Volgende probleem doet zich voor bij mijn volvo v50 1.6d uit 2006 km 255000.
Als de motor warm is stottert hij als de motor rond de 1800 toeren draait. Als ie koud is doet het probleem zich niet voor. Bij meer (>2000) en minder (<1500) ook niet.
Bij 240.000 km is de regeneratievloeistof vervangen (nieuw bij 180.000 km). Verstuivers bij ongeveer 180.000 km. Wel ooit een foutmelding gehad voor de lmm, maar die 'verdween' weer.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Of in welke hoek ik moet (laten) zoeken?
Stotterende motor rond 1800 toeren
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
kan van alles zijn. roetfilter, egr, een sensor. laat em even bij de volvo dealer uitlezen. ik rijd in dezelfde auto, met 280000km en je merkt toch dat het wel belangrijk is om goed voor je auto te laten zorgen..en Volvo zorgt toch beter voor zijn autos dan universele garages denk ik.. zeker software matig.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Ik rijd ook zo'n auto alleen heeft deze meer levenservaring. Zorgen kun je het best zelf voor je auto. Zelf heb ik slechte ervaringen met dealers vandaar ik er ook nooit kom. Voor de welgestelden misschien een uitkomst omdat die denken dat hun auto beter onderhouden wordt. Ik lees dat verstuivers worden vervangen bij de dealer die nog geen 2 ton gedraaid hebben. Bij dealer zeggen ze ook dat de hogedruk leidingen dan vervangen moeten worden enz. Als je erin gelooft prima. als je het geld aan wil spenderen prima.V50-Mart schreef:kan van alles zijn. roetfilter, egr, een sensor. laat em even bij de volvo dealer uitlezen. ik rijd in dezelfde auto, met 280000km en je merkt toch dat het wel belangrijk is om goed voor je auto te laten zorgen..en Volvo zorgt toch beter voor zijn autos dan universele garages denk ik.. zeker software matig.
Een dieselspecialist vertelde me, als je met de auto naar de dealer gaat en je laat je verstuivers controleren heb je de diagnose dat ze vervangen moeten worden. Als verstuivers 2 ton meegegaan zijn hebben ze altijd afwijkingen. Ze kunnen dan nog gewoon 3 ton meegaan of langer.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11.07.2011 - 16:05
Vandaag onderweg naar het werk. Op rotonde onderaan snelweg stopte hij ermee, alsof je de sleutel eruit haalde....gestart en hij deed het weer. Volgende afslag, bij stationair draaien weer afgeslagen. Niet meer aan te krijgen. ANWB erbij gehad. 6 foutmeldingen, krukas iets, toerental te laag en nog een paar. Gereset, en weer niet te starten.
Opmerkingen van de ANWB'er, deze moet naar de garage. Want dit kan van alles zijn. Auto aan de kant geduwd en naar mijn werk gelopen.
Dus....nu staat ie niet bij huis. Van de week nog een goede inruilprijs geboden gekregen bij inruil op een V70, maar ja toen deed ie het nog....zal nu wel niet meer gelden dat aanbod.....
Ik ga denk ik eerst maar eens zorgen dat ie thuis komt en dan alle stekkers loshalen, schoonmaken en weer aansluiten.
Iemand nog tips? Behalve de fik erin of inruilen?
Opmerkingen van de ANWB'er, deze moet naar de garage. Want dit kan van alles zijn. Auto aan de kant geduwd en naar mijn werk gelopen.
Dus....nu staat ie niet bij huis. Van de week nog een goede inruilprijs geboden gekregen bij inruil op een V70, maar ja toen deed ie het nog....zal nu wel niet meer gelden dat aanbod.....
Ik ga denk ik eerst maar eens zorgen dat ie thuis komt en dan alle stekkers loshalen, schoonmaken en weer aansluiten.
Iemand nog tips? Behalve de fik erin of inruilen?
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Ik denk dat ik uiteindelijk goedkoper uit ben bij de dealer. Als je een Volvo koopt voor een jaartje, tja, dan betaal je minder. Op de lange termijn is de dealer goedkoper. Goed onderhoud is het halve werk. En als je dat niet kunt betalen, koop een Opeltje. Niet boven je stand leven....janvanmeer schreef:Ik rijd ook zo'n auto alleen heeft deze meer levenservaring. Zorgen kun je het best zelf voor je auto. Zelf heb ik slechte ervaringen met dealers vandaar ik er ook nooit kom. Voor de welgestelden misschien een uitkomst omdat die denken dat hun auto beter onderhouden wordt.V50-Mart schreef:kan van alles zijn. roetfilter, egr, een sensor. laat em even bij de volvo dealer uitlezen. ik rijd in dezelfde auto, met 280000km en je merkt toch dat het wel belangrijk is om goed voor je auto te laten zorgen..en Volvo zorgt toch beter voor zijn autos dan universele garages denk ik.. zeker software matig.
En jouw slechte ervaringen zijn alleen de jouwe....
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Lees de ervaringen op het forum.
mad schreef:Ik denk dat ik uiteindelijk goedkoper uit ben bij de dealer. Als je een Volvo koopt voor een jaartje, tja, dan betaal je minder. Op de lange termijn is de dealer goedkoper. Goed onderhoud is het halve werk. En als je dat niet kunt betalen, koop een Opeltje. Niet boven je stand leven....janvanmeer schreef:Ik rijd ook zo'n auto alleen heeft deze meer levenservaring. Zorgen kun je het best zelf voor je auto. Zelf heb ik slechte ervaringen met dealers vandaar ik er ook nooit kom. Voor de welgestelden misschien een uitkomst omdat die denken dat hun auto beter onderhouden wordt.V50-Mart schreef:kan van alles zijn. roetfilter, egr, een sensor. laat em even bij de volvo dealer uitlezen. ik rijd in dezelfde auto, met 280000km en je merkt toch dat het wel belangrijk is om goed voor je auto te laten zorgen..en Volvo zorgt toch beter voor zijn autos dan universele garages denk ik.. zeker software matig.
En jouw slechte ervaringen zijn alleen de jouwe....
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Je moet nu met de billen bloot en het gaat sowieso geld kosten. da's het risico van auto rijden.
Dus ik zou een dealer of specialist bellen en de zaak laten onderzoeken en repareren.
Als je een auto defect probeert in te ruilen, krijg je sowieso een schijtprijs waarmee je uiteindelijk nog slechter af bent.
Dus ik zou een dealer of specialist bellen en de zaak laten onderzoeken en repareren.
Als je een auto defect probeert in te ruilen, krijg je sowieso een schijtprijs waarmee je uiteindelijk nog slechter af bent.