Hallo allemaal,
Newbie hier! Sinds april in bezit van een XC60 en nu dus m'n eerste winterseizoen voor de boeg.
Heb het forum flink doorgespit, maar ben op zoek naar concrete ervaringen van XC60 bezitters die er bij het winterklaar maken voor hebben gekozen om hun 20" niet in te ruilen voor een kleinere maat velg.
Ik kom op fora van andere merken wisselende berichten tegen, waarbij ik uiteraard begrijp dat de performance 'beter' zal zijn op 17"/18" (naast dat het ook goedkoper is), maar ik krijg een beetje de indruk dat de verhalen niet verder komen dan de theoretische redeneerlijn. Ben dus erg benieuwd of er hier XC60 rijders met 20 duimers hebben doorgeploegd in afgelopen winters en hoe dit hen is bevallen.
Veel dank alvast!
:signok: :signbye:
Winterbanden op 20" velgen; ervaringen?
- jaapburg
- 4th Gear member
Kan makkelijk. Volvo plaatst ook foto's van een xc90 met thalassa velgen in de sneeuw. Banden zullen duurder zijn maar dat benoemde je zelf al.
Waar je op moet letten is dat er geen sneeuwkettingen om kunnen dus een wintersport wordt lastiger. Ook kun je jezelf afvragen of het verstandig is je mooie (dure) 20 inch velgen bloot te stellen aan het pekelzout e.d. Je laklaag zal hier niet heel vrolijk van worden.
Waar je op moet letten is dat er geen sneeuwkettingen om kunnen dus een wintersport wordt lastiger. Ook kun je jezelf afvragen of het verstandig is je mooie (dure) 20 inch velgen bloot te stellen aan het pekelzout e.d. Je laklaag zal hier niet heel vrolijk van worden.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004