volvo 960

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gesloten
karbat
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.11.2013 - 17:18

Dag beste Volvo-rijders.
Sorry, ik ben nieuw op dit forum, en tamelijk onhandig op de computer. Ik weet niet of ik een en ander goed doe om op dit forum iets te vertellen.
Ik ben enige jaren gepensioneerd en in het bezit van een blauwe Volvo 960, Stockholm, gekentekend juni 1997. Originele kilometerstand 94000. Auto sinds 1999 in mijn bezit. Staat gestald in garage. Nieuw in Nederland geleverd. Auto is leer-bekleed (beige), heeft alle opties en schuifdak. Automaat. Nu sta ik in dubio of ik de auto houd of niet. Er wordt hoogstens plm. 2500-3000 km. per jaar mee gereden. Ik kan het met een kleine auto wel doen. Nu is de vraag of het interessant is om de auto in te ruilen, of hem te verkopen aan een liefhebber. Dat is dus eigenlijk de vraag.
Hopelijk komt het verhaal zo op de site.
met groet. G.Bathoorn.

PS
Sorry, ik was nog iets vergeten te melden. Mijn Volvo 960 heeft een 2.5 liter motor. Heeft 16 inch wielen, met bijna een jaar geleden nieuwe Michelin banden.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Welkom! En als je aan Volvo-enthousiasten vraagt of je de Volvo moet houden, is het antwoord bijna altijd: ja natuurlijk! :BIG:
Ik denk echter dat je eigenlijk al besloten hebt om hem in te ruilen.....
Op het forum van de V700 vereniging zijn vast mensen te vinden die zeer geinteresseerd zijn in je 960 met zo'n lage kilometer stand. Als je dan ook nog de onderhoudsgeschiedenis erbij hebt, is het helemaal mooi.
Echter: je koopt nooit iets terug dat rijdt zoals je 960, en de geboden prijzen zullen je waarschijnlijk ook tegenvallen.
Mocht je hem toch willen verkopen, dan wil ik je als lid van de V700 wel helpen met het aanbieden op het V700 forum zodat hij bij een liefhebber terecht komt..

Veel wijsheid gewenst!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
karbat
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.11.2013 - 17:18

Alles op dit forum is nieuw voor mij, dus ik hoop dat ik zo antwoord kan geven op een reactie over mijn Volvo 960.
Ik heb nog niets besloten omtrent inruil. Het is meer een voelen hoe er wordt gedacht over een auto met zo weinig km. Wat mij altijd heeft gestoord is het opkrullen van de bekleding op de portieren. Enkele jaren terug heb ik de Volvo-dealer gevraagd er nieuwe deurpanelen op te zetten. Kosten zouden tussen de 1000 en 1500 Euro liggen. Het is niet gebeurd. Panelen niet te leveren. Jammer. Mijn auto is altijd keurig onderhouden. Gekocht met 31000 km. op de teller. Nu dus 94000. Enkele keren nieuwe riemen (niet op km. maar op ouderdom). Nieuwe distr. riem etc. in 2010.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

De opkrullende bovenkanten van de deurpanelen zijn een probleem bi jde laatste 3 bouwjaren van de 940 en 960. De eerdere hebben het niet. Bij een oproep op het V700 forum maak je een kans dat iemand die panelen heeeft van een slopert..
Ikzelf heb voor inmiddels strakke panelen op de voorportieren.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

dat is voorzichtig los te trekken als je het warm maakt, een bekleder kan het dan strak teruglijmen
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Een bekleder misschien, maar ik niet.....zeg ik na het geprobeerd te hebben, toen moest ik echt een nieuwe!!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29477
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Nooit wegdoen, geweldig goede auto zo'n 960!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ben wel benieuwd wat hoe die eruit ziet, wil je wat foto's plaatsen of heb je daar hulp bij nodig. Ben bereid deze voor je op het forum te zetten.
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Inruilen zou ik niet niet, de waarde van zo'n wagen is immers de dagwaarde. En die is 0, ongeacht de lage km stand.

Na inruil word een wagen meestal doorgestoten naar de handel of ge-exporteert.

Goed dat je je hier hebt aangemeld, zou je de wagen willen weg doen, dan heb je meer kans bij liefhebbers zoals hier en dat de wagen een goede stek krijgt.

Veel succes met de keuze die je gaat maken (of niet)
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1037
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Welkom, ik zou zeggen: houd hem!

Ook hier hetzelfde advies als bij de eerdere antwoorden. De auto brengt minder op dan hij qua kwaliteit, luxe en levensverwachting eigenlijk nog waard is. Een kleine auto die ervoor in de plaats komt zal op geen enkele manier te vergelijken zijn met het rijcomfort dat de 960 geeft :) bovendien is het bij 2ehands altijd weer een gok wat je terugkrijgt.

Met dergelijke lage kilometrages zijn de kosten van de 960 behoorlijk laag en valt er nauwelijks iets te winnen op brandstofkosten (de voornaamste besparing van een kleine auto), dus waarom zo'n geweldige wagen opgeven voor een minieme besparing?

Bij ernstige twijfel is het altijd nog mogelijk om een gebakje kleine auto eens te proberen en zien hoe de vergelijking uitvalt!
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

karbat schreef:. Wat mij altijd heeft gestoord is het opkrullen van de bekleding op de portieren. Enkele jaren terug heb ik de Volvo-dealer gevraagd er nieuwe deurpanelen op te zetten. Kosten zouden tussen de 1000 en 1500 Euro liggen. Het is niet gebeurd. Panelen niet te leveren. .
bovenkant opnieuw laten bekleden bij van der Jagt in Rotterdam €90,-- per paneel. Weer keurig voor jaren!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Ik vind 70,- euro per maand een boel geld, vooral als je er bijna niks mee doet.
Maar stel je verkoopt hem. Dan krijg je er misschien 2500,- euro voor. En dan
moet je een andere auto kopen. Een kleintje. Kost minstens net zo veel. Die
70,- euro per maand worden dan (weer) misschien wel 40. Dan bespaar je
jaarlijks 360,- euro aan vaste kosten. Aan benzine 1000,- euro (als ik ervan uit
ga dat de Volvo960 1 op 10 rijdt en de kleine vervanger 1 op 20 bij 5000 km
per jaar) Bij een andere auto moet je natuurlijk geluk hebben met storingen,
pech en dingen die kapot gaan of slijten. Met de Volvo960 weet je wat je hebt
en je weet ook dat daar niet veel aan kapot gaat. Bovendien, als er iets
versleten is, zijn de onderdelen -heel erg- goedkoop.
En dan, die paar kilometers (5000) per jaar die je rijdt, die wil je toch wel in
stijl en veilig rijden? Een oude auto op de weg houden, betekent ook dat er
voor jou geen nieuwe gemaakt hoeft te worden en dat is ook nog's erg goed
voor het milieu.
Ik zeg ook: houden die 960. Die wordt elke dag meer waard.
Gebruikersavatar
Volvo-Forum Beheer
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 04.05.2008 - 11:59
Contacteer:

We gaan hier verder: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1245746

En @ karbat, liever geen nieuw topic opnemen maar gewoon verder gaan in het oorspronkelijke topic.
Gesloten

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”