Ik irriteer me nogal aan het volgende geval. Wanneer ik mijn auto start gaat de bluetooth verbinding maken met mijn Sony Xperia Z (met Android-versie 4.2.2, de laatste). Op deze Sony draait PowerAmp waarmee ik mijn muziek afspeel. In deze app heb ik een optie aanstaan waarmee automatisch het afspelen wordt hervat zodra er via bluetooth een verbinding tot stand komt.
Dit lijkt in eerste instantie te werken, totdat je aan de volume knop draait! Het afspelen wordt dan direct onderbroken. Ook op mijn telefoon is te zien dat de speler gestopt is. De Bluetooth verbinding is overigens nog steeds actief.
Na meerdere keren kort op de powerknop op de middenconsole van de Volvo te drukken (de 'play/stop' knop) wordt uiteindelijk de verbinding stabiel en blijft hij vervolgens gewoon prima afspelen.
Andere methode om het afspelen stabiel te krijgen is handmatig op de telefoon (na stoppen afspelen) het afspelen te hervatten (soms moet dit ook meerdere keren voordat het stabiel wordt).
Overigens heb ik reeds gemerkt dat het 'app-onafhankelijk' is, dus ook wanneer ik met een andere app muziek via bluetooth afspeel treedt dit op.
Is hier iemand die dit probleem herkent? En wie weet een oplossing voor dit probleem?
Bluetooth audio
-
- 3rd Gear member
Ik herken dit totaal niet. Ik gebruik Spotify en af toe de standaard player van de S3. Het draaien aan de volume knop doet niets met het afspelen van de muziek.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
-
- 1st Gear member
Ik herken dit wel. Wanneer ik muziek stream vanaf mijn iPhone 5S en er komt een Flitsmeister melding tussendoor, wordt de Flitsmeister melding (keihard...) via de Volvo-speakers afgespeeld. Daarna komt de muziek alleen nog maar uit de speakers van mijn iPhone en lijkt het alsof de bluetoothverbinding is verdwenen.
Wat zijn jullie ervaringen met Flitsmeister en bluetooth verbindingen in de V40 en heeft iemand tips hoe dit ingesteld moet worden?
Wat zijn jullie ervaringen met Flitsmeister en bluetooth verbindingen in de V40 en heeft iemand tips hoe dit ingesteld moet worden?
Volvo V40 D2 R-design Plus line - Business Pack Pro - Verlichtingspack - Titanium Grey - Lease
-
- Starter
@ RdesignV40. Helaas lijkt jouw probleem toch wat anders te zijn dan dat van mij. Als je muziek verder speelt via je telefoon ipv via de bluetooth, dan lijkt mij dat de bluetooth verbinding niet meer actief is... In mij geval is de verbinding nog steeds actief, maar is het afspelen van de muziek gestopt. Het is net alsof mijn telefoon het commando 'stop afspelen' ontvangt. Mijn telefoon geeft ook een kort piepje als bevestiging van ontvangst van een commando via bluetooth...
-
- 3rd Gear member
Ik heb in de auto altijd Flitsmeister en Flitsnav actief en merk niets van het onderbreken van de muziek via bluetooth.RdesignV40 schreef:Wat zijn jullie ervaringen met Flitsmeister en bluetooth verbindingen in de V40 en heeft iemand tips hoe dit ingesteld moet worden?
Ik heb Flitsmeister overigens op Audiokanaal: meldingen staan.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
-
- Starter
Ben ik echt de enige met dit probleem?
Overigens kwam ik gisteravond er achter dat de volumeknop er niets mee te maken heeft... Het afspelen wordt sowieso direct na de eerste verbinding na een paar seconden gestopt. Enige oplossing is dan op de telefoon zelf het afspelen te hervatten...
Overigens kwam ik gisteravond er achter dat de volumeknop er niets mee te maken heeft... Het afspelen wordt sowieso direct na de eerste verbinding na een paar seconden gestopt. Enige oplossing is dan op de telefoon zelf het afspelen te hervatten...
-
- Starter
Hmm.. Helaas ben ik dus blijkbaar toch echt de enige... Binnenkort dan maar naar de dealer!
- Agnax
- 2nd Gear member
Nee, je bent niet de enige. Had exact hetzelfde probleem met mijn HTC One X icm Spotify via BT. Oplossing heb ik niet, ik ben overgegaan op muziek via USB omdat ik me stoorde aan de BT kwaliteit.
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design
Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Volvo V40 D2 R Design
Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
- HakanC
- 3rd Gear member
Ik heb een Sony Xperia Z. Ik luister vaak naar muziek met de USB omdat bluetooth inderdaad toch minder kwaliteit heeft.
Ik luister echter ook naar radio via TuneIn app via bluetooth. Wat er wel gebeurt is dat wanneer ik een telefoon krijg en als ik klaar ben en ophang, dat dan de geluid dus niet meer via de speakers van de auto maar via de luidspreker van de telefoon komt, terwijl deze toch nog actief verbinding heeft.
Opnieuw aanmelden enz helpt dan ook niet. Enige wat helpt is dan even een een nummer bellen (ik doe dan vaak een niet bestaand nummer zoals 44) en dan corrigeert het gedrag weer en komt het geluid via de autoluidsprekers.
Ik luister echter ook naar radio via TuneIn app via bluetooth. Wat er wel gebeurt is dat wanneer ik een telefoon krijg en als ik klaar ben en ophang, dat dan de geluid dus niet meer via de speakers van de auto maar via de luidspreker van de telefoon komt, terwijl deze toch nog actief verbinding heeft.
Opnieuw aanmelden enz helpt dan ook niet. Enige wat helpt is dan even een een nummer bellen (ik doe dan vaak een niet bestaand nummer zoals 44) en dan corrigeert het gedrag weer en komt het geluid via de autoluidsprekers.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
-
- Starter
Hmm... Toch vreemd, dat afspelen via Bluetooth niet zo best werkt. Mss toch maar via USB gaan doen.
Thnx iedereen!
Thnx iedereen!