Volvo V40 1.8 1998 Europa benzine
243000 km
nu 107000 km op LPG G3, 5 jaar oude Vialle installatie
sinds een paar weken, nu regelmatiger merkbaar;
auto rijdt zeer goed op benzine.
106000 km volledig probleemloos op G3 gelopen
auto rijdt perfect op lpg, kom ik na 25 km snelweg bij een stoplicht, dan wil de auto niet stationair lopen en slaat af. Soms gebeurd dit 4x per week, dan weer helemaal niet. Oplossing; systeem in benzine modus zetten en herstarten.
Gisterochtend heb ik een afspraak gehad met het inbouwstation van deze installatie. Auto en LPG management uitgelezen; geen foutmeldingen, niets te vinden. Ik wil na hun proefrit wegrijden, slaat de auto op hun terrein af bij stationair draaien.
Ze hebben nog even gekeken, maar hadden niet meer tijd, daar ik voor controle ingepland stond en niet voor reparatie.
Ik moet een nieuwe afspraak maken....... Niet gedaan dus
Daar de auto bijna 16 is, heb ik de originele bougiekabels doorgemeten. Ze zaten nog wel in de tolerantie. Vandaag heb ik de bougies en bougiekabels vervangen
1 bougie was verder ingebrand dan de andere 3
Na het vervangen van deze onderdelen is het probleem niet over.
Kort samen gevat:
auto rijdt prima op lpg. Stationair op lpg soms slecht, met als gevolg afslaan. Herstarten; auto start, loopt 2-3 seconden en slaat dan af. Oplossing:handmatig in benzinemodus zetten en starten.
Zet ik de motor af, dan start deze soms direct na het afzetten niet. Na 2-3 seconden slaat hij af. Tenzij ik ook hier handmatig de auto op benzine laat starten.
Onder het rijden dan terugzetten in LPG stand werkt dan niet altijd na zo'n start probleem.
En soms werkt alles weer een paar dagen prima.
Al enkele jaren: af en toe gaat het lampje van de Lambda sonde onder het rijden aan: totaal niets te merken aan het rijgedrag aan de auto tijdens het branden.
Waarom wil de auto na een warme rit niet stationair op lpg lopen? En ook niet starten.
Is er een temperaratuursensor van slag?
Ik twijfel ook aan het schakelrelais benzine/lpg
niet stationair op lpg
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 09.05.2005 - 22:14
- Locatie: Beneden Leeuwen
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28490
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Geen geweldige service van dat inbouwstation, is denk ik verstandig om het probleem te presenteren bij een meer klantvriendelijke LPG deskundige.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 09.05.2005 - 22:14
- Locatie: Beneden Leeuwen
Inderdaad, viel me erg tegen. Ik kijk het even aan, anders maar een andere inbouwer met meer ervaring opzoeken.lint schreef:Geen geweldige service van dat inbouwstation, is denk ik verstandig om het probleem te presenteren bij een meer klantvriendelijke LPG deskundige.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28.04.2013 - 21:23
- Locatie: Maastricht
Heeft dit niet te maken met druk in de tank?
Of een filter ofzo die verstopt ziet.
Het lijkt me niet dat er iets met de ontsteking mis is want dan zou de wagen ook slecht op benzine moeten draaien lijkt me..
Of een filter ofzo die verstopt ziet.
Het lijkt me niet dat er iets met de ontsteking mis is want dan zou de wagen ook slecht op benzine moeten draaien lijkt me..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 09.05.2005 - 22:14
- Locatie: Beneden Leeuwen
UPDATE:
de auto ging steeds slechter stationair lopen. Het bedrijf dat mijn LPG installatie heeft ingebouwd kon niets vinden (zie hierboven).
Na wat zoeken op dit forum zag ik de naam van LPG specialist Lex Villier in Elst bij Arnhem.
Ik heb Lex op 28 februari gebeld en kon daar dezelfde dag terecht en in no time wist hij te vertellen dat het schakelrelais defect was. Ondertussen zijn we weer 1000 km verder en de auto rijdt weer als een zonnetje.
Het probleem is voor de volle 100% opgelost!!!
de auto ging steeds slechter stationair lopen. Het bedrijf dat mijn LPG installatie heeft ingebouwd kon niets vinden (zie hierboven).
Na wat zoeken op dit forum zag ik de naam van LPG specialist Lex Villier in Elst bij Arnhem.
Ik heb Lex op 28 februari gebeld en kon daar dezelfde dag terecht en in no time wist hij te vertellen dat het schakelrelais defect was. Ondertussen zijn we weer 1000 km verder en de auto rijdt weer als een zonnetje.
Het probleem is voor de volle 100% opgelost!!!