meer koppel voor de benzine versie
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 30.08.2013 - 16:33
- Locatie: wachtebeke
Ben hééél blij met mijn D3 ...



V40 D3 R-design Ice White
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12
Ik ken dat probleem!!
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Blij zijn dat je geen atmosferische benzine motor meer hebt, maar iig turbo waardoor je al veel meer koppel hebt!
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- Poekoek
- 3rd Gear member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 11.07.2013 - 23:32
Chippen? Welk blok heb je?
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
- Poekoek
- 3rd Gear member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 11.07.2013 - 23:32
Geen idee of dat zomaar kan. Als ik dit document zo lees, zie ik dat de T2, T3 en T4 alledrie 240 nm koppel hebben met een overboost naar 270 nm. Zou dat een teken kunnen zijn dat ze het koppel wat in de perken houden ivm krachten op de v-bak?
Forummer V40rdesign had/heeft overigens een T3 die naar 200 pk gechipt is, ik weet niet hoe hem dat bevallen is? En wat het koppel van die auto was na het chippen.
Forummer V40rdesign had/heeft overigens een T3 die naar 200 pk gechipt is, ik weet niet hoe hem dat bevallen is? En wat het koppel van die auto was na het chippen.
- twcoolen
- 3rd Gear member
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45
Bij zowel Rica als Polestar tuning komt er voor de 180PK tuning geen koppel bij.CHRISITO schreef:T3 BLOK! wil hem laten chippen maar beetje schrik of ie dat koppel wel aan kan. Er komt toch zo een 100Nm bij als je het laat doen.
Indien je als benzinerijder de dieseltjes wilt voorblijven op de snelweg zul je inderdaad eerder moeten terugschakelen. Je kunt niet meer op het koppel vertrouwen.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
En met de 270Nm zit je op precies hetzelfde koppel als een D2.Poekoek schreef:Geen idee of dat zomaar kan. Als ik dit document zo lees, zie ik dat de T2, T3 en T4 alledrie 240 nm koppel hebben met een overboost naar 270 nm. Zou dat een teken kunnen zijn dat ze het koppel wat in de perken houden ivm krachten op de v-bak?
Forummer V40rdesign had/heeft overigens een T3 die naar 200 pk gechipt is, ik weet niet hoe hem dat bevallen is? En wat het koppel van die auto was na het chippen.
Zelfs bij bijna hetzelfde toerental.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
Welke v bak steekt er in? Ook eentje van ford? Dan twijfel ik of dat vliegwiel het aan kan . Bij mijn vorige had ik hem moeten laten vervangen . Op een tuning site van br performance hadden ze ee een t 3 gechipt en had ie 190pk en 340nm . Maar is wel veel erbij voor een benzine.
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Zie ook het andere topic waarin aangegeven wordt dat bij een recente software-update de motor geknepen is in eerste en tweede versnelling om de bak te sparen. De tuner kan dan wel extra koppels en pk's geven, eerste en tweede zullen geknepen blijven. Dit geeft volgens mij al aan dat de bak gespaard moet worden.
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Wat mij ook opvalt in het document wat Poekoek aangeeft, is dat de versnellingsbak van een T2 en T3 verschillend is dan die van een T4. Samen met de geknepen software lijkt het er inderdaad op dat de versnellingsbakken in T2 en T3 niet veel meer kunnen verdragen.Poekoek schreef:Geen idee of dat zomaar kan. Als ik dit document zo lees, zie ik dat de T2, T3 en T4 alledrie 240 nm koppel hebben met een overboost naar 270 nm. Zou dat een teken kunnen zijn dat ze het koppel wat in de perken houden ivm krachten op de v-bak?
Forummer V40rdesign had/heeft overigens een T3 die naar 200 pk gechipt is, ik weet niet hoe hem dat bevallen is? En wat het koppel van die auto was na het chippen.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Het gaat over dezelfde box als terug te vinden is in de D2. Deze heeft ook steeds 270nm ter beschikking en wordt door verschillende partijen, waaronder Rica, naar 330nm gebracht. De T3 krijgt bij Rica 304nm. Vermoedelijk kan het dus wel veilig naar 300 gebracht worden.Kurt1975 schreef:Wat mij ook opvalt in het document wat Poekoek aangeeft, is dat de versnellingsbak van een T2 en T3 verschillend is dan die van een T4. Samen met de geknepen software lijkt het er inderdaad op dat de versnellingsbakken in T2 en T3 niet veel meer kunnen verdragen.Poekoek schreef:Geen idee of dat zomaar kan. Als ik dit document zo lees, zie ik dat de T2, T3 en T4 alledrie 240 nm koppel hebben met een overboost naar 270 nm. Zou dat een teken kunnen zijn dat ze het koppel wat in de perken houden ivm krachten op de v-bak?
Forummer V40rdesign had/heeft overigens een T3 die naar 200 pk gechipt is, ik weet niet hoe hem dat bevallen is? En wat het koppel van die auto was na het chippen.
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Heb wat verder gezocht op Google. De vorige koppeling van de 1.6D (109pk versie) was er eentje die gemaakt was om tot 350nm koppel te weerstaan. De B6 D2 is geproduceerd om een maximum koppel te weerstaan van 280nm.
Waarschijnlijk is er wel nog wat marge, maar in dit geval lijkt 330nm (zoals Rica de D2 tuned) een beetje ver gaan. Het lijkt mij in ieder geval een beetje eigenaardig dat de vorige bak (MTX75) door Rica naar 281nm gebracht wordt en 350 aankan, terwijl de huidige bak (B6 D2) naar 330nm (D2) of 304nm (T2/T3) wordt gebracht en eigenlijk gemaakt is voor een max koppel van 280nm.
Lijkt me niet gezond voor de bak om maximale waarden met 50nm te gaan overschrijden. Natuurlijk ben ik hier geen expert in en wil ik zelf graag wat extra koppel, maar als ik dit zo zie dan kies ik liever eieren voor mijn geld.
Edit:
Eerder vandaag dacht ik dat eerdere documentatie aangaf dat de T4 ook de B6 D2 gebruikt (had). Nu toch nog even verder gezocht en dit document gevonden. Datum op februari 2012. Daar staat ook gewoon B6 D2 bij de T4. In vergelijking met het eerdere document (januari 2014) dat Poekoek heeft gepost, lijkt het erop dat de MY14 T4 een andere bak heeft gekregen.
Waarschijnlijk is er wel nog wat marge, maar in dit geval lijkt 330nm (zoals Rica de D2 tuned) een beetje ver gaan. Het lijkt mij in ieder geval een beetje eigenaardig dat de vorige bak (MTX75) door Rica naar 281nm gebracht wordt en 350 aankan, terwijl de huidige bak (B6 D2) naar 330nm (D2) of 304nm (T2/T3) wordt gebracht en eigenlijk gemaakt is voor een max koppel van 280nm.
Lijkt me niet gezond voor de bak om maximale waarden met 50nm te gaan overschrijden. Natuurlijk ben ik hier geen expert in en wil ik zelf graag wat extra koppel, maar als ik dit zo zie dan kies ik liever eieren voor mijn geld.
Edit:
Eerder vandaag dacht ik dat eerdere documentatie aangaf dat de T4 ook de B6 D2 gebruikt (had). Nu toch nog even verder gezocht en dit document gevonden. Datum op februari 2012. Daar staat ook gewoon B6 D2 bij de T4. In vergelijking met het eerdere document (januari 2014) dat Poekoek heeft gepost, lijkt het erop dat de MY14 T4 een andere bak heeft gekregen.