Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met mijn volvo 850, sinds vrijdag blijft het lampje van de motor electronica branden!
Hij reed wel maar hield in, toen mijn vriend hem naar huis wou rijden, stopte hij ermee vlakbij de garage hier in het dorp.
Ze zouden even kijken wat er mis mee was, rond 5 uur nog steeds niets gehoord te hebben, gingen we er heen.
Hij stond al anders dus ik had goede hoop dat hij gerepareerd was, maar nee hoor!
Men dacht dat het iets met het computersysteem van de LPG te maken had, omdat hij niet wou overschakelen op
LPG. Daar geloofde ik niets van want ik was ondertussen al gaan Google wat het kon zijn en ik las hier en op andere sites dat het iets met de temperatuursensor kon te maken hebben.
Had dit ook al aan de garage doorgegeven ( niet dat ik het op internet had opgezocht) zodat ze dat al konden uitsluiten of misschien bevestigen.
Weet dus niet of ze er wat meegedaan hebben, maar ik moest maar even naar een LPG dealer waar ze met samenwerken, die kon me vast wel helpen!
Hij reed dus wel op benzine, dus ik kon hem gelukkig mee naar huis nemen.
Ik had gelezen dat ik via het diagnose kastje hem kan uitlezen op een fout, dus dat heb ik net effe gedaan.
De foutmelding die ik krijg op nummer 2 is 5-2-1 het probleem zit dus in de lambdasonde als ik het goed heb.
Maar waarom schakelt ie dan niet over van benzine naar gas?
En hoe duur is het als ik dit moet laten herstellen?
Het is al een oud beestje en ik vraag me af of dit het nog wel waard is of ik hem
niet beter kan inruilen voor een andere volvo.
Graag jullie hulp.
Alvast bedankt
Groetjes Ilse
Lampje motor electronica blijft branden
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hoi, ik heb dit probleem tijdje geleden met mijn S70 gehad, bij het uitlezen met Volvo FCR, bleef het te gaan om EFI-145 fout, uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn boost pressure sensor onder schutbord (aan ruitenwissermotoren, en brandstoffilter) gewoon vuil tussen zat en slecht contact maakte... Mijn 2.5 TDI hield toen ook soms ferm in, en ging veel in noodloop, waardoor den Turbo niet meer tussen kwam...