auto komt licht omhoog bij maximaal insturen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
JFO
Starter

Allereerst, omdat ik nieuw ben op dit forum, mezelf kort voorstellen. Vanaf mijn 23e achtereenvolgens een 460, een 850 uit 92 en een v70 uit 98 gereden en inmiddels op mijn 32e sinds 1,5 maand eigenaar van een zwarte v70;benzine; 2.4; 140 pk uit 2002.
Afgelopen weekend heb ik de winterbanden er onder laten zetten en daarna bemerkte ik tijdens het inparkeren in de gemeenschappelijke parkeergarage dat wanneer ik mijn stuur volledig naar rechts indraai de auto heel licht omhoog komt. Dit gebeurt echt op de laatste 2% van het insturen en wanneer ik het stuur los laat kom het stuur automatisch weer terug en zakt de auto ook weer naar zijn normale stand.
Heb er met mijn zeer beperkte kennis van auto's naar gekeken en kan alleen constateren dat het niet een wiel is dat als het ware "omslaat", maar het meer lijkt alsof de stang zichzelf ietwat opdrukt op het linkerwiel (het is ook alleen de bestuurderskant die omhoog komt).
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of heeft iemand dit vaker meegemaakt.

Tot slot, ik heb gezocht of hier reeds een post over aangemaakt was, maar kon deze met zoekwoorden "maximaal insturen" en " auto omhoog" niet vinden. zoals gezegd, ik ben nieuw dus hoor graag indien er een post bestaat hoe deze te vinden.

alvast dank
OGA244
8th Gear member

klopt wel hoor....
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”