Tot hoeveel km/u is de AWD beschikbaar?
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Bochten die normaliter voor 80 km/u bedoeld zijn kan je met AWD makkelijk met 140 km/u nemen zonder het gevoel te hebben te controle te verliezen. Nu doet in Power/Hybrid mode de elektrische aandrijving maar tot 130 km/u dienst. Is dat in AWD/Power mode ook zo? Ik heb het idee van niet.. met 150 km/u heb ik nog steeds het gevoel echt op 4 wielen aandrijving te hebben..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
En nauwelijks goedkoper in de aanschaf..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39
Eh.. zodra je je gas los laat in een bocht dan doet je Quattro, X-drive, AWD etc. precies hetzelfde als iedere voorwiel of achterwielaangedreven auto: het gewicht wil rechtdoor. Ik zou door Awd niet al te overmoedig worden in bochten, en al helemaal niet met een zwaargewicht als de Pih, maar dat terzijde.
Awd doet het tot 150 kmh in de D6 meen ik.
Awd doet het tot 150 kmh in de D6 meen ik.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Er zit geen wezenlijk verschil tussen de Pure en Hybrid modes. Je rijdt in deze modes of op elektra of op diesel. Alleen ligt het kantelpunt bij Pure iets hoger. In je lijst zou je Hybrid dus naast Pure moeten zetten.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 25.04.2013 - 17:39
ik heb het vermoeden dat het verschil tussen Pure en Hybrid echt alleen de mapping van het gaspedaal betreft... En in de hybrid stand kunnen diesel en elektra ook tegelijk werden trouwens.RichieB schreef:Er zit geen wezenlijk verschil tussen de Pure en Hybrid modes. Je rijdt in deze modes of op elektra of op diesel. Alleen ligt het kantelpunt bij Pure iets hoger. In je lijst zou je Hybrid dus naast Pure moeten zetten.
V60 PIH MY14
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23.12.2010 - 09:27
In de Pure stand wordt ook de airco automatisch uitgeschakeld (eco). Die kan je zelf wel zo weer aanzetten.
2013: Volvo V60 D6 PIH (cert. 863)
2010: Volvo XC70 Summum MY2010
2005: Volvo XC70 Summum MY 2003
2000: Seat Alhambra
1996: Opel Vectra
2010: Volvo XC70 Summum MY2010
2005: Volvo XC70 Summum MY 2003
2000: Seat Alhambra
1996: Opel Vectra
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
En de stoelverwarming 
En je ziet in de hybrid stand het kollommetje aan de rechtsrkant groeien zodat je iets meer het gaspedaal kan intrapen zonder dat diesel bijspringt...
En hier in het heuvelland merk je duidelijk verschil met pure en hybrid, daar bij hybrid de motor vaker ongewenst aanspringt om de heuvel op te komen, terwijl je de afstand ook prima electrisch kan overbruggen, dus dan is dat zonde...
Dus hier wordt de pure stand vask gebruikt

En je ziet in de hybrid stand het kollommetje aan de rechtsrkant groeien zodat je iets meer het gaspedaal kan intrapen zonder dat diesel bijspringt...
En hier in het heuvelland merk je duidelijk verschil met pure en hybrid, daar bij hybrid de motor vaker ongewenst aanspringt om de heuvel op te komen, terwijl je de afstand ook prima electrisch kan overbruggen, dus dan is dat zonde...
Dus hier wordt de pure stand vask gebruikt
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Precies. Leuke marketing vanwege bijkomstigheid electromotor op de achteras. Ik moet in de winter bij vertrek een heuveltje op wat nogal glad kan zijn. Met de xc70 awd nooit een probleem maar ik twijfel over de kunsten van de pih. Zie mijn grindttopic..Thom schreef:Ik vind het 'AWD' wat te stoer door Volvo geclaimd, ik heb diverse AWD (echte..) Volvo's gereden, die hadden toch wel meer grip bij uitaccelereren van een snelle bocht