Aanschaf Volvo V40 1997 Luxe vs. Kilometerstand

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
M@rtijn
Starter

Ik ben van plan een Volvo V40 van rond 1997 aan te schaffen voor max 6000 euro. Nu zijn er in deze prijsklasse min of meer 2 klasses te vinden.
Klasse 1: Een relatief lage kilometerstand (rond 140.000) met weinig luxe
Klasse 2: Een relatief hoge kilometerstand (rond de 200.000) met meer luxe.

Met luxe bedoel ik o.a. elektrische ramen & spiegels, airco, cruisecontrol, enz.
Ik ben toch wel gek van enige luxe, maar een lage kilometerstand is toch ook wel prettig. Ik heb nu een V40 op het oog met behoorlijk veel luxe met 210.000 km op de teller. Hij staat te koop bij een Volvo dealer die 3 vestigingen in Noord Holland heeft, dus qua onderhoud zit het denk ik wel goed. Ik heb begrepen dat bij een Volvo een hogere kilometerstand best mogelijk is. Qua uiterlijk en luxe ziet die V40 er erg goed uit, maar twijfel dus nogal over de kilometerstand, want ik er toch wel een aantal jaar van genieten.
Ik rij overigens nog geen 30.000 km per jaar, waaronder 1 maal per jaar naar Spanje en terug.

Bij de Volvo dealer vertelde de verkoper mij al dat 210.000 makkelijk kan voor een V40, maar ja, het blijft toch een verkoper he :)
Zouden jullie mij kunnen adviseren? Alvast bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”