Heeft er iemand toevallig ervaring met deze update?
Mijn Volvo dealer zegt initieel dat het niet mogelijk is,
Volvo BE zegt dat het niet mogelijk is want ik het het zit er af fabriek niet in
Echter, ik zie m wel zitten (achterop het blok, onder de motorafdekking) en hun website geeft wel aan dat het moet kunnen.
Ik heb de wagen nieuw gekocht en ik heb het zeker niet laten na-plaatsen.
--> ik vermoed dan ook dat het standaard op de DrivE modellen zit om het verbruik en uitstoot ook in de wintermaanden op peil te houden door de motor sneller op te warmen.
onderdeel nummer : 30664638
Link : http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-449612
Stel de tijd voor vertrek in om de motor- en interieurverwarming automatisch te laten starten. De motor wordt dan opgewarmd en het interieur wordt verwarmd tot een aangename temperatuur. De motor- en interieurverwarming stopt automatisch op de ingestelde vertrektijd. Door het downloaden van een applicatie kan een af fabriek gemonteerde hulpverwarming heel eenvoudig worden geüpgraded naar een standverwarming op brandstof.
De timer wordt eenvoudig bediend met een ring op de hendel voor de knipperlichten. Op dezelfde manier als de boordcomputer.
Dank
Timer applicatie installatie
-
- 2nd Gear member
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo

-
- 1st Gear member
Beste Bart,
Ik denk niet dat het er op zit aangezien het een dure optie is.
Zelf heb ik het wel op mijn S40 T5, toen hij op de brug stond voor wielen wisselen zag ik wel een pijpje in de buurt van het linkervoorwiel ter hoogte van de bijrijders portier zitten, dat is de soort van uitlaatje van de parkeerverwarming, ik zou dus eens onder je auto kijken of je dit heb. Als je dit niet heb denk ik niet dat je die optie er op heb zitten.
Gr Alex
Ik denk niet dat het er op zit aangezien het een dure optie is.
Zelf heb ik het wel op mijn S40 T5, toen hij op de brug stond voor wielen wisselen zag ik wel een pijpje in de buurt van het linkervoorwiel ter hoogte van de bijrijders portier zitten, dat is de soort van uitlaatje van de parkeerverwarming, ik zou dus eens onder je auto kijken of je dit heb. Als je dit niet heb denk ik niet dat je die optie er op heb zitten.
Gr Alex
S40 T5 Exclusive, 270 pk / 400 NM, Feritta dubbele uitlaat systeem, R-Velgen 18 inch / Parkeerverwarming / RTI Navi / Leer / etc. etc.
-
- 2nd Gear member
Denk idd dat wat ik dacht de extra verwarming te zijn eigenlijk de watergekoelde EGR klep is. blijf devolgende dingen wel raar vinden in het hele verhaal :
1) Als ik de optie zou bestellen af dabriek zou ik toch verwachten dat de timerapplicatie er standaard zou opzitten?
2) dat de timerapplicatie als optie staat voor de DrivE maar niet voor de D2
3) dat men zelfs bij Volvo dacht dat die EGR klep de standverwarming was
ach ja, ik zal nog een keertje verder zoeken, maar dan kan ik wsl de electrische motorverwarming wel installeren die ik dacht verkeerdelijk gekocht te hebben
1) Als ik de optie zou bestellen af dabriek zou ik toch verwachten dat de timerapplicatie er standaard zou opzitten?
2) dat de timerapplicatie als optie staat voor de DrivE maar niet voor de D2
3) dat men zelfs bij Volvo dacht dat die EGR klep de standverwarming was
ach ja, ik zal nog een keertje verder zoeken, maar dan kan ik wsl de electrische motorverwarming wel installeren die ik dacht verkeerdelijk gekocht te hebben

Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
)

-
- 1st Gear member
Zou inderdaad is goed na laten kijken, de parkeerverwarming die op mijn S40 zit is een klein brandstofmotortje, verbruikt dus ook een klein beetje brandstof al is dat minimaal, en deze zorgt er voor dat de interieur goed warm en zelfs de motor deels verwarmd is.
Succes zou ik zeggen!
Succes zou ik zeggen!
S40 T5 Exclusive, 270 pk / 400 NM, Feritta dubbele uitlaat systeem, R-Velgen 18 inch / Parkeerverwarming / RTI Navi / Leer / etc. etc.