komen met besneeuwd wegdek.Jers3n schreef:Zo staat het in het instructieboekje. Lijkt mij dat indien beide wielen slippen er ook niks overgebracht kan worden naar een niet slippend wiel....instructieboekje MY14 schreef:Tractieregeling
Deze regeling is actief op lage snelheden en brengt de aandrijfkracht van een slippend aandrijfwiel over op een aandrijfwiel dat niet slipt.
Probeer het eens met 1 aangedreven wiel op gladde ondergrond. Werkt de tractiecontrole niet, dan zal alle aandrijving naar het wiel op de gladde ondergrond gaan en zal deze spinnen en de auto (bijna) niet van zijn plek komen.
Werkt het wel gaat de aandrijving naar het andere wiel en rij je weg.
Mijn V40: D2 Summum
- LightStar
- 4th Gear member
Klopt en dat rijd voor geen meter.... (althans in mijn Polo was dat geen succes)Poolrev schreef:Ga straks als er sneeuw ligt (als die komt :razz:) maar eens proberen, dan zal je merken dattie wel degelijk in gaat houden. Althans, dat is mijn ervaring ermee op sneeuw...
-
- 6th Gear member
Geen probleem hoor rijden in de sneeuw met de V40 voor in combinatie met winterbanden.
Je ziet dan wel regelmatig tractioncontrole lampje aan en uit gaan.
Je ziet dan wel regelmatig tractioncontrole lampje aan en uit gaan.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13