Na een tijdje zoeken zijn we nu gestuit op een 740 die wij wel interessant vinden. Het is een 88er in zilvergrijs. Tegen een hele lage prijs, maar zonder APK. Net de eigenaar gebeld en die zei dat er niet zo heel veel voor te doen was. 1. 2 banden 2. Remblokken 3. Barst in de voorruit, maar waarschijnlijk zou hij daar niet eens op afgekeurd worden. 4. Er zit een ringtank in de ruimte voor het reservewiel, wel officieel ingebouwd, maar niet op kenteken.Uiteraard moeten deze punten rechtgezet worden. Heeft iemand een raming van de kosten hiervan? Banden met voldoende profiel kan ik hier waarschijnlijk wel op een sloop halen voor een gereduceerd tarief. De remblokken worden lastiger. Zelf monteren kan weer wel... En is er een technisch kenner van de 700 serie in Limburg met begin volgende week met mij zou kunnen gaan kijken? Dat ik zeker weet dat we niet iets over het hoofd zien...
Arne
P.S. Ook bij de volvo 700 vereniging gepost... Maar alle hulp is meer dan welkom.
Gespot en nu...
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
- wim de jong
- 5th Gear member
- Contacteer:
De punten die je noemt zijn op te lossen, mits het alles is. 
Barst in voorruit mag, mits niet in het zicht van de bestuurder. (de praktijk is dan in het gebied van de bestuurder ruitenwisservlak.) Ik had er een van boven naar onder, maar hierbuiten, en twee keer gewoon goedgekeurd.
Wat ik vreemd vind, waarom is de LPG wel officieel ingebouwd, maar niet op kenteken gezet. Bij een officieel RDW-goedgekeurd inbouwstation, is dit ook een formaliteit, en de wagen krijg je direct mee, en de papaieren een paar dagen later, aangepast op LPG. Bij alle officiele inbouwstations is dit automatisch en inbegrepen in de prijs. Ik heb het idee dat er de heer B. de Haas bezig is geweest, of in ieder geval een NIET RDW-erkent inbouw adresje is gebruikt. Nu echter, moet je echt naar de RDW, en de wagen laten keuren. Gezien de ouderdom, gaat je auto dan ook helemaal op de brug, en alles wordt bekeken. Let op, dit is geen APK, die moet je dan nog later doen bij een APK keuringsstation. Mocht hij goedgekeurd worden bij de RDW, dan is de APK een formalitiet, maar moet wel gebeuren. Bij de RDW krijg je alleen een ander kenteken, dat de wagen op LPG rijdt. Dus eigenlijk dubbele kosten voor de RDW keuring, daarna nog de APK.

Barst in voorruit mag, mits niet in het zicht van de bestuurder. (de praktijk is dan in het gebied van de bestuurder ruitenwisservlak.) Ik had er een van boven naar onder, maar hierbuiten, en twee keer gewoon goedgekeurd.
Wat ik vreemd vind, waarom is de LPG wel officieel ingebouwd, maar niet op kenteken gezet. Bij een officieel RDW-goedgekeurd inbouwstation, is dit ook een formaliteit, en de wagen krijg je direct mee, en de papaieren een paar dagen later, aangepast op LPG. Bij alle officiele inbouwstations is dit automatisch en inbegrepen in de prijs. Ik heb het idee dat er de heer B. de Haas bezig is geweest, of in ieder geval een NIET RDW-erkent inbouw adresje is gebruikt. Nu echter, moet je echt naar de RDW, en de wagen laten keuren. Gezien de ouderdom, gaat je auto dan ook helemaal op de brug, en alles wordt bekeken. Let op, dit is geen APK, die moet je dan nog later doen bij een APK keuringsstation. Mocht hij goedgekeurd worden bij de RDW, dan is de APK een formalitiet, maar moet wel gebeuren. Bij de RDW krijg je alleen een ander kenteken, dat de wagen op LPG rijdt. Dus eigenlijk dubbele kosten voor de RDW keuring, daarna nog de APK.
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Je hebt mail.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Dankje, jij ook weer.
Niemand in de buurt van Maastricht die even mee wil?
Niemand in de buurt van Maastricht die even mee wil?
RIP: Volvo 740 GL Estate LPG 1989 - Volvo S70 G3 1997
Nu: V70 Classic 2.5 automaat (G3) 1997
Nu: V70 Classic 2.5 automaat (G3) 1997
-
- 1st Gear member
Wat moet je ervoor betalen, als ik vragen mag? Heb zelf een vergelijkbaar exemplaar ( alleen geen barst in de voorruit ) die ik wil inruilen ( rij teveel voor benzine, wil een exemplaar op LPG ) en ik ben benieuwd wat een beetje redelijke prijs is.