Je hebt van die dagen dat alles tegen zit, was bij mij vanochtend aan het begin van een nieuwe week.
Auto gestart vanochtend, wil wegrijden, ja hoor, band rechtsachter lek, kwam al niet als een verassing want mijn garage had mij afgelopen week al geattendeerd op een hobbel in de wang van de band. Ik denk, reservewiel eronder en vanavond via internet bestel ik een nieuwe band die dan morgen in huis is. Bewuste keuze overigens want anders betaal ik de hoofdprijs voor een huismerk bandje.

Hop naar Wijchen gereden om te golfen, alles leuk en aardig, draai je de snelweg op breekt je achterkant uit, iets wat nog niet eerder had meegemaakt! Dan is het best wel even corrigeren met zo'n zeepkist op zo'n belachelijk iel reservewieltje...
A73 op richting Arnhem, linkerbaan, ploft dat wieltje uit elkaar! :shock: goed, gas terug, natuurlijk vrachtwagens rechts maar we hebben de vluchtstrook gehaald. ANWB gebeld, verkeerspolitie erbij ( die de ''R" wel leuk vonden ) met de melding van de ANWB dat de reserveband ook niet meer te repareren was, zover reikte mijn kennis ook. :roll:
De beste man van de ANWB had voor mij een band gevonden in Wolfheze, was aan het mopperen over de maat 235/35/19 91Y, en het was die of niets. Tsja balen, want via internet had ik vanavond mijn eigen merk banden kunnen kiezen en was goedkoper uit geweest dan €319,80... Maar ja, geen keus op dat moment natuurlijk.
Op de berger gewacht, wilt de auto starten om erop te rijden, ja hoor, accu leeg! Pfff...
Zo weer geregeld natuurlijk, die vrachtwagen op, makkelijk is anders doordat de auto verlaagd is en twee spoilers voor zijn aangebracht...
In Wolfheze aangekomen bij het ANWB service center is er netjes de nieuwe Continental band erop gelegd. Totale vertragingstijd door deze bak ellende vandaag, 5 uur. :x
Nu het volgende, de auto is verlaagd dmv veren, 3 maanden niets aan de hand geweest totdat de melding kwam Chassis Service Instell Vereist, deze heb ik nu continu met het indraaien naar rechts. De dealer heeft de auto uitgelezen en zegt dat de storing LA vandaan komt maar weten ook niet precies hoe.
De band die ik er vanochtend afdraaide is net een jaar oud, perfect profiel en netjes, maar schrok me kapot van de binnenkant, hele happen rubber eruit en maximaal canvas en ijzerdraadjes staken uit!!! Toen links gekeken en hier was het verhaal precies hetzelfde, levensgevaarlijk!!! :shock: Deze band wordt uiteraard ook vervangen!
3 maanden geleden is de auto nog opnieuw uitgelijnd, is het hier fout gegaan of door de werking icm storing FourC?
Iedereen die een idee kan hebben, plaats het! Ik ben het spuugzat en ben blij dat zo is afgelopen als jullie begrijpen wat ik bedoel...