Xenon, soms valt links uit, soms rechts
-
- 1st Gear member
Mijn Volvo V50 Summum 2004 heeft af en toe last van uitvallende xenon. Soms links, soms rechts. Verlichting uit/aan of auto uit/aan en dan gaan ze beide (meestal) weer aan. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
- Jers3n
- 5th Gear member
Yep, heb nu tijdje rechts en af en toe knipperende lamp en af entoe de melding "dimlicht kapot" terwijl de lamp nog/weer brandt. Morgen, tijdens de jaarlijkse beurt, gaan er twee nieuwe in. (Osram Xenarc Night Breaker Unlimited, die ik in overleg me de dealer zelf al heb aangeschaft bij automaterialenhandel)
Ook enkele jaren geleden bij de V40 ook een knipper gevalletje gehad, al was die veel sneller (binnen een paar dagen) echt kapot...
Ook enkele jaren geleden bij de V40 ook een knipper gevalletje gehad, al was die veel sneller (binnen een paar dagen) echt kapot...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
-
- 1st Gear member
Bestreft het orignele Xenon of after market ?
- V50-Mart
- 4th Gear member
Ik heb aftermarket lampen van xenonlamp.nl huismerk en die doen het erg goed en zijn bij mij nu al een aantal jaren storingsloos in gebruik. Ze waren bovendien niet duur, ongeveer 35 euro per lamp.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- Jers3n
- 5th Gear member
Bij mijn weten hebben de meeste (oudere) summum-uitvoeringen affabriek xenon, wij wel in ieder geval.S40BlackDiesel schreef:Bestreft het orignele Xenon of after market ?
En de nieuwe zitten er bij ons in, stuk meer licht dat zeker! Ben alleen nog niet helemaal happy met het lichtbeeld van de rechter lamp, schijnt voor mijn gevoel rechts van de auto te hoog, ga ik nog laten controleren.
De oude lampen heb ik thuis en ik heb nu ook een vermoeden waardoor het knipperen veroorzaakt werd/wordt. Het omhulsel van het (stroom?)draadje, buiten de lamp naar uiteinde, is bij 1 lamp in tweeën gebroken. Lijkt er op dat, door de al aanwezige speling, de isolerende werking nu op de verkeerde plek (tpv de breuk) wegvalt/kwetsbaar is en door trillingen (wegdek) en bij afremmen het licht gaat (ging) knipperen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
-
- 1st Gear member
Het betref inderdaad originele, af-fabriek.
Bedankt Jers3en, ik zie inderdaad de laatste tijd dat het van trillingen afhankelijk is. De oorzaak van het draadje wat je noemt kan zo eens de oorzaak zijn.
Ik ga dit controleren, thnx!
Bedankt Jers3en, ik zie inderdaad de laatste tijd dat het van trillingen afhankelijk is. De oorzaak van het draadje wat je noemt kan zo eens de oorzaak zijn.
Ik ga dit controleren, thnx!
-
- 1st Gear member
Inmiddels beide xenon lampjes vervangen (tja duurt even als je goedkoop wil en uit china haalt).
Helaas helpt het niet... gedrag blijft hetzelfde aan beide kanten knippert hij of valt hij af en toe uit (meerdere keren in ritje van half uur).
Lampjes, ballast lijken me niet het probleem omdat hij het aan beide kanten heeft... wat nu? Nog iets wat ik zelf kan doen?
Helaas helpt het niet... gedrag blijft hetzelfde aan beide kanten knippert hij of valt hij af en toe uit (meerdere keren in ritje van half uur).
Lampjes, ballast lijken me niet het probleem omdat hij het aan beide kanten heeft... wat nu? Nog iets wat ik zelf kan doen?
-
- 1st Gear member
Ik heb ook de pinnetjes in de stekker die op de koplamp zit wat verbogen om te voorkomen dat daar een los contact in zit, helpt echter niet... iemand enig idee waar ik verder moet gaan zoeken?
Aansluitingen in de koplamp zien er heel netjes uit (stekketje ballast, bevestiging ballast op lamp)
Aansluitingen in de koplamp zien er heel netjes uit (stekketje ballast, bevestiging ballast op lamp)
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Bij aftermarket komt het vaker voor dat de ballasten te heet worden en dan gaat de lamp tijdelijk uit. Vooral wanneer de behuizing klein is. Dit lijkt me bij originele xenon niet logisch, maar misschien zou je even kunnen voelen bij storing.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green