Gratis Volvo Wintercheck

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Amlux
2nd Gear member

Hallo allen,

De laatste weken wordt er reclame gemaakt voor de gratis Volvo Wintercheck (t.w.v. €29 als ik me niet vergis). Wat is jullie mening hierover?

Mijn gevoel zegt me dat de check weliswaar gratis is, maar dat ze bij de check vast en zeker iets zullen vinden (vloeistof bijvullen, ruitenwisser vernieuwen o.i.d.), waardoor ze er toch wel aan zullen verdienen. Maar misschien ben ik wel veel te cynisch en is dat in de praktijk helemaal niet het geval. :)

Heeft iemand van jullie deze check al laten doen? En is het de moeite waard, of is het eigenlijk overbodig als de auto al jaarlijks zijn onderhoudsbeurt bij de dealer krijgt?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
V60 Recharge Inscription (2021)
lint
Geartronic member

Er is niets gratis in deze wereld, natuurlijk wordt er bij dit soort "gratis" acties altijd wel wat gevonden dat dan vervangen/aangevuld moet worden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Ben
Executive Member
Contacteer:

Als er niets gevonden wordt is je auto goed onderhouden en hoef je je geen zorgen te maken en dus hoef je niets te betalen.
Wordt er wél iets gevonden, dan zou ik daar blij mee zijn want dat behoedt je wellicht voor naderend onheil ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Het is een methode om zo veel mogelijk auto's in de werkplaats te krijgen. Bijvullen van ruitensproeiervloeistof is bij nagenoeg alle auto's aan de orde. Er is altijd wel ergens een lampje kapot, zijn remblokken aan vervanging toe, banden die aan vervanging toe zijn etc etc. En dat is handel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
diesel01
Geartronic member

Ik heb eens contact opgenomen met de dealer voor een dergelijke check, de reactie was als volgt.
Maar u auto krijgt bij ons toch zijn voorgeschreven onderhoud waarbij u altijd stipt bent op de kilometers of na 1 jaar, dan heeft uw auto geen wintercheck nodig, goedemiddag.
Kijk ik houd van duidelijkheid daarom rijd ik ook Volvo en heeft de dealer het onderhoud.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Ik heb bij de dealer nog nooit betaald voor ruitensproeiervloeistof. Wordt zelfs bijgevuld als ik banden kom wisselen!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik was afgelopen vrijdag bij de lokale garagist ivm een afspraak voor de bandenwissel van beide auto's. Daar hadden ze de "wintercheck-dagen". STORMLOOP van 60 plussers met hun auto's en ze bleven maar lachen in de werkplaats: OMZET!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
volvo-s40
4th Gear member

De check is verder gratis, en mocht men iets willen vervangen, zal dit toch met overleg moeten gebeuren.

Daarnaast denken dat sommige mensen de check missen, omdat dit voor Volvo card houders zou zijn.

Dit is ook niet helemaal waar.
Mensen met een Volvo die wel de uitnodiging krijgen, zonder card, zijn net zo hard welkom en hoeven ook niets te betalen.

Per Volvo garage kan dit trouwens wel weer verschillend zijn.
Vraag voor de zekerheid dit na bij je dealer.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
volvo
3rd Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Ik was afgelopen vrijdag bij de lokale garagist ivm een afspraak voor de bandenwissel van beide auto's. Daar hadden ze de "wintercheck-dagen". STORMLOOP van 60 plussers met hun auto's en ze bleven maar lachen in de werkplaats: OMZET!
Wat hebben 60 plussers met dit topic van doen?
Herbe089
2nd Gear member

Recent (29 okt). 210000 beurt (= klein) uitgevoerd bij Volvo dealer met wintercheck. Niets uitgekomen, dus ook niets extra voor betaald. Wel een ondertekende lijst met gecheckte punten ontvangen. Auto is normaal bij de dealer onderhouden.
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
MU
5th Gear member

volvo schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Ik was afgelopen vrijdag bij de lokale garagist ivm een afspraak voor de bandenwissel van beide auto's. Daar hadden ze de "wintercheck-dagen". STORMLOOP van 60 plussers met hun auto's en ze bleven maar lachen in de werkplaats: OMZET!
Wat hebben 60 plussers met dit topic van doen?
Kennelijk is dat de groep die bij de lokale garagist van Ger bovengemiddeld vaak gebruik maakt van 'services' als de wintercheck.

Mijn vader is ook 60-plusser maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op winterchecks (of winterbanden). Beide ben ik met 'm eens :wink: dat ie Peugeot rijdt is dan weer jammer, maar je kunt niet altijd de juiste keuze maken ::D

Maar bent u toevallig ook 60-plusser, volvo?
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
lint
Geartronic member

Misschien zijn 60 plussers gevoeliger voor gratis acties?
MGB GT 1976
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

denk dat ik met de Amazon ook maar eens langs ga, ben zeer benieuwd naar het computer uitleesrapport.......
Gast

Ik denk dat bij Volvo wordt gezocht naar de mensen die niet bij hen in onderhoud zijn.
Heel slim, want binnen is tenslotte binnen.
Daarbij voor de Volvo-rijders de kans om te kijken of hun auto ergens anders goed is onderhouden.
volvo-s40
4th Gear member

AlexV70 schreef:Ik denk dat bij Volvo wordt gezocht naar de mensen die niet bij hen in onderhoud zijn.
Valt ook wel mee, mensen die vaste klant zijn, krijgen per mail bericht.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik vind het de grootst mogelijke onzin.

Zomers de zomercheck, in de winter nog een keer voor de wintercheck en tussendoor het normale onderhoud.

Al die check's suggereren blijkbaar dat je een onbetrouwbare auto hebt die nog een keer bekeken moet worden.

Maar de logica hierachter is door Ger verwoord: de dealer wil natuurlijk in contact blijven met zijn klanten om zo toch iets te kunnen verkopen. Dus in comercieelopzicht een goede zet.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gast

volvo-s40 schreef:
AlexV70 schreef:Ik denk dat bij Volvo wordt gezocht naar de mensen die niet bij hen in onderhoud zijn.
Valt ook wel mee, mensen die vaste klant zijn, krijgen per mail bericht.
Lees nog maar eens en let vooral op het woordje: niet. :wink:
Gast

Msuidgeest schreef:Ik vind het de grootst mogelijke onzin.

Zomers de zomercheck, in de winter nog een keer voor de wintercheck en tussendoor het normale onderhoud.

Al die check's suggereren blijkbaar dat je een onbetrouwbare auto hebt die nog een keer bekeken moet worden.
Niet helemaal, het is volgens mij door de ANWB of Bovag onderzocht wat de gevolgen zijn van de lange onderhoudsintervallen.
Zou blijken dat er problemen ontstaan als er wat meer gevraagd wordt van de auto, zoals in de winter en tijdens de vakantie.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Mijn auto geeft geen krimp in de zomer of winter. Daar is hij voor gemaakt.

Die checks zijn goed voor die 14%-gebakjes die in de zomer ineens een stukje gaan rijden met caravan en 0,9 liter motortje.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
lint
Geartronic member

Msuidgeest schreef:Mijn auto geeft geen krimp in de zomer of winter. Daar is hij voor gemaakt.

Die checks zijn goed voor die 14%-gebakjes die in de zomer ineens een stukje gaan rijden met caravan en 0,9 liter motortje.
+1!
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”