C30 - luidsprekers demonteren

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Brutuske
Starter

Goedemiddag,

Sinds een paar weken rij ik een C30 R-Design van eind 2010, met standaard (Performance) audio. Er zitten tweeters in de deuren en speakers, maar de kwaliteit valt me best tegen (met name bij het geluid van de radio). Dus ik wil allereerst eens beginnen met de speakers te vervangen door een setje van betere kwaliteit.
Allereerst de vraag: hoe krijg ik ze eruit? Ben al eens aan t zoeken geweest, maar hoe gaan die kappen er af? Kon zo geen schroeven ontdekken....
Welke maat speakers zitten er in de deuren, is dit 16,5 cm rond? En welke maat tweeters? Dit voor een pasklare montage. Is er iets universeels te krijgen wat zo past zonder een hoop gedonder? En wat ook goed klinkt?
Alvast bedankt!

Bertus
Volvo C30 D2 R-Design MY2011
Longone
5th Gear member

Is allemaal niet zo simpel volgens mij: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=17642
Brutuske
Starter

bedankt! Heb het topic eens doorgespit, maar is nogal een klus idd, vooral om de deurpanelen er goed en onbeschadigd vanaf te krijgen zo zien. Nu eerst maar eens een geschikt moment uitzoeken om er aan te beginnen :)
Volvo C30 D2 R-Design MY2011
Christopher
3rd Gear member

Het valt mee. 4 uurtjes werk waren beide voorspeakers vervangen bij mijn S40 (die ik inmiddels niet meer heb) Het scheelt wel een slok op een borrel mbt geluid (Ik heb er toentertijd Focals 165 CA1's ingezet). Weet niet precies meer waar ik de handleiding heb gevonden.

Als je een beetje met een schroevendraaier, accuboor (ja, de popnagels van de bestaande speakers moeten los) overweg kunt, kun je dit ook.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”