niet stationair op lpg
Geplaatst: 04.12.2013 - 16:26
Volvo V40 1.8 1998 Europa benzine
243000 km
nu 107000 km op LPG G3, 5 jaar oude Vialle installatie
sinds een paar weken, nu regelmatiger merkbaar;
auto rijdt zeer goed op benzine.
106000 km volledig probleemloos op G3 gelopen
auto rijdt perfect op lpg, kom ik na 25 km snelweg bij een stoplicht, dan wil de auto niet stationair lopen en slaat af. Soms gebeurd dit 4x per week, dan weer helemaal niet. Oplossing; systeem in benzine modus zetten en herstarten.
Gisterochtend heb ik een afspraak gehad met het inbouwstation van deze installatie. Auto en LPG management uitgelezen; geen foutmeldingen, niets te vinden. Ik wil na hun proefrit wegrijden, slaat de auto op hun terrein af bij stationair draaien.
Ze hebben nog even gekeken, maar hadden niet meer tijd, daar ik voor controle ingepland stond en niet voor reparatie.
Ik moet een nieuwe afspraak maken....... Niet gedaan dus
Daar de auto bijna 16 is, heb ik de originele bougiekabels doorgemeten. Ze zaten nog wel in de tolerantie. Vandaag heb ik de bougies en bougiekabels vervangen
1 bougie was verder ingebrand dan de andere 3
Na het vervangen van deze onderdelen is het probleem niet over.
Kort samen gevat:
auto rijdt prima op lpg. Stationair op lpg soms slecht, met als gevolg afslaan. Herstarten; auto start, loopt 2-3 seconden en slaat dan af. Oplossing:handmatig in benzinemodus zetten en starten.
Zet ik de motor af, dan start deze soms direct na het afzetten niet. Na 2-3 seconden slaat hij af. Tenzij ik ook hier handmatig de auto op benzine laat starten.
Onder het rijden dan terugzetten in LPG stand werkt dan niet altijd na zo'n start probleem.
En soms werkt alles weer een paar dagen prima.
Al enkele jaren: af en toe gaat het lampje van de Lambda sonde onder het rijden aan: totaal niets te merken aan het rijgedrag aan de auto tijdens het branden.
Waarom wil de auto na een warme rit niet stationair op lpg lopen? En ook niet starten.
Is er een temperaratuursensor van slag?
Ik twijfel ook aan het schakelrelais benzine/lpg
243000 km
nu 107000 km op LPG G3, 5 jaar oude Vialle installatie
sinds een paar weken, nu regelmatiger merkbaar;
auto rijdt zeer goed op benzine.
106000 km volledig probleemloos op G3 gelopen
auto rijdt perfect op lpg, kom ik na 25 km snelweg bij een stoplicht, dan wil de auto niet stationair lopen en slaat af. Soms gebeurd dit 4x per week, dan weer helemaal niet. Oplossing; systeem in benzine modus zetten en herstarten.
Gisterochtend heb ik een afspraak gehad met het inbouwstation van deze installatie. Auto en LPG management uitgelezen; geen foutmeldingen, niets te vinden. Ik wil na hun proefrit wegrijden, slaat de auto op hun terrein af bij stationair draaien.
Ze hebben nog even gekeken, maar hadden niet meer tijd, daar ik voor controle ingepland stond en niet voor reparatie.
Ik moet een nieuwe afspraak maken....... Niet gedaan dus
Daar de auto bijna 16 is, heb ik de originele bougiekabels doorgemeten. Ze zaten nog wel in de tolerantie. Vandaag heb ik de bougies en bougiekabels vervangen
1 bougie was verder ingebrand dan de andere 3
Na het vervangen van deze onderdelen is het probleem niet over.
Kort samen gevat:
auto rijdt prima op lpg. Stationair op lpg soms slecht, met als gevolg afslaan. Herstarten; auto start, loopt 2-3 seconden en slaat dan af. Oplossing:handmatig in benzinemodus zetten en starten.
Zet ik de motor af, dan start deze soms direct na het afzetten niet. Na 2-3 seconden slaat hij af. Tenzij ik ook hier handmatig de auto op benzine laat starten.
Onder het rijden dan terugzetten in LPG stand werkt dan niet altijd na zo'n start probleem.
En soms werkt alles weer een paar dagen prima.
Al enkele jaren: af en toe gaat het lampje van de Lambda sonde onder het rijden aan: totaal niets te merken aan het rijgedrag aan de auto tijdens het branden.
Waarom wil de auto na een warme rit niet stationair op lpg lopen? En ook niet starten.
Is er een temperaratuursensor van slag?
Ik twijfel ook aan het schakelrelais benzine/lpg