Pagina 1 van 1
Rembekrachtiger vervangen: verschil in L en R versie?
Geplaatst: 30.11.2013 - 18:30
door Marelli
Ik probeer mijn lekke rembekrachtiger er uit te krijgen maar hij blijft klem zitten tussen de bevestiging dwarsbalk en vacuümpomp (zie 'LVO' midden-links op de foto).
de ABS-unit is al los en ook de zekeringhouder en luchtfilter.
Heeft iemand met ervaring hiermee wat nuttige tips voor me?
[EDIT]
in de auto zat de P30665455 (met een L op de sticker)
Marans heeft geleverd de P30665456 met een R.
ze lijken identiek. zit er verschil in de boosters voor stuur links en rechts?
Geplaatst: 30.11.2013 - 18:49
door V70/2.4D/2003
Het ding is er ooit ingezet en kan er dus ook weer uit. Ik vrees dat je toch wat meer zaken uit zult moeten bouwen dan dat je tot nu toe gedaan hebt.
Geplaatst: 30.11.2013 - 20:15
door Marelli
Dat het er ooit ingezet is weet ik ook wel. Nu nog een goede tip.
(misschien is het handig om te reageren als je het wél weet \:D/
Geplaatst: 30.11.2013 - 20:41
door 1-wiel
Vacuümpomp op cilinderkop demonteren...
Geplaatst: 01.12.2013 - 14:54
door Marelli
Na montage van de R blijkt het verschil met de L in de lengte van de bekrachtiger te zitten. De R is wat korter en daardoor bleven mijn remlichten branden. Ik heb maar een plaatje van 3mm op het pedaal geplakt. Voor het remmen maakt het volgens mij niets uit.
Valt er nog wat bij te stellen aan de remschakelaar?
Geplaatst: 02.12.2013 - 19:20
door 1-wiel
Hoe heb je hem er nu uit gekregen?
Vacuümpomp gedemonteerd?
Geplaatst: 02.12.2013 - 19:36
door elianmars
Je zal wel een bekrachtiger van een Engelse sloper hebben gekregen (LHD v.s. RHD).
Edit: Dat opper je zelf ook al in je startpost, zie ik :oops:

Geplaatst: 02.12.2013 - 22:20
door Marelli
Marans uit Veldhoven is toch geen Engelse sloper?
en waarom zou er 3 mm verschil in lengte tussen L en R zitten?
Geplaatst: 02.12.2013 - 22:43
door 1-wiel
Er zijn veel sloperijen die in Volvo onderdelen handelen.
Daarom komen er ook Engelse auto's naar Nederland....
Geplaatst: 03.12.2013 - 20:42
door elianmars
1-wiel schreef:Er zijn veel sloperijen die in Volvo onderdelen handelen.
Daarom komen er ook Engelse auto's naar Nederland....
Klopt helemaal. Je kunt in Engeland voor een habbekrats Volvo's halen. Die leveren in Nederland goud geld op aan onderdelen.
Het is alleen wel zo, dat niet alle onderdelen van de RHD's passen op de LHD's.
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:16
door jpwg001
Marelli schreef:Marans uit Veldhoven is toch geen Engelse sloper?
en waarom zou er 3 mm verschil in lengte tussen L en R zitten?
Zij halen heel veel Engelse auto's. De Nederlandse markt biedt te weinig slopers.