
Toch 2 vragen:
1. Bij 300K beurt moet distributie worden vervangen (MY06). Nu is bij keuring wel een kleine lekkage bij krukas/oliepomp geconstateerd. Monteur gaf aan dat dit dan bij distributiewissel gedaan kan worden, de boel ligt toch los. Mijn vraag is eigenlijk of dit slim is, is die minimale lekkage erg? Wat kost het vervangen van die keerring ongeveer? Of kan het ook nog wat anders zijn wat lekt.
2. De auto start prima MAARR als ik m langer dan 2 dagen niet gebruikt heb dan bonkt het blok direct na het starten. Dit duurt ongeveer 3 seconden en dan is het weg om niet meer terug te komen. Is ie warm als ik start of als het 1 dag geleden is dat ik voor het laatst startte dan hoor ik dit niet. De monteur gaf bij keuring wel aan dat klepstoters wat tikte maar dat doen ze bij meer D5's. Niet fijn maar voor nu nog geen zorgen. (ik heb de horrorverhalen op het forum gelezen hoor over deze klepstoters) Dat doen er meer zonder last van te hebben.
Iemand een suggestie voor wat het kan zijn?
ik ben benieuwd (of niet, afhankelijk van jullie bevindingen)
marc