Pagina 1 van 1

Tot hoeveel km/u is de AWD beschikbaar?

Geplaatst: 24.11.2013 - 21:08
door RichieB
Bochten die normaliter voor 80 km/u bedoeld zijn kan je met AWD makkelijk met 140 km/u nemen zonder het gevoel te hebben te controle te verliezen. Nu doet in Power/Hybrid mode de elektrische aandrijving maar tot 130 km/u dienst. Is dat in AWD/Power mode ook zo? Ik heb het idee van niet.. met 150 km/u heb ik nog steeds het gevoel echt op 4 wielen aandrijving te hebben..

Geplaatst: 24.11.2013 - 21:13
door Thom
Ik vind het 'AWD' wat te stoer door Volvo geclaimd, ik heb diverse AWD (echte..) Volvo's gereden, die hadden toch wel meer grip bij uitaccelereren van een snelle bocht

Geplaatst: 24.11.2013 - 21:16
door OGA244
maar ook meer bijtelling....

Geplaatst: 24.11.2013 - 21:22
door RichieB
En nauwelijks goedkoper in de aanschaf..

Geplaatst: 25.11.2013 - 07:42
door Skibs
Eh.. zodra je je gas los laat in een bocht dan doet je Quattro, X-drive, AWD etc. precies hetzelfde als iedere voorwiel of achterwielaangedreven auto: het gewicht wil rechtdoor. Ik zou door Awd niet al te overmoedig worden in bochten, en al helemaal niet met een zwaargewicht als de Pih, maar dat terzijde.
Awd doet het tot 150 kmh in de D6 meen ik.

Geplaatst: 25.11.2013 - 09:18
door ErikV60D6
Zover ik weet zit het zo:
- volledig elektrisch rijden (Pure) tot 120 - 130 kmh
- elektrisch ondersteund (AWD / Hybrid / Power) tot 150 kmh.

Geplaatst: 25.11.2013 - 11:00
door RichieB
Er zit geen wezenlijk verschil tussen de Pure en Hybrid modes. Je rijdt in deze modes of op elektra of op diesel. Alleen ligt het kantelpunt bij Pure iets hoger. In je lijst zou je Hybrid dus naast Pure moeten zetten.

Geplaatst: 25.11.2013 - 11:23
door Durden
RichieB schreef:Er zit geen wezenlijk verschil tussen de Pure en Hybrid modes. Je rijdt in deze modes of op elektra of op diesel. Alleen ligt het kantelpunt bij Pure iets hoger. In je lijst zou je Hybrid dus naast Pure moeten zetten.
ik heb het vermoeden dat het verschil tussen Pure en Hybrid echt alleen de mapping van het gaspedaal betreft... En in de hybrid stand kunnen diesel en elektra ook tegelijk werden trouwens.

Geplaatst: 25.11.2013 - 12:09
door wybo
In de Pure stand wordt ook de airco automatisch uitgeschakeld (eco). Die kan je zelf wel zo weer aanzetten.

Geplaatst: 25.11.2013 - 12:12
door Jaromir
En de stoelverwarming ;)
En je ziet in de hybrid stand het kollommetje aan de rechtsrkant groeien zodat je iets meer het gaspedaal kan intrapen zonder dat diesel bijspringt...
En hier in het heuvelland merk je duidelijk verschil met pure en hybrid, daar bij hybrid de motor vaker ongewenst aanspringt om de heuvel op te komen, terwijl je de afstand ook prima electrisch kan overbruggen, dus dan is dat zonde...
Dus hier wordt de pure stand vask gebruikt

Geplaatst: 25.11.2013 - 23:01
door v60pih
Thom schreef:Ik vind het 'AWD' wat te stoer door Volvo geclaimd, ik heb diverse AWD (echte..) Volvo's gereden, die hadden toch wel meer grip bij uitaccelereren van een snelle bocht
Precies. Leuke marketing vanwege bijkomstigheid electromotor op de achteras. Ik moet in de winter bij vertrek een heuveltje op wat nogal glad kan zijn. Met de xc70 awd nooit een probleem maar ik twijfel over de kunsten van de pih. Zie mijn grindttopic..