Pagina 1 van 1
Stotterende motor rond 1800 toeren
Geplaatst: 05.12.2013 - 14:48
door G.Th.B.
Volgende probleem doet zich voor bij mijn volvo v50 1.6d uit 2006 km 255000.
Als de motor warm is stottert hij als de motor rond de 1800 toeren draait. Als ie koud is doet het probleem zich niet voor. Bij meer (>2000) en minder (<1500) ook niet.
Bij 240.000 km is de regeneratievloeistof vervangen (nieuw bij 180.000 km). Verstuivers bij ongeveer 180.000 km. Wel ooit een foutmelding gehad voor de lmm, maar die 'verdween' weer.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Of in welke hoek ik moet (laten) zoeken?
Geplaatst: 05.12.2013 - 15:48
door lint
Is de auto recent nog uitgelezen door de dealer?
Geplaatst: 05.12.2013 - 16:00
door G.Th.B.
Nope....voor het laatst bij 220.000 km beurt, tenminste volgens mij is het dan standaard..... 240.000 km beurt is gedaan bij een universele bosch car service, weet niet zeker of die hem ook (laten) uitlezen.
Geplaatst: 05.12.2013 - 16:03
door V50-Mart
kan van alles zijn. roetfilter, egr, een sensor. laat em even bij de volvo dealer uitlezen. ik rijd in dezelfde auto, met 280000km en je merkt toch dat het wel belangrijk is om goed voor je auto te laten zorgen..en Volvo zorgt toch beter voor zijn autos dan universele garages denk ik.. zeker software matig.
Geplaatst: 05.12.2013 - 19:36
door janvanmeer
V50-Mart schreef:kan van alles zijn. roetfilter, egr, een sensor. laat em even bij de volvo dealer uitlezen. ik rijd in dezelfde auto, met 280000km en je merkt toch dat het wel belangrijk is om goed voor je auto te laten zorgen..en Volvo zorgt toch beter voor zijn autos dan universele garages denk ik.. zeker software matig.
Ik rijd ook zo'n auto alleen heeft deze meer levenservaring. Zorgen kun je het best zelf voor je auto. Zelf heb ik slechte ervaringen met dealers vandaar ik er ook nooit kom. Voor de welgestelden misschien een uitkomst omdat die denken dat hun auto beter onderhouden wordt. Ik lees dat verstuivers worden vervangen bij de dealer die nog geen 2 ton gedraaid hebben. Bij dealer zeggen ze ook dat de hogedruk leidingen dan vervangen moeten worden enz. Als je erin gelooft prima. als je het geld aan wil spenderen prima.
Een dieselspecialist vertelde me, als je met de auto naar de dealer gaat en je laat je verstuivers controleren heb je de diagnose dat ze vervangen moeten worden. Als verstuivers 2 ton meegegaan zijn hebben ze altijd afwijkingen. Ze kunnen dan nog gewoon 3 ton meegaan of langer.
Geplaatst: 06.12.2013 - 18:49
door G.Th.B.
Vandaag onderweg naar het werk. Op rotonde onderaan snelweg stopte hij ermee, alsof je de sleutel eruit haalde....gestart en hij deed het weer. Volgende afslag, bij stationair draaien weer afgeslagen. Niet meer aan te krijgen. ANWB erbij gehad. 6 foutmeldingen, krukas iets, toerental te laag en nog een paar. Gereset, en weer niet te starten.
Opmerkingen van de ANWB'er, deze moet naar de garage. Want dit kan van alles zijn. Auto aan de kant geduwd en naar mijn werk gelopen.
Dus....nu staat ie niet bij huis. Van de week nog een goede inruilprijs geboden gekregen bij inruil op een V70, maar ja toen deed ie het nog....zal nu wel niet meer gelden dat aanbod.....
Ik ga denk ik eerst maar eens zorgen dat ie thuis komt en dan alle stekkers loshalen, schoonmaken en weer aansluiten.
Iemand nog tips? Behalve de fik erin of inruilen?
Geplaatst: 06.12.2013 - 19:10
door mad
janvanmeer schreef:V50-Mart schreef:kan van alles zijn. roetfilter, egr, een sensor. laat em even bij de volvo dealer uitlezen. ik rijd in dezelfde auto, met 280000km en je merkt toch dat het wel belangrijk is om goed voor je auto te laten zorgen..en Volvo zorgt toch beter voor zijn autos dan universele garages denk ik.. zeker software matig.
Ik rijd ook zo'n auto alleen heeft deze meer levenservaring. Zorgen kun je het best zelf voor je auto. Zelf heb ik slechte ervaringen met dealers vandaar ik er ook nooit kom. Voor de welgestelden misschien een uitkomst omdat die denken dat hun auto beter onderhouden wordt.
Ik denk dat ik uiteindelijk goedkoper uit ben bij de dealer. Als je een Volvo koopt voor een jaartje, tja, dan betaal je minder. Op de lange termijn is de dealer goedkoper. Goed onderhoud is het halve werk. En als je dat niet kunt betalen, koop een Opeltje. Niet boven je stand leven....
En jouw slechte ervaringen zijn alleen de jouwe....
Geplaatst: 06.12.2013 - 20:01
door janvanmeer
Lees de ervaringen op het forum.
mad schreef:janvanmeer schreef:V50-Mart schreef:kan van alles zijn. roetfilter, egr, een sensor. laat em even bij de volvo dealer uitlezen. ik rijd in dezelfde auto, met 280000km en je merkt toch dat het wel belangrijk is om goed voor je auto te laten zorgen..en Volvo zorgt toch beter voor zijn autos dan universele garages denk ik.. zeker software matig.
Ik rijd ook zo'n auto alleen heeft deze meer levenservaring. Zorgen kun je het best zelf voor je auto. Zelf heb ik slechte ervaringen met dealers vandaar ik er ook nooit kom. Voor de welgestelden misschien een uitkomst omdat die denken dat hun auto beter onderhouden wordt.
Ik denk dat ik uiteindelijk goedkoper uit ben bij de dealer. Als je een Volvo koopt voor een jaartje, tja, dan betaal je minder. Op de lange termijn is de dealer goedkoper. Goed onderhoud is het halve werk. En als je dat niet kunt betalen, koop een Opeltje. Niet boven je stand leven....
En jouw slechte ervaringen zijn alleen de jouwe....
Geplaatst: 06.12.2013 - 20:56
door G.Th.B.
Nog mensen die on topic willen reageren?
Geplaatst: 07.12.2013 - 08:29
door Longone
Je moet nu met de billen bloot en het gaat sowieso geld kosten. da's het risico van auto rijden.
Dus ik zou een dealer of specialist bellen en de zaak laten onderzoeken en repareren.
Als je een auto defect probeert in te ruilen, krijg je sowieso een schijtprijs waarmee je uiteindelijk nog slechter af bent.
Geplaatst: 30.12.2013 - 14:12
door G.Th.B.
En toen is grijs zwart geworden, diesel werd benzine, 1.6 werd 2.4, 4 cilinders weren er 5, 260000km werden er 170000km 2006 werd 2004, V50 bleef V50......