Hoi
Heb even een vraag over een probleem met starten van de auto.
Na het probleem vorige week donderdag te hebben gehad. Start de
Auto vandaag weer niet
Volvo assistance gebeld donderdag met startkabels weer aan de praat gekregen en een half uur rond gereden om op te laden (advies ANWBmonteur).
Vrijdags naar de dealer geweest maar deze konden
Geen probleem vinden. Is er maar een 1uur geweest
Accu is vorig jaar vervangen bij de dealer ivm net startproblemen toen
Bij meten toen was de accu defect
Toen het probleem vorige week kwam heb ik al wel een paar keer gehad dat de klok op streepjes stond en geen tijd
Ook heb ik in die tijd vaak de lampjes van ABS en STC storing branden
Maat deze gaan weer automatisch naar een tijdje weer uit
Ook viel het mij donderdag op dat de auto wel opslot gaat met afstandbediening maar toen ik hem dicht wilde doen met de sleutel de andere deuren niet mee opslot gingen (was met draaiende motor)
Heeft iemand een idee hoe dit kan
Ps laat spanning op display van cfe geeft +/- 13,4volt aan
Alvast bedankt
Auto start niet meer
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
v70n t5
CFE
CFE
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
Aanvullende info
ANWB auto net gestart en accu laad op met 14,4 volt
Dit zo toch genoeg moeten zijn
ANWB auto net gestart en accu laad op met 14,4 volt
Dit zo toch genoeg moeten zijn
v70n t5
CFE
CFE
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Massaverbinding gecontroleerd?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
Hoe kan ik dat het beste meten ?lint schreef:Ergens een lekstroom?
Accu massa pool los daar een ampère meter tussen hangen
En dan kijken hoeveel ampère er gebruikt wordt
Of
Is er een andere manier om dat te meten
Ivm stuurbediening radio die ik dan overnieuw moet programmeren
Deze zit namelijk achter de radio

v70n t5
CFE
CFE
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29605
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ja, zoals je zelf al aangeeft met een amperemeter de lekstroom meten.flipjebetuwe23 schreef:Hoe kan ik dat het beste meten ?lint schreef:Ergens een lekstroom?
Accu massa pool los daar een ampère meter tussen hangen
En dan kijken hoeveel ampère er gebruikt wordt
Of
Is er een andere manier om dat te meten
Ivm stuurbediening radio die ik dan overnieuw moet programmeren
Deze zit namelijk achter de radio
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
Hoe kan ik dit controlerenJosW schreef:Belangrijke suggestie van een ex-forumbijdrager:
"het probleem zit voor 95% in de dynamo,een defecte diode zorgt voor leegtrekken van de accu,terwijl hij toch goed bijlaadt."
Of moet ik daar voor naar de garage/dealer
v70n t5
CFE
CFE
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Ja.flipjebetuwe23 schreef:Hoe kan ik dit controlerenJosW schreef:Belangrijke suggestie van een ex-forumbijdrager:
"het probleem zit voor 95% in de dynamo,een defecte diode zorgt voor leegtrekken van de accu,terwijl hij toch goed bijlaadt."
Of moet ik daar voor naar de garage/dealer
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
Kwam deze net nog tegen test rapport van 29/11/2013
van de dealer
Test rapport start test
9.96v normaal
Verbruiker uit 14.03v
Verbruiker aan 12.34v
Dioderimpel
Rimpel gedetect.
0.23v normaal
Accu test
Laad toestand 12,34v
Waarde 520SAE
Gemeten 454A
Accu ok + laden
Accu conditie 87%
Laadconditie 67%
Misschien helpt dit voor suggesties van wat het kan zijn
van de dealer
Test rapport start test
9.96v normaal
Verbruiker uit 14.03v
Verbruiker aan 12.34v
Dioderimpel
Rimpel gedetect.
0.23v normaal
Accu test
Laad toestand 12,34v
Waarde 520SAE
Gemeten 454A
Accu ok + laden
Accu conditie 87%
Laadconditie 67%
Misschien helpt dit voor suggesties van wat het kan zijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
v70n t5
CFE
CFE
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
is al een hele tijd geleden dat ik een ampèremeter(die ik handmatig moet instellen) heb gebruikt
hopelijk staat hij goed in gesteld
dit is als de auto ongeveer een min of drie/vier op slot is
laagste waarde was 0,73 deze waarde was meteen bij het begin toen ik meten
toen de sloten met afstand open /dicht gedaan en toen gekeken naar de waardes deze bouwt af tot de 0,80 die je op de foto ziet
mocht ik het fout doen dan hoor ik het graag

hopelijk staat hij goed in gesteld

dit is als de auto ongeveer een min of drie/vier op slot is
laagste waarde was 0,73 deze waarde was meteen bij het begin toen ik meten
toen de sloten met afstand open /dicht gedaan en toen gekeken naar de waardes deze bouwt af tot de 0,80 die je op de foto ziet
mocht ik het fout doen dan hoor ik het graag

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
v70n t5
CFE
CFE
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
- Locatie: Utrecht
Als de auto niet start omdat de accu leeg is door de lekstroom, dan moet je dit dus een te lage accuspanning meten. Is dit gedaan door anwb toen ze kwamen?
Toen mijn accu leeg was en ik wilde starten, hoorde ik de hele relaiskast klikken en van wat er op net dashboard verscheen snapte ik ook weining.
Kun je misschien bepaalde verbruikers uitzetten door het relais even te verwijderen en het zo te lokaliseren?
Toen mijn accu leeg was en ik wilde starten, hoorde ik de hele relaiskast klikken en van wat er op net dashboard verscheen snapte ik ook weining.
Kun je misschien bepaalde verbruikers uitzetten door het relais even te verwijderen en het zo te lokaliseren?
V60 T6 MY25
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
de test rapporten zijn van de dealer
ben ik vergeten er bij te zetten
de heren van de ANWB hebben niet gemeten aan de accu deze hebben alleen maar de kabels er op gezet en toen laten starten
wel heeft de gene die vandaag kwam de laadstroom gemeten en deze was zo als hier boven al aan gegeven goed
ben ik vergeten er bij te zetten
de heren van de ANWB hebben niet gemeten aan de accu deze hebben alleen maar de kabels er op gezet en toen laten starten
wel heeft de gene die vandaag kwam de laadstroom gemeten en deze was zo als hier boven al aan gegeven goed
v70n t5
CFE
CFE
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik vind 0,8A ( is 800 mA ) nog een heleboel lekstroom als alles uit staat.
Je hebt een benzine motor, dus de accu is iets van 40 - 50 Ah.
Als de accu vol is, kun je 1 A aftappen gedurende 40 uur. Maar je moet minimaal 40% capaciteit overhebben om te kunnen starten, maar in de winter met koude temperaturen veel meer.
Dus na een nacht (ongeveer 12 uur) heeft de accu eigenlijk al niet meer de benodigde capaciteit om te kunnen starten.
Laat de Ampere tang zitten, en verwijder een voor een de zekeringen nadat de auto 30 minuten uit staat. Als bij verwijderen van 1 bepaalde zekering de lekstroom behoorlijk zakt, kun je via het boekje zien welke verbruikers achter die zekering zit. Dan is het wat gerichter zoeken.
Je hebt een benzine motor, dus de accu is iets van 40 - 50 Ah.
Als de accu vol is, kun je 1 A aftappen gedurende 40 uur. Maar je moet minimaal 40% capaciteit overhebben om te kunnen starten, maar in de winter met koude temperaturen veel meer.
Dus na een nacht (ongeveer 12 uur) heeft de accu eigenlijk al niet meer de benodigde capaciteit om te kunnen starten.
Laat de Ampere tang zitten, en verwijder een voor een de zekeringen nadat de auto 30 minuten uit staat. Als bij verwijderen van 1 bepaalde zekering de lekstroom behoorlijk zakt, kun je via het boekje zien welke verbruikers achter die zekering zit. Dan is het wat gerichter zoeken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
Het is duidelijk dat de lekstroom te hoog is. Dit moet zakken naar 0,03 A (uit mijn hoofd), echter dat is pas na ruim 10 minuten.
Ik zou de "zekering-uittrek" methode gaan doen.
Ik zou de "zekering-uittrek" methode gaan doen.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
Zal vandaag eens verder gaan kijken
Dat met de zekeringen gaat nog wel lukken
Ook nog een kennis gesproken die het had over de diode in de dynamo
Met de opmerking dat die waarschijnlijk overleden is
Maar om dat te checken moet er wat meer los
En daar voel ik me niet echt comfortabel bij om dat zelf te doen
Dit was ook al aangeven optie van Josw
Dat met de zekeringen gaat nog wel lukken
Ook nog een kennis gesproken die het had over de diode in de dynamo
Met de opmerking dat die waarschijnlijk overleden is
Maar om dat te checken moet er wat meer los
En daar voel ik me niet echt comfortabel bij om dat zelf te doen
Dit was ook al aangeven optie van Josw
v70n t5
CFE
CFE
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
Ben even gaan meten
Als ik zekering nr 32 er uit haal (dashboard)
Dan zakt naar 0,09A
Als ik zekering nr 32 er uit haal (dashboard)
Dan zakt naar 0,09A
v70n t5
CFE
CFE